19 Reacties

2 jaar geleden

Krampjes? Wat betekent veel rondjes lopen tot hij slaapt en voorzichtig terugleggen.. Koud? Misschien snachts toch weer een kruikje er bij leggen, doen wij ook. Is niet meer nodig, maar baby's zijn gek op warmte :) En als het de geborgenheid is: overdag meer bij je nemen, zodat ie het snachts (hopelijk?) Niet gaat inhalen.. Evt meer voeding? Onze baby blijft ook onrustig/wakker en vragen als ie niet genoeg heeft, al is het soms maar 1 slok 🤷🏼‍♀️ Succes 💪🏻

2 jaar geleden

Bij ons is precies hetzelfde, maar dan sinds eergisteren. Ik ben vanavond een beetje streng geweest en omdat ik mij daar schuldig over voelde kwam ik hier. De afgelopen avonden steeds getroost, geknuffeld, verschoond, neusspray, liedje, muziekje, paracetamol...zodra ik haar neer legde krijsen en dan echt helemaal overstuur. Terwijl ze normaal zo lekker rustig gaat slapen en de hele nacht door slaapt. Vanavond eerst getroost, lampje aan, muziekje aan. Na anderhalf uur troosten weglopen, terugkomen, was ik het zat. Toen ben ik naar boven gegaan. Heb ik streng (niet boos) gezegd: "En nu ga je liggen." Ze stond weer in bed "Dit kan echt niet! Het is al 9 uur en je had al lang moeten slapen." Ze ging meteen liggen. Doen heb ik gezegd dat ze dat goed gedaan had en dat ik een knuffel bij haar zou leggen (een andere dan normaal een grote). En dat als er echt iets was dat ze dan kon roepen en dat ik van haar hou. Terwijl ik de deur dicht trok hoorde ik dat ze weer begon op te wekken. Ik de deur weer open: "Nee, dat hadden we niet afgesproken. Je kan roepen als er iets is, maar nu ga je slapen." En verdomd, ze ging slapen. Maar ik leg mijn meisje liever in bed met een dikke knuffel en kus...dus leuk vond ik het niet.

2 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Krampjes? Wat betekent veel rondjes lopen tot hij slaapt en voorzichtig ter ...
Dit is de geboorteclub november 2020 😉 dus echte babys zijn het hier niet meer.

2 jaar geleden

Hebben jullie drukke dagen gehad? Veel nieuwe indrukken voor hem oid? Hier merk ik dat als dan nog wel eens wakker wordt in de nacht maar na een dikke half slapende knuffel gaat ze dan wel weer slapen. Misschien te warm op zijn kamer? Ik ga altijd heel erg dromen als ik het warm heb. Verder ben ik ook wel eens even streng hoor net als Voldemort. Gisteravond was het ook weer spoken en feest in bed, en dan ga ik ook een aantal keer naar boven en zeg ik: ga je nu eens even heel gauw slapen?!!! Anders gaan we morgen niet naar de speeltuin. Grote meiden moeten goed slapen anders kunnen ze niet spelen! En het is echt wel alsof ze dat snapt en gisteren toe ik voor de 3e keer naar boven kwam ging ze al heel snel liggen al voordat ik wat zei 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Voldemort

Bij ons is precies hetzelfde, maar dan sinds eergisteren. Ik ben vanavond e ...
We hebben echt alles gedaan lief, streng, in slaap gewiegt, even na beneden. Gekeken of dat hij niet ziek was. Echt alles. Dus dat heeft allemaal niet gewerkt

2 jaar geleden

Hebben jullie drukke dagen gehad? Veel nieuwe indrukken voor hem oid? Hier ...
Nee geen drukke dagen. Sinds 3 weken wel overprikkeld van de opvang en dan niet leuk bij thuiskomst tot aan bed. Dus ik hield donderdag alweer mijn hart vast en nu heb ik hem nog steeds vast. Ik heb een thermometer op zijn hoogte liggen en volgens de wetenschap is het perfect op zijn kamer. En zoals je in de andere reactie hebt gelezen hebben we echt alles gedaan helaas 😭

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook gehad en het hielp alleen als ik bij hem bleef zitten, uiteindelijk wel het gevolg dat ie toen ie zich weer goed voelde ook begon te klieren. Maar ik dacht dat hij nachtmerries had, maar achteraf zag ik ook dat zijn laatste 4 kiezen door gekomen waren dus misschien een combi. Nu gaat het wel iets beter, dus al iets minder geklier in de nacht en het hysterische was na 2 weken (denk ik) echt wel over

2 jaar geleden

Reactie op K10392

Mijn zoontje heeft dit ook gehad en het hielp alleen als ik bij hem bleef z ...
Ohja dat is een goede. Onze Kane heeft wel last van zijn tanden maar slaapt altijd door. Van 7 tot 5 altijd zonder geouwehoer tot afgelopen donderdag. Zijn laatste 2 hoektanden komen ook door nu dus ik zal eens kijken naar zijn kiezen

2 jaar geleden

Hoe slaapt hij overdag, als mijn dochter te lang overdag heeft geslapen spookt ze veel in de nacht,

2 jaar geleden

Reactie op Sandralivv

Hoe slaapt hij overdag, als mijn dochter te lang overdag heeft geslapen spo ...
Hij is eigenlijk na 1 slaapje maar of dat hij nu 1 2 3 uur slaapt overdag om 7u naar bed is 5u wakker. En daarin hebben wij eigk nog geen verschil in gezien. Als hij voor 5u wakker is dan gaat hij in de ochtend nog een dutje. Maar dat hebben wij sinds donderdag niet meer gedaan

2 jaar geleden

Reactie op Daneenee

Hij is eigenlijk na 1 slaapje maar of dat hij nu 1 2 3 uur slaapt overdag o ...
Mijn dochter slaapt amper tot niet meer overdag, en merk echt aan haar wanneer ze te lang heeft geslapen, dat ze en heel laat in slaap valt en veel wakker is in de nacht. Dus als ze overdag slaapt is het hier max echt een uurtje

2 jaar geleden

Reactie op Sandralivv

Mijn dochter slaapt amper tot niet meer overdag, en merk echt aan haar wann ...
Als hij niet slaapt valt die in de middag om van de vermoeidheid. Hebben ook geprobeerd om hem er eerder uit te halen maar dat is niks in zijn stemming. Ik vind dit echt lastig op dit moment. Bijna in staat een slaapcoach te vragen

2 jaar geleden

Reactie op Daneenee

Als hij niet slaapt valt die in de middag om van de vermoeidheid. Hebben oo ...
Heel begrijpelijk lijkt me ook ontzettend vermoeiend, hopelijk vind je de oplossing.

2 jaar geleden

Dit is de geboorteclub november 2020 😉 dus echte babys zijn het hier niet ...
Hahaha ohja, lopen er 2 door elkaar momenteel 🤣

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook.. volgens mij puur verlatingsangst even. Ik kreeg een tip van een coach om in zijn slaap tegen hem te praten dat ik nergens naartoe ging, er altijd voor hem ben en dat rustig slapen ervoor zorgt dat hij zich goed blijft voelen. Dat in combinatie met een nachtlampje (wat hij hiervoor nooit nodig had) lijkt voor nu de oplossing voor s nachts. Maar nog niet voor het in slaap vallen. Dat is ineens weer ouderwets wiegen geweest vanavond.. Heel veel succes!

2 jaar geleden

https://fb.watch/fEB1hCs7zC/ Mooi filmpje voor iedereen die een oppepper nodig heeft (in de nacht). Prachtig filmpje wat laat zien waarvoor we het doen. Hopelijk slaap lekker allemaal!

2 jaar geleden

Reactie op Kleintjeonderweg

Mijn zoontje heeft het ook.. volgens mij puur verlatingsangst even. Ik kre ...
Hij heeft vanacht goed geslapen 2x even gedacht oei daar gaat die weer. Maar heb hem dus ook even gewiegd voor t slapen gaan en een nachtlampje aan gedaan

2 jaar geleden

Als je denkt aan kiezen kan je ook proberen paracetamol te geven. Wij geven die vloeibaar, zodat niet de hele luier en zetpil strijd start 😅 maar gewoon als drankje 5ml geloof ik (mag al vanaf 3 maanden). Zo kan je ook uitsluiten dat het pijn is. En verder vooral heel veel sterkte! Niets is zo erg opeens uit je nacht ritme getrokken te worden verdeeld tussen zorg voor de kleine (wat is het nou) en zorg voor jezelf (geen slaap) 🥲 succes!!!

2 jaar geleden

Reactie op Suusama

Als je denkt aan kiezen kan je ook proberen paracetamol te geven. Wij geven ...
Aahh heel lief. Gister ook zetpil gezet en chamodent voor zn tandjes. Had ook wat verhoging dus denk dat um dat best prima heeft gedaan. Vandaag in een dikkere slaapzak zijn voetjes waren best frisjes