35 Reacties

3 jaar geleden

Foliumzuur tm 10 weken Zwangerschaps vitamines kan hele zwangerschap en zelfs met evt borstvoeding...

3 jaar geleden

Foliumzuur zou je mee moeten stoppen met 12 weken..

3 jaar geleden

Foliumzuur is tot ong 12 weken en nadien zwangerschapsvitamines met visolietabletten

3 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Foliumzuur zou je mee moeten stoppen met 12 weken..
Bestaan er dan zwangerschapsvitamines zonder foliumzuur?

3 jaar geleden

Je hoeft nu alleen nog maar vitamine d te nemen. Foliumzuur heeft u geen nut meer.

3 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Foliumzuur zou je mee moeten stoppen met 12 weken..
Je moet niks volgens mij. Het is raadzaam tot 10-12 weken, daarna is het geen must meer. Je kan het gewoon blijven slikken, maar het hoeft niet.

3 jaar geleden

Zoals de andere zeggen foliumzuur is tot 3 maanden (12w). De dokter heeft mij verteld dat het altijd goed is om door te nemen maar dat heb ik bij de eerste eigenlijk niet gedaan. En bij de 2de ook niet van plan.

3 jaar geleden

Mij is verteld door de gynaecoloog om de hele zwangerschap te gebruiken. Vond al raar, zelf had ik ook ergens 12 weken gelezen.

3 jaar geleden

Ik gebruik davitamon mama compleet die rode grote. Ik mag dat gewoon de hele zwangerschap slikken 🤗

3 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Foliumzuur zou je mee moeten stoppen met 12 weken..
Je mag het doorslikken maar het doet niet veel meer. Ik gebruik zelf Davitamon compleet mama. Is net foliumzuur, vis olie en nog veel meer.

3 jaar geleden

Ik heb een multi vitamine van vitakruid en daarin zit ook een prima balans in voor tijdens borstvoeding periode. Dus ik ben van plan om nog wel een lange tijd door te gaan. Ben zelf ook nooit zo'n pillen sikker geweest en heel eerlijk in de 3 jaar van maandelijkse teleurstellingen van niet zwanger was ik niet zo strikt, maar nu ik zwanger ben juist heel erg. Ik weet waarvoor ik het doe!

3 jaar geleden

Je mag er mee stoppen. Ik neem alleen foliumzuur met vit D. En elke zwangerschap na 12 weken gestopt. Vk zei elke zwangerschap als je het idee hebt vit tekort hebben mag je altijd innemen. Maar hoeft zeker niet

3 jaar geleden

Ik slik de vitamines door tot het doosje op is. Je plast het toch weer uit

3 jaar geleden

Zeker tot de borstvoeding. (Omnibionta pronatale+)

3 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Zeker tot de borstvoeding. (Omnibionta pronatale+)
Ik neem ze wel door. Omdt ik zo al weinig buitenkom, en met deze corona toestanden nog minder xD vooral voor Vit.D, maar de andere vits, kan het heus geen kwaad.

3 jaar geleden

Bij een multi werkt foliumzuur ook versterkend voor andere vitamine om opgenomen te worden (bv b12) daarom is het niet erg als het in een multi zit om het te blijven slikken

3 jaar geleden

Reactie op Julian Riley Q

Ik slik de vitamines door tot het doosje op is. Je plast het toch weer uit ...
Niet alle vitamine helaas. Vitamine A, D en E zijn vetoplosbaar en slaat je lichaam op bij een teveel. (De meeste) B en C plas je wel uit bij een teveel

3 jaar geleden

Volgens mij mag je met 10 of 12 weken stoppen met de foliumzuur. Als je goed gevarieerd eet, dan hoef je geen multivitaminen e.d. te slikken.

3 jaar geleden

Foliumzuur tot de 12e week. Wanneer je langer doorgaat verhoogd dat de kans op obesitas bij je kind. Dit is dus zeker af te raden! Multivitaminen zijn niet nodig MITS je 2 stuks fruit en 250 gram groenten binnen krijgt. Geef je veel over is het wel raadzaam wat te nemen. Visolie is niet oké. Er worden roofvissen in gebruikt, welke schadelijke stoffen bevatten voor je ongeboren kind en jezelf tijdens de zwangerschap. Om die reden mag je nu ook geen rauwe vis eten en geen makreel en tonijn. Vitamine D is wel raadzaam te nemen. Maar wil je het 100% zeker weten, laat dan even je bloed controleren. Dat kan je gewoon aanvragen via je huisarts. Ik heb ook een bloedtest gedaan en mijn bloed was uitstekend. Zelfs mijn vitamine D was goed ☺️🤗

3 jaar geleden

Reactie op nogevengeennaam

Foliumzuur tot de 12e week. Wanneer je langer doorgaat verhoogd dat de kans ...
Waar baseer je "visolie is niet ok" op? Van wie heb je deze informatie? Vorige week bij de verloskundige niets over gehoord namelijk. Visolie zit o.a. in de zwangerschapssuplementen die ook nog gewoon verkocht worden. Dat je geen rauwe vis etc mag eten is idd bekend.