238 Reacties

vor 2 Jahren

Hoi allemaal voor wie het fijn vindt om te lezen: hier ook prut bij 7,5 maand. Ik denk dat hij veel meer wakker wil zijn dan in z’n bed liggen dus we gaan ook naar twee dutjes halverwege ochtend en om 14.00 u ;)

vor 2 Jahren

Hier ook 2 a 3 dutjes.. vaak wil hij in de ochtend niet meer slapen.. rond 11 uur op bed tot 13/14 en dan om 1600 op bed tot 17 en dan om 19uur slapen voor de nacht tot 7:00

vor 2 Jahren

Hier eigenlijk van zelf een beetje in het 2/3/4 schema gerold, die 3u wakkertijd is meestal 2,5 maar daarna blijft hij wakker tot hij naar bed gaat dat is inderdaad ongeveer 4 uur

vor 2 Jahren

Meestal is hij rond 8:30 wakker dan kan hij voortaan met gemak 2 uur wakker blijven. Dus gaat hij om 10:30 een dutje doen maak ik hem echt wakker na 45 minuten. Dan is het 11:15 en gaat hij rond 13:30 weer naar bed (soms kwartier eerder soms iets later) tot ongeveer 15:30. En dan ligt hij savonds er rond 19:15 weer in. Toen ik nog een 3e dutje deed kon hij wel een uur wakker liggen te froeten met bedtijd en nu slaapt hij vrijwel meteen

vor 2 Jahren

Reactie op Steffiek

Meestal is hij rond 8:30 wakker dan kan hij voortaan met gemak 2 uur wakker ...
Waarom maak je hem wakker na 45 min?

vor 2 Jahren

Wij hebben maandenlang droomritme aangehouden maar slapen bleef een moeilijk verhaal. Na consulten met een slaapcoach houden we nu dit schema aan: Tussen 6:00 -7:30 wakker 9:00 slapen, max een uur 2 uur wakkertijd Dutje 2, tussen 1,5-2 uur 2 uur wakkertijd Dutje 3, om 17:00 wakker maken 19:00 nachtslaap Wij weten niet wat we meemaken, hebben ineens een kind die zonder huilen gaat slapen, langer dan 40 min slaapt en de nacht doorslaapt🥳

vor 2 Jahren

Reactie op Jb_m2b

Wij hebben maandenlang droomritme aangehouden maar slapen bleef een moeilij ...
Bedoel je van 6 tot 9 wakker?

vor 2 Jahren

Reactie op mommyJoyandYared

Bedoel je van 6 tot 9 wakker?
In het uiterste geval wel. Als hij voor 6 uur wakker wordt moeten we het verlengen en halen we hem niet uit bedje. Wordt hij tussen 6 en 7:30 wakker dan mag hij er uit. Als hij nog slaapt maken we hem 7:30 wakker. En zijn 1e dutje en avondbedtijd zijn vast, dus onafhankelijk van wakkertijd. Maar gelukkig werd hij na een paar dagen goed het ritme volgen netjes rond 7 uur wakker, dus dan hebben we een max wakkertijd van 2 uur.

vor 2 Jahren

Reactie op Jb_m2b

In het uiterste geval wel. Als hij voor 6 uur wakker wordt moeten we het ve ...
En welke tijden geef he dan melk?

vor 2 Jahren

Reactie op mommyJoyandYared

En welke tijden geef he dan melk?
Hij heeft nog 1 nachtvoeding, ongeveer rond 3 uur. 1e borstvoeding om 7:30, 2e 11:00, 14:00 fruithap, 15:00 borstvoeding, 17:00 groentehap, 18:15 laatste borstvoeding. Kan een beetje verschuiven allemaal omdat het afhangt van z'n slaapjes. Richtlijn is in ieder geval 45 minuten voor hij gaat slapen voeden, niet korter op het slaapje (i.v.m. slaapassociatie)

vor 2 Jahren

Reactie op Jb_m2b

Hij heeft nog 1 nachtvoeding, ongeveer rond 3 uur. 1e borstvoeding om 7:30, ...
Misschien dat wij dit ook gaan proberen. Voordat jullie dit schema deden was hij dan altijd voor 6 uur al wakker voor de dag?

vor 2 Jahren

Reactie op Jb_m2b

Wij hebben maandenlang droomritme aangehouden maar slapen bleef een moeilij ...
Hoe laat begint het tweede en derde dutje ongeveer? Onze meid heeft een beetje zelfde schema, maar de middag dut is nog steeds drama. En slaapt hij met of zonder speen?

vor 2 Jahren

Slaapen er meer kindjes niet overdag me zoontje is 7 maand bijna en is dus van 08.00 tot 21.00 wakker zonder tutjes hij gaat om 20.30 opbed en duurt ook ff voor hij dus inslaap valt

vor 2 Jahren

Reactie op dasksideofpink

Waarom maak je hem wakker na 45 min?
Oh sorry lees het nu pas haha, als ik hen in de ochtend lang laat slapen slaapt hij in de middag maar kort. En dan heeft hij wel weer een 3e dutje nodig en hebben we weer gekloot rond bedtijd.

vor 2 Jahren

Slaapen er meer kindjes niet overdag me zoontje is 7 maand bijna en is dus ...
Lukt het hem niet om zelf in slaap te vallen? Anders bij helpen... ze hebben hun slaap nodig

vor 2 Jahren

Ons zoontje word rond 07:00 wakker, gaat om 10:00 weer na bed tot 12:00 en gaat dan weer om 15:00 na bed tot 17:00 en begint met zn nachtslaap om 19:00

vor 2 Jahren

Reactie op mommyJoyandYared

Misschien dat wij dit ook gaan proberen. Voordat jullie dit schema deden wa ...
Succes! Het heeft voor ons echt wonderen verricht. Wij doen dit nu 2 weken. De zeven maanden daarvoor sliep hij overdag heel moeilijk, met veel huilen, wiegen, aaien, zingen, we hebben alles geprobeerd en waren soms een uur bezig voor 1 dutje. Zijn dutjes duurden nooit langer dan 45 min. Tegen de avond werd het bijna onmogelijk (want oververmoeid) dus gaven we op en had ik vanaf 4 uur constant een baby in mijn armen, tot ik naar bed ging en dan sliep hij ook in mijn armen. Snachts werd hij om het uur wakker om te drinken (want eten lekker dicht bij) maar sliep hij meestal wel meteen na het drinken verder. Als ik weigerde was het een krijsfeest en als ik hem in zijn bedje probeerde te krijgen sliepen we allemaal niet want dan zette hij de boel op z'n kop. Dus al had hij iedere dag om 5 uur wakker geworden, maar in eigen bedje, dan was ik gelukkig geweest. Dat we hem nu zonder huilen wegleggen, binnen 5 min slapen, avonden weer voor onszelf, bed weer voor onszelf en van 7 tot 7:30 slapen, is echt een droom 🥰 hopelijk werkt dit voor jullie ook zo!

vor 2 Jahren

Reactie op Flup12

Ons zoontje word rond 07:00 wakker, gaat om 10:00 weer na bed tot 12:00 en ...
Ons zoontje hetzelfde ongeveer.. hoe laat geven jullie voeding/ eten?

vor 2 Jahren

Reactie op kellykleingeld

Hoe laat begint het tweede en derde dutje ongeveer? Onze meid heeft een bee ...
Het 2e dutje begint hier vaak om 12 uur omdat hij de ochtend een uur slaapt (9-10). Dan maken we hem vaak wakker na een uur. 2e dutje is vaak van 12:00 tot 13:30, dus dan begint 15:30 dutje 3. Die varieert van 45 min tot 1,5 uur. Hij slaapt met speen. De slaapcoach adviseerde die weg te halen omdat we toch aan slaap gingen werken, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen. Dan zou ik hem ineens apart leggen, eigen bedje en andere kamer en dan ook nog eens zijn vertrouwde speentje afnemen. Dus die leg ik bij hem in bed, soms slaapt hij zonder maar als hij troost zoekt pakt hij hem zelf en doet hij hem in.

vor 2 Jahren

Reactie op Jb_m2b

Het 2e dutje begint hier vaak om 12 uur omdat hij de ochtend een uur slaapt ...
Wat een heerlijke dutjes doet hij zeg! 😃 Ik heb namelijk ook contact gehad met een slaapcoach en heb daardoor dus ook zo’n zelfde soort schema gekregen, maar het middagdutje wil dus nog steeds niet echt goed lukken, 45 min en heel soms 1x in de week 1,5. En onze slaapcoach zei dus ook speen weg. Ook niet gedaan, zo zielig. Ze heeft ons ook nog nodig voor de speen, lukt haar nog niet hem er zelf goed in te doen.