238 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

Succes! Het heeft voor ons echt wonderen verricht. Wij doen dit nu 2 weken. ...
Lees je verhaal en herken 100% mijn zoontje. Hoe heb je voor elkaar gekregen om hem zelf te laten slapen. Hij slaapt bij ons ook tussen 9-10 uur en dan weer om. 12:30-14:00 en dan soms weer om 16:00 uur. Maar dan moet ik hem echt lang wiegen en doen. Als ik hem wegleg. Gaat hij klimmen over zijn bed. Komt vast te zitten met zijn benen en gaat huilen omdat hij zich bezeert… raakt dus oververmoeid en slaapt dan nog 3-4 uur niet…

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Lees je verhaal en herken 100% mijn zoontje. Hoe heb je voor elkaar gekrege ...
Campingbedje met eigen matras een idee?

2 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

Wat een heerlijke dutjes doet hij zeg! 😃 Ik heb namelijk ook contact gehad ...
Ja inderdaad echt een luxe hoe hij nu slaapt! Kan ik de slaap van de afgelopen maanden inhalen 😝bij ons deed hij eerst idd ook z'n middagslaapje niet lang. Het hielp door hem sochtends wakker te maken uit z'n nachtslaap om max 7:30, waarna hij ineens het ochtendslaapje langer deed. Dus hebben we hem ook uit het ochtendslaapje na een uur wakker gemaakt en na een paar dagen ging hij toen vanzelf het middagslaapje lang doen

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Lees je verhaal en herken 100% mijn zoontje. Hoe heb je voor elkaar gekrege ...
Dat deed die van ons ook, zelfs met z'n hoofd tegen de spijlen bonken. Toen we met de slaapcoach begonnen hebben we toen zelf besloten om hem tijdelijk in zijn campingbedje te leggen. Dat was geen advies van de slaapcoach trouwens, maar voorwaarde voor de methode was om steeds een bepaalde interval te wachten met naar hem toe te gaan. En als hij valt of zich pijn doet, kan ik geen 3 minuten wachten met naar hem toe gaan. Hij ligt nu nog in zijn campingbedje en ik blijf dat denk ik nog zo doen tot hij snapt dat hij niet ineens z'n handjes kan loslaten als hij tegen de bedrand staat

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Lees je verhaal en herken 100% mijn zoontje. Hoe heb je voor elkaar gekrege ...
Oh en ik zie nu je vraag over het zelf slapen. Dat hebben we volgens de intervalmethode gedaan. Basis is een goed dagritme, eetritme en avondritueel en dan in bed leggen, aaitje, standaard zinnetje zeggen en weglopen. Na 2 min huilen terug, daarna 4 min, daarna 6 min. Iedere dag werden de intervallen langer. Eerste twee dagen waren een nachtmerrie en de derde dag sliep hij de nacht al door omdat hij ineens snapte dat hij mama niet nodig had om te slapen. Hij had dat zelfvertrouwen nodig om te weten dat hij het zelf kan en het steeds aaien en zelfde zinnetje zeggen zodat hij weet dat wij altijd in de buurt zijn dus dat zijn bedje veilig is. Nu heeft hij vaak zelf aan dat hij naar bed wil en met rust gelaten wil worden, dan is zelfs een verhaaltje lezen niet meer gewenst 🤣 zodra hij z'n bedje raakt pakt hij z'n speen en draait hij z'n hoofdje om te gaan slapen, terwijl hij eerst al ging krijsen als ik hem z'n slaapzak aan deed omdat hij wist dat ik hem in bed ging leggen

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

Oh en ik zie nu je vraag over het zelf slapen. Dat hebben we volgens de int ...
Oh geweldig zeg dat je kindje nu zo lekker in slaap valt en de associatie met slaap positief is 😁.. Wij hebben ook een slaapcoach ingeschakeld en ik vroeg mij af of de eerste nacht jou kleintje ook hysterisch huilde vanwege deze methode? Wij hebben het 1 dag geprobeerd maar hij huilde zeker 1,5u achter elkaar met interval methode maar hij werd niet echt rustig als we steeds na zoveel min terug gingen... Daardoor vonden wij het moeilijk om door te zetten...

2 jaar geleden

Reactie op priya87

Oh geweldig zeg dat je kindje nu zo lekker in slaap valt en de associatie m ...
De eerste dag was inderdaad super heftig. 1,5 uur heeft hij gelukkig niet gehaald aan één stuk, maar wel met tussenpozen. De eerste twee keer duurde het ongeveer een half uur, daarna was hij af en toe stil tussendoor. Niet door ons trouwens, want na het aaitje ging hij steeds een tandje harder huilen. Logisch, want hij ziet het eerst niet als 'oh wat fijn mijn ouders zijn er nog dus ik kan rustig gaan slapen', hij zag het toen als 'waarom laten ze me nou achter, ik hoor bij hun te zijn'. De slaapcoach had ons ook gewaarschuwd dat we naar binnen gaan om hem te laten zien dat we er nog zijn, niet om hem te troosten of in slaap te krijgen. De eerste nacht ging het tegen tegen de ochtend al beter, opnieuw in slaap krijgen duurde dan max een half uur. Maar ik heb er ook echt een paar keer de brui aan willen geven, het is zo intens om je kindje te horen huilen, zeker als je weet dat je het kunt verhelpen door hem bij je te pakken.

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

De eerste dag was inderdaad super heftig. 1,5 uur heeft hij gelukkig niet g ...
Ja precies... maar het is wel fijn om te weten dat het ‘loont’ om dit te doen 🙈... Ik ga er denk ik volgende week mee aan de slag als het hier vakantie is en als hij hopelijk beter is. Bedankt voor het delen van je ervaring 😊

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

De eerste dag was inderdaad super heftig. 1,5 uur heeft hij gelukkig niet g ...
Jaa ik vind dit zo lastig. Ik krijg zo'n error als ik hem hoor huilen. Gaat gewoon helemaal tegen m'n moeder instinct in.

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

Dat deed die van ons ook, zelfs met z'n hoofd tegen de spijlen bonken. Toen ...
Ja de eerste heeft bij ons ook lang in een campingbedje gelegen uiteindelijk. Anders bleef hij tussen de spijlen terecht komen en hard zijn hoofd stoten tegen de voor of achterkant

2 jaar geleden

Reactie op priya87

Ja precies... maar het is wel fijn om te weten dat het ‘loont’ om dit te do ...
Dat ga ik niet volhouden. Dus ga niet eens proberen. Hij slaapt vanaf zijn 6,5 md bij ons in bed. Iedereen blij. Geen gehuil, geen stress. Iedereen slaapt uit nu.

2 jaar geleden

Ik wil gaan trainen dat hij overdag boven slaapt in z’n bed net als ‘s nachts (slaapt nu overdag beneden). Wat is jullie bedroutine voor de dutjes?

2 jaar geleden

Pamper verversen, slaapzak aan, samen gordijnen dichtdoen, in bed leggen, slaapliedje zingen, witte ruis opzetten, kusje en aai over bol en nog eens slaapwel zeggen als ik de kamer verlaat. In feite hetzelfde als 's avonds, alleen doe ik 's avonds de rolluik dicht ipv de gordijnen (en is het dus donkerder) en lees ik nog een verhaaltje. Ook poets ik zijn tanden 's avonds nadat ik zijn pamper heb ververst dus het avondritueel duurt wat langer.

2 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik wil gaan trainen dat hij overdag boven slaapt in z’n bed net als ‘s nach ...
Wij hebben een hele korte maar het werkt. Overdag, luier verschonen, naar boven, slaapzak aan, eventueel rolgordijn samen dichtdoen, in bed toestoppen, kusjes op z'n voorhoofd, knuffeltje in z'n handje, mama houdt van jou lekker slapen welterusten. In de avond komt daarbij tandjes poetsen, voor het in bed leggen de fles en tijdens de fles zingen we het gebedje "ik ga slapen"

2 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik wil gaan trainen dat hij overdag boven slaapt in z’n bed net als ‘s nach ...
Schone luier indien nodig, broekje uit, slaapzak aan, speentje in, staand knuffelen, neerleggen aai over zijn hoofdje, kusjes op zijn hoofdje, ik hou van jou, weltrusten en weglopen. Dat is zoon btje ons ritueel. In de avond doe ik nog een badje voor 't naar bed gaan en de fles.

2 jaar geleden

Wij overdag slaapzak aan schone luier, speentje en zegenliedje zingen. In de avond hetzelfde plus nog een verhaaltje voorlezen en voeden

2 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik wil gaan trainen dat hij overdag boven slaapt in z’n bed net als ‘s nach ...
Schone luier check, broek uit indien nodig, kusjes op de commode, slaapzak aan in bed en babyfoon aan en slaap lekker.

2 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik wil gaan trainen dat hij overdag boven slaapt in z’n bed net als ‘s nach ...
Soms schone luier. Slaapzak aan en naar bed. Dan op zijn kamer Soms raam dicht doen en gordijnen dicht doen en Soms zijn ze nog dicht. Dan speentje geven, instoppen. Muziek ding aan en kusjes geven en zeggen dat ik van hem houd en slaap lekker en tot straks. En loop dan de kamer uit.

2 jaar geleden

Wow veel reacties, thanks! Veel overeenkomsten zie ik. Ik doe de laatste weken geen slaapzak omdat hij daar ruzie mee krijgt tijdens het omrollen 😅 dus behalve dat doen we ‘s avonds al hetzelfde als velen. Ik ga mijn best doen volgende week! Hopelijk zijn de slaapjes dan net zo goed als beneden 🙏🏽

2 jaar geleden

Reactie op J's mam

Wow veel reacties, thanks! Veel overeenkomsten zie ik. Ik doe de laatste we ...
Succes ik doe niet veel anders dan de anderen. Overdag slaapzakje aan en in bedje fiepje erin konijntje geven muziekje aan dikke kus en weltrusten tot straks. Ik kleed haar s'avonds om aangezien ze nu echt tijgert en hapjes eet. We geven een fles, poetsen de tandjes, muziekdoosje met verhaaltje en dan het zelfde riedeltje als hierboven.