17 Reacties

3 jaar geleden

Hoef je geen zorgen over te maken, ik heb 1 jaar geleden een maagverkleining gehad en val nog steeds af, nu deze zwangerschap (14w2d) al bijna 5 kilo afgevallen en loop daarom ook onder de gynaecoloog. Zij vertelde mij je kindje zal alles pakken wat hij of zij nodig heeft.

3 jaar geleden

Hi! Volgens mij heel normaal. Ik ben best ziek geweest dus ook weinig gegeten en veel overgegeven. Ik zit nu in week 16 en maar 1.5 kilo aangekomen. Voor het eerste trimester is het hele normaal om af te vallen of niets aan te komen. Bij mij begint dat nu ook pas. Hopelijk stelt dit je gerust!

3 jaar geleden

Je hoeft je geen zorgen te maken. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en 10 kilo kwijt. Er komt nog steeds niks aan. De baby pakt wat hij nodig heeft!

3 jaar geleden

Ik zit ook nog steeds onder mn startgewicht. En wat de andere dames ook zeggen, de uk pakt wat ie nodig heeft!🥰

3 jaar geleden

Bij de eerste zwangerschap ben ik nog geen 6 kilo aangekomen. Bij de 2e nog geen 9 kilo. Nu bij deze zwangerschap was ik 5 kilo afgevallen. Ondertussen zit daar weer 2 kilo bij waardoor ik nu nog op de -3kg zit met een gewicht van 55kg. Ieder lichaam is anders, slank, normaal, wat steviger. Uiteindelijk groeit iedereen echt wel 😉 Mocht je nu echt extreem af blijven vallen is het natuurlijk een ander verhaal. Maar voor nu geen reden tot zorgen toch?

3 jaar geleden

Eerste zwangerschap 20 kg eraf. Nu al 10kg erbij (vanaf start van de ivf en 15 weken zwanger)

3 jaar geleden

Ik woog voor mn zwangerschap 67 kilo (lengte 182) nu iets verder dan 15 weken en zit nu al op de 71 kilo... Niet misselijk geweest & heeeel veel gegeten. Gooi nu maar even de rem er op! 😅👍

3 jaar geleden

Ik ben de eerste zwangerschap enorm afgevallen. En nu blijf ik gelijk. Laat jezelf niet leiden door de weegschaal. Lekker genieten!

3 jaar geleden

Ik heb in het begin ook echt geen/weinig honger gehad, dus ook minder gegeten. Ben nu ook nog niks/minimaal aangekomen.

3 jaar geleden

Bij m’n eerste zwangerschap tot 14 weken stabiel in gewicht, eerst zelfs nog een kilo afgevallen. Daarna alsnog aangekomen , zo’n 13 kg in totaal. Was er snel weer af na de bevalling. Nu met m’n 2e zwangerschap, in week 14 en al 2 a 2,5 aangekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nogal snaaibuien heb en dat ik hier even weer de rem op moet zetten.

3 jaar geleden

Hoe meer je weegt , hoe minder je hoeft aan te komen ..

3 jaar geleden

Vandaag 15 wk zwanger en -4kg. Denk eerlijk gezegd dat dit ook komt door vooral veel water drinken en gezond eten 😅

3 jaar geleden

Hier de eerste 12 weken 8 kg verloren.... nu 13 weken en eindelijk eetlust terug.

3 jaar geleden

Ik kom net bij de vk controle vandaan met 15 weken: 62,5 kg tegen 60,6kg voor m’n zwangerschap. Ik ben klein, normale BMI. Vk vertelde dat deze 2 a 2,5kg erbij normaal is en ik zo mag blijven eten. Gemiddeld kom je 10-15kg aan in een zwangerschap. Dus als je twijfelt over je gewicht en/of hoeveel je mag eten: je verloskundige kan je advies geven. Denk dat de 4kg erbij niet echt abnormaal is, je bent 15cm langer dan ik:). Ieder mens verschilt.

3 jaar geleden

Ik ben 1.67m. Woog voor de zwangerschap 57,5 kilo. Nu met 14+3 weeg ik 58,5.

3 jaar geleden

BMI tabel van de verloskundige voor een gezonde gewichtstoename tijdens de zwangerschap. Ik heb zelf een BMI van 28 en ben nog niet aangekomen. Ben nu 15 weken zwanger.

3 jaar geleden

Woog voor me zwangerschap 50 kilo ben nu 15 wk en ben 6 kilo aangekomen