12 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ook best wel veel harde buiken, zelfs als ik gewoon neerzit. Niks van aantrekken is volgens mij dokter normaal. Ben dinsdag 35weken

3 jaar geleden

Ben ook 32weken, Ik heb ook regelmatig harde buiken, soms ook trekkend gevoel beneden, maar niet naar het ziekenhuis geweest. Veroskundige zei dat het erbij hoorde. Een kruikje, warm bad, uitrusten liggen kan helpen.

3 jaar geleden

Ik lig er toevallig nu voor in t zh aan t ctg maar mag zo gaan denk ik. Ik heb 10-15 harde buiken per uur. Maar geen ontsluiting. Rustig aan doen zeggen ze. En mocht het omzetten in pijnlijke weeën, moet ik weer terugkomen.

3 jaar geleden

Ik had het ook rond die tijd, of iets er voor nog. Stapje terug gedaan, rustig aan, rustige weekenden enz, en nu nergens meer last van.

3 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik had het ook rond die tijd, of iets er voor nog. Stapje terug gedaan, rus ...
Was trouwens ook getest op blaasontsteking toen, was twijfel dus heb wel een kuur gehad.

3 jaar geleden

Hier ook veel last van harde buiken. Wel minder dan aan begin van zwangerschap. Maar nu baby groeit doen ze wel wat zeerder. Dokter heeft mij verzekerd dat als ik ze niet hoef weg te puffen er niets aan de hand is. Gewoon je rust pakken en je niet te druk maken. Zeer moeilijk, ik weet het. Moet nog zoveel doen in zo weinig tijd. (Nu 31 weken)

3 jaar geleden

Ik heb hier ook sins dinsdag last van. Ook ik ben 32 weken. Ik heb advies gekregen om te stoppen met werken. En nog maar rustig aan te doen. Alleen moet zeggen tot nu toe helpt het nog niets. Ook al lig ik zowat meer dan de helft van de dag in bed.

3 jaar geleden

Kan het niet een indaling zijn? Met indalingsweeen?

3 jaar geleden

Ik ben maandag 32 weken. Ik moest al wat langer minder werken vanwege harde buiken. Ik werk nu nog maar een ochtend voor de klas en wat uurtjes op 2 andere dagen. Verloskundige zei dat dit de hard buiken weken zijn 30-34/34 weken. Ik had zelf steken onderin. Zolang het niet erger wordt, intenser, regelmatiger en heviger zijn het indalingsweeen. Het kleintje verschuift dan naar onder in je bekken. Het hoort er dus bij maar harde buiken zijn wel een signaal om het rustig aan te doen als ze te vaak komen. Best wel naar soms hè?!

3 jaar geleden

Ik heb sinds eind 1e trimester/begin 2e trimester al last van harde buiken. Sinds een maand of wat ook icm bloedverlies en ben daardoor ook in het ziekenhuis veel beland. Allerlei tests gedaan en aan de ctg gelegen, maar ze hebben niks gevonden. Doe het al maanden rustig aan, maar dat helpt niet meer. In het ziekenhuis zeiden ze ook dat bij sommige vrouwen de harde buiken er ook gewoon bijhoren, dat ze er gevoeliger voor zijn dan anderen.

3 jaar geleden

Ik herken dit ook, al vanaf 20 weken steeds meer harde buiken. En sinds week 27 soms pijnlijk. Vorige week even in het ziekenhuis geweest. Ctg gehad en ze hebben mijn baarmoederhals bekeken. Alles was goed, geen harde buiken boven in de buik en geen verkorte hals. Dus enige advies was rustig aan doen. Ben ook gestopt met werken al. Herkenbaar dus en voel me door de onderzoeken wel gerustgesteld dat de kleine niet veel te vroeg komt.