5 Reacties
één jaar geleden
Hier gaat ze sinds ze 3 maanden is 1 dag per week naar de gastouder en dit bevalt supergoed.
Aangezien zij niet veel kindjes heeft gaat onze dochter per januari ook nog 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. 2 ochtenden is hier het minimale wat je kunt afnemen. Dit zit in hetzelfde gebouw als haar toekomstige basisschool dus kan ze mooi wennen, en met meer kindjes spelen.
één jaar geleden
Wat is je doel? Heb je opvang nodig? Wil je dat je kind met andere kinderen kan spelen? Daar hangt voor mij het antwoord van af.
Al zou ik persoonlijk nooit voor gast ouder kiezen, maar dat is persoonlijk, ken iemand met psychische problemen die gast ouder is en dat dat dan de enige volwassene is bij een groep kinderen vind ik geen fijn idee. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk.
één jaar geleden
Mijn dochtertje zit bij een gastouder 2 ochtenden. Ik ga haar per maart laten starten op een peutergroep op de basisschool waar we al zijn gaan kijken. Vooral om het wennen aan de schoolstructuur vast ipv het huiselijke bij de gastouder en om echt met leeftijdsgenootjes te spelen en leren. 1 of 2 ochtenden, 1 had mn voorkeur qua planning maar wennen kan soms wat lastig zijn dan dus ik twijfel nog.
één jaar geleden
Onze dochter is vanaf een leeftijd van 3 maanden 1 dag in de week bij oma. Daarnaast ben ik 2 dagen thuis en is mijn man 2 dagen thuis met haar. Wij hebben er bewust voor gekozen om haar niet naar de opvang of gastouder te brengen, zodat we haar kunnen opvoeden met onze normen en waarden en zodat ze elke dag ouderliefde en oma liefde krijgt <3
In januari gaat ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal. We hebben hiervoor gekozen omdat ze graag met andere kindjes wil spelen en dan kan ze ook vast wennen aan de 'school'setting. Daarnaast ben ik onlangs met een opleiding begonnen, waardoor ik dan vanaf januari tijd heb om 1 ochtend in de week te studeren.