4 Reacties

2 jaar geleden

Hier vanaf de geboorte al katten om haar heen, de ene wil niks van haar weten de andere laat bijna alles toe. En natuurlijk al een paar keer naar haar uitgehaald, dus ze weet nu wel een beetje dat als ze haar pijn doet dat ze dat kan verwachten. Enige wat ik hier doe als ik het zie mijn dochter corrigeren en laten zien hoe ze wel mag doen.

2 jaar geleden

Haalt jullie katje uit op het moment dat jullie bink iets doet wat niet mag? Klinkt misschien hard, maar dat zou volgens mij de beste manier van leren zijn voor jullie bink. Wij hebben het gelukkig niet meegemaakt. Onze kat (nu ongeveer 3 jaar oud) en jongen zijn dikke vriendjes. Ze heeft altijd een uitweg om bij hem weg te kunnen lopen en als onze jongen wat doet wat niet mag dan haalt ze soms uit. Dan worden we ook niet boos op de kat, want ze geeft haar grenzen aan. Als het dan huilen is dan leggen we uit wat er is gebeurd en waarom. Wij zitten er uiteraard bovenop dat het niet gebeurd en als we zien dat onze jongen aanstalten maakt om de kat iets te doen dan proberen we het voor te zijn. Ik kan mij voorstellen dat dit laatste lastig is met een dreumes.

2 jaar geleden

Thanks voor je reactie! Ja ik probeer hem steeds te laten zien hoe het hoort. En dat doet hij dan heel knap na en dan is hij ook echt blij. Maar ineens verandert hij dan.

2 jaar geleden

Blijven herhalen dat het niet mag. Dat de kittens nog erg klein zijn en dat hij voorzichtig moet zijn. Mijn dochter heeft nu ook de neiging om kinderen weg te duwen of te gaan slaan. Bij de kleine kindjes zeg ik meestal dat ze moet opletten en zachtjes moet doen omdat ze nog erg klein zijn. Dit lijkt wel aan te slaan. Bij de kinderen die even oud of ouder als haar zijn zeg ik dat ze kunnen delen, omstebeurt kunnen of samen kunnen spelen.