4 Reacties
2 jaar geleden
Jep! Hetzelfde hier! Onze zoon wil ook niet meer. Hij eet verder goed overdag en in de avond en slaapt de hele nacht door. Maar toch... Waarom gaat het zo snel 😩😩😂
2 jaar geleden
Dit gaat eigenlijk ook een beetje over 'het afbouwen van de laatste fles'-topic.
Alleen is het bij u op de ene dag veranderd.
Al denk nu niet dat het 'te vroeg' is om te stoppen, omdat ze er echt geen behoefte meer aan heeft.
Voor ons merk ik dat als ik het niet geef dat hij er niet perce een drama van maakt. Maar hij komt het ook niet altijd vragen, is gewoon een onderdeel van ons bed-ritueel.
Zou je het toch nog even willen aanhouden, al eens gedacht aan een 'andere melk' ipv van 'baby opgroei melk'
Sojamelk, amandelmelk, rijstmelk, moet je wel weten of zij dit wel lust.
Moest het bij mij op de ene dag stoppen dmv weigering, dan zou ik één vd andere melk proberen. Ja, het is gwn een rustig momentje samen, bonding.
2 jaar geleden
Hier is ze sinds een paar week ook zonder, en dit gaat helemaal prima verder. Overdag eet ze voldoende, en heeft ze eens een dag dat ze wat minder eet dan heb ik van die papfles pakjes ( ja ik weet zit vol suiker) of gewoon normale melk die ze mee krijgt mee naar bed. Ene keer gaat deze wel op en de andere keer niet.
Ik heb de flessen ook wel eens gemengd met de papfles zodat er een andere smaak aan kwam, dit was even lekker tot ze echt liet merken er geen behoefte meer aan te hebben.
2 jaar geleden
Hier drinkt ze al ongeveer een half jaar geen fles meer voor het slapen gaan. Alleen melk bij het ontbijt en bij de lunch. Verder nog wat water/sap tussendoor en bij het avondeten. Ze krijgt wel altijd een antilekbeker mee naar bed, die ze gedurende de nacht of in de ochtend leegdronk. Rondom haar verjaardag begon ze melk te weigeren vanwege een verkoudheid. Zo kon ik overstappen van gekolfde melk naar havermelk, dus kwam mij wel mooi uit.