12 Reacties

4 jaar geleden

Tips? Komkommer en tomaat en sla op je boterham met kaas. Ik eet 2 zo een boterhammen. Zo werk ik aan m’n vezels vitaminen en calcium inname. Maar ik moet zeggen dat gezond eten voor mij niet zo moeilijk is. Misschien kun je fruit binnen krijgen in de vorm van een smoothie? Met een paar blokjes diepvries spinazie maak je er een groene smoothie van. En krijg je een boost ijzer binnen :)

4 jaar geleden

Ik maak iedere ochtend een smoothie ‘ fruit en groente zoals verse spinazie of boerenkool . Op Google kan je de fruit soorten en groente soorten vinden die het meeste vitamines bevatten. Veel water drinken en de rest let ik voor al op wat mijn lichaam aangeeft ‘ en natuurlijk gefeliciteerd 🥳

4 jaar geleden

Ik vind het ook erg moeilijk om gezond te blijven eten. Ik ontbijt vanaf nu elke dag met een zelfgemaakte smoothie (yoghurt,banaan,aardbei,framboos) is supermakkelijk om te maken alles in de blender en tadaa! Dan heb ik in ieder geval een gezond ontbijt :) Middag een broodje met avocado of wat anders en avond blijft elke dag een surprise hahaha Succes!

4 jaar geleden

Ik heb in de middag een reminder op mijn telefoon om even wat groenten te snacken (tomaatje, paprika, komkommer, worteltje) en ik heb altijd gekookte eitjes in de koelkast liggen. Dan pak je die makkelijk mee. Oh en ik probeer alles met granen volkoren te eten.. veel succes met proberen wat voor jou werkt!

4 jaar geleden

Super interessant boek is Eten voor je kind. Gaat over gezonde en optimale voeding. Ik probeer extra fruit te eten, extra groenten bij te snacken, zo veel mogelijk volkoren en bijvoorbeeld havermout pap combineren met versgeperst sap (vitamine C helpt ijzer beter op te nemen). Verder doe ik gewoon wat ik altijd al deed qua gezond eten en eet ik wanneer ik trek heb.

4 jaar geleden

Ah wat jammer dat je koken niet leuk vind! Is wel belangrijk als je gezond wilt eten natuurlijk, want veel kant en klaar is niet zo heel gezond. Wat tips: -kook grote pannen, en dan kun je een deel invriezen. Ff googlen welke maaltijden dat zijn. Pastasauzen kun je bijv makkelijk invriezen. Lekker makkelijk voor de rest van de week -kook extra, voor lunch of voor de volgende dag -er zijn zo veel makkelijke recepten! Bijv Jamie Oliver in 15 of 30 minuten (zijn kookboeken) en er zijn tal van recepten met een minimaal aantal ingrediënten. Makkelijk en vaak onwijs lekker! (Less is more!) -ik vind het het waard om in een kookboek te investeren, want ik vind koken met een boek makkelijker dan de hele tijd op mn telefoon te kijken. En dan heb je ook veel variatie. Volg een recept en het kan bijna niet misgaan! -plan je week: kies een aantal recepten, haal alles in huis en dan heb je er verder geen omkijken meer naar -kan je partner koken? -makkelijke snacks zijn rijstenwafels, of stukjes groenten met hummus, of wat ongebrande ongezouten nootjes. -smoothies met groenten zijn een goede methode om vitaminen binnen te krijgen. Let er wel op dat je niet te veel fruit in de smoothie doet want er zit veel suiker in fruit. Ik houd mijzelf aan de regel: 1 stuk fruit per glas en verder groenten -avg’tje kan ook gezond zijn! En niet moeilijk. -was je groenten en fruit zeer goed! Je wilt geen gif in je lijf. Zeker bessen (oa aardbeien) en tere bladgroenten (sla, spinazie, kruiden) wil je zeer goed wassen. Biologisch is anders ook een goede optie. -van vis zegt men dat het gezond is, maar al onze oceanen zijn zwaar bevuild met microplastics en zware metalen. Zeker in het vlees van roofvissen zit dat allemaal lekker opgehoopt. Ik zou daar dus voorzichtig mee zijn. Omega3 kun je ook uit noten halen. Mijn dieet: volledig plantaardig en volle granen, veel groenten en fruit. Minimaal geraffineerde suikers en daar waar mogelijk biologisch.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd. Ik eet om 6 uur in de ochtend eerst kiwi, daarna eet ik yoghurt en crusli met frambozen of rodebessen of harvermou met melk. Rond 10 uur eet ik een appel . Banaan of een appel. Voor lunch vaak soup. Ik eet bijna geen brood, wel pasta, geen rijs. Ik probeer gezond te houden maar ik merk dat ik veel meer honger heb dus ik compenseer het met snoep groenten. Avocado staat voor op mijn lijst. Ik kook elke dag iets anders. Succes in gezonde keuzes!

4 jaar geleden

ik eet vaak yoghurt met muesli in de ochtend en dan als ik trek heb tussendoor fruit maar soms ok pas bij de lunch, lunch is wisselend, als ik werk 2 boterhammen, als ik thuis bent yoghurt of een wrap met kaas tomaat komkommer en dan warm bakken in de pan zo lekker 😱😍😍 of soep en dan vaak eet ik dan pas weer avond eten, dat veranderd per x 2 x in de week een hollands prakkie, dan nog een keer rijst of pasta, en dan heus wel een keer een frietje hoor in t weekend, ik werk ook wel eens de avond en dan eet ik brood, tussen door als ik trek heb eet ik rijstewafel

4 jaar geleden

Ik heb 2 kids rond lopen en die eten aardig gezond. Als ik ongezond eet dan is dat vaak op de avond scheelt een hoop :-)

4 jaar geleden

Check de receptenapp, Slim koken. Dan kun je bij de filter aangeven dat je zwanger bent en krijg je heel veel recepten speciaal gericht op de juiste voeding, vitamines etc. Koken moet je toch een beetje leren, hoe vaker je het doet hoe makkelijker én leuker het wordt. Het hoeft niet moeilijk te zijn om een gezonde maaltijd te maken en alles voor de baby toch? ;-) Succes ermee, Man van zwangere vrouw 👍😉

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Koken is ook niet mijn ding! Ik ga vanaf deze week een paar keer HelloFresh boxen nemen! Hoef ik niet na te denken, recept erbij en kom ik ook aan de visgerechten! Ben ook dan van de verspakketten in de supermarkt ivm het gemak! Succes! 🌸

4 jaar geleden

Groente/fruit is het enige wat ik enigszins binnen kan houden op het moment. Maar ben echt te uitgeput om te koken. Dus dan maar op de makkelijke manier 😉 Van die kant en klare salades uit de supermarkt, smoothies, bakjes gesneden kokos/ananas/meloen/e.d. Verder groente (courgette/paprika/champignons/cherrytomaatjes/wortel/enz) goed wassen en in stukjes snijden. Peper, olijfolie en scheut ketjap manis erbij. In zo’n aluminium bak op de BBQ (oven kan ook). Stokbroodje erbij om in de sappen te kunnen dippen.