9 Reacties

één jaar geleden

Wat een rotsituatie! Ik begrijp je helemaal, mijn zoon heeft ook zoiets gehad... Wat bedoel je met weigert? In wat voor bed ligt ze? Klimt ze er uit?

één jaar geleden

Ze klom uit haar ledikant.. dus heeft ze een peuterbed staan, waar ze dus steeds uitkomt. Ook hierbij alles geprobeerd, erbij blijven tot ze slaapt bijvoorbeeld. Dan sliep ze een paar uurtjes en kwam ze er meteen weer uit zodra ze een beetje wakker werd. Dan begon het feest weer van voor af aan.

VRIEND

één jaar geleden

Ow wat herkenbaar. Hier begint ze (na 2 uur gedoe) wel in eigen bedje. Ze sliep eerder meteen bij ons. Haar bedje toen omgebouwd naar 'grote meiden bed' (zijkant eruit). S nachts paar keer eruit. Soms alleen troosten maar vaak wil ze met ons mee. Bij ons klimt ze er niet uit (ze kan er natuurlijk wel gewoon uit, en zelfs naar ons toe lopen maar doet ze niet). Bij ons zit het weigeren erin dat het echt blinde paniek is en krijsen, krijsen, krijsen. Tot kussen doorweekt ik is en zij uitgeput van huilen. Is daj soms ecen stil om op adem te kkmen maar gaat daarna door. Dit Ook wel eens aangekeken maar dit is gewoon echt heel zielig en niet te doen en voor ons dus geen optie. Oftewel, ik lees mee!

één jaar geleden

Reactie op Gigi91

Ze klom uit haar ledikant.. dus heeft ze een peuterbed staan, waar ze dus s ...
En als je haar gewoon laat gaan? Wat gaat ze doen als ze eruit komt? Huilen of gaat ze in haar kamertje rommelen? Slaapt ze overdag nog, zo ja gaat dit wel goed?

één jaar geleden

Reactie op Gigi91

Ze klom uit haar ledikant.. dus heeft ze een peuterbed staan, waar ze dus s ...
Ohja, onze zoon kwam ook ineens, na een half jaar goed gegaan te zijn, ook uit z'n peuterbed. Heeft zelfs een paar dagen op de gang geslapen (tot ik m weer teruglegde hoor), omdat ik m maar gewoon liet gaan met huilen. Uiteindelijk hebben we 'm op aanraden van het CB in een campingbedje laten slapen, zodat hij er niet uit kan. Het kan zijn dat een peuterbed toch nog iets te hoog gegrepen was. Sindsdien slaapt hij in een campingbedje en nu wil hij niet meer terug naar z'n gewone bed 🫠🤣 Is nu 4 maanden geleden. Heeft wel lang geduurd voor dit allemaal weer rustig was. Uiteindelijk was onze "beste" methode laten huilen en dat werd per dag minder heftig, korter en stiller enz. Dit is wel een leeftijd waarop ze je uitproberen en grenzen opzoeken, en die van ons is daar erg gedreven in 😅

één jaar geleden

En als je haar gewoon laat gaan? Wat gaat ze doen als ze eruit komt? Huilen ...
Als ze eruit komt gaat ze bij het traphekje staan. Huilen krijsen.. en uit eindelijk uitgeput op de overloop in slaap vallen! Echt heel zielig dus dat vind ik ook geen optie.. Ze weigert haar middag dutje, terwijl ze overdag in de middag hartstikke moe is. Die dagen gaat ze op tijd naar bed. Als ze op de opvang wel een middag dutje doet verschuif ik haar bedtijd, maar dat veranderd verder niks aan haar strijd tegen het naar bed gaan.

één jaar geleden

Reactie op Gigi91

Als ze eruit komt gaat ze bij het traphekje staan. Huilen krijsen.. en uit ...
En als je de deurklink omhoog zet?

één jaar geleden

Mijn dochter wil ook niet altijd slapen smiddags maar ik breng haar wel gewoon naar bed. Als ze wakker is maar toch in bed ligt heeft ze toch even haar rustmomentje op haar eigen plekje zonder prikkels. Maar mijn dochter komt niet uit bed (nog niet) en de klink staat omhoog dus ze kan haar kamer ook zelf niet uit.

één jaar geleden

Allereerst je faalt echt niet. Die peuters zijn gewoon echt moeilijk. Ik denk alleen wel dat je oplossing wel in volhouden zit. Ze weet nu dat als ze door blijft gaan ze uiteindelijk haar zin krijgt. Zelfs als je al 1 nacht vol hebt gehouden zal het de volgende dag minder lang duren. Dus toch iedere keer terug in bed blijven leggen. Onze dochter heeft geen deurklink aan haar kant zodat ze niet uit haat kamer kan, maar ze heeft ook een periode gehad dat ze er maar uit bleef klimmen. Dit is ook over gegaan door vol te houden. Heel veel succes!