238 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Schone luier indien nodig, broekje uit, slaapzak aan, speentje in, staand k ...
Hier het zelfde ritueel. Doe alleen het badje/wassen smorgens. Twijfel om het naar de avond te gaan doen nu hij meer op de grond/speelkleed speelt en gaat tijgeren. 🤔

2 jaar geleden

Reactie op CG88

Hier het zelfde ritueel. Doe alleen het badje/wassen smorgens. Twijfel om ...
Same had hier ookal de gedachte...

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Same had hier ookal de gedachte...
Voor hier ook handig om de tijd tussen eten en fles/slapen te doden. Vind dat altijd een lastig moment. Hij speelt dan nog wel even maar is ook wel weer moe.. Dan zit er weer net te weinig tijd tussen hapje en fles. 😅🙈 Ga het toch eens proberen 😅

2 jaar geleden

Onze dochter had altijd nog 3 slaapjes overdag, nu wordt ze in de ochtend steeds later wakker, waardoor ze ook later aan haar eerste slaapje begint. Hierdoor komen we nu uit op 2 slaapjes op een dag. Hoe gaat het bij jullie met slaaptijden? We zijn nu weer op zoek naar een nieuw ritme 😁

2 jaar geleden

Reactie op Mb14

Onze dochter had altijd nog 3 slaapjes overdag, nu wordt ze in de ochtend s ...
Same is hier ook effe lastig

2 jaar geleden

Reactie op Mb14

Onze dochter had altijd nog 3 slaapjes overdag, nu wordt ze in de ochtend s ...
Of 3 of 2. Hij slaapt vaak maar kort. Zijn hele leven al.

2 jaar geleden

Reactie op Mb14

Onze dochter had altijd nog 3 slaapjes overdag, nu wordt ze in de ochtend s ...
Herkenbaar Hihi. Onze jongste is nu bijna 10 maanden. Slaapt al heel lang 2 slaapjes. Maar moet erbij zeggen dat we geluk hebben, want ze slaap tot 8:30-9:00 uur. Dan gaat ze nu tussen 10:30-11:00 slapen (1-2 uur) daarna boterhammen, fruit tussendoor en dan rond 15:00-15:30 tweede slaapje (1 uur). Dan houdt ze het redelijk goed vol tot 19;00(papfles) 19:15-19:30 gaat ze slapen 😴

2 jaar geleden

Hier met bijna 10 maanden oud max. 2 uur, soms 2,5 uur. Langer dan dat echt niet.

2 jaar geleden

Hier gaat het redelijk volgens het 2-3-4 ritme. Na de nachtslaap max 2 uur wakker, na 1e dutje max 3 uur wakker en na 2e dutje vaak 4 uur wakker. Zo gaat het ongeveer: S ochtends wordt Isabelle meestal tussen 0630-0700u wakker en slaapt dan weer 0830-10:00u. Dan wakker tot circa 12:30/12:45u. Slaapt dan meestal tot 14:00/14:30u. En dan wakker tot laatste fles 17:45/18:00u en dan de nacht in.

2 jaar geleden

Reactie op Eval89

Hier gaat het redelijk volgens het 2-3-4 ritme. Na de nachtslaap max 2 uur ...
Hahah ik heb nooit zo verdiept in slaapritmes maar altijd gewoon gekeken of Pelle moe was. Maar nu ik dit van jou lees klopt dat inderdaad redelijk. Misschien half uurtje korter of langer maar dat wisselt per dag

2 jaar geleden

Hier met bijna 10 maanden oud max. 2 uur, soms 2,5 uur. Langer dan dat echt ...
Geeft niet gewoon het eigen ritme aanhouden. Doe ik ook altijd

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Geeft niet gewoon het eigen ritme aanhouden. Doe ik ook altijd
Doen we ook, en het werkt prima zo. Smiddags houdt ze het wel 4 uur vol.

2 jaar geleden

Reactie op Eval89

Hier gaat het redelijk volgens het 2-3-4 ritme. Na de nachtslaap max 2 uur ...
Hier hetzelfde. Soms 2-3-3, maar meestal 2-3-4. Werkt top.

2 jaar geleden

In grote lijnen 2/3/4. Half 7 wakker half 9 weer naar bed tot 09:30/10u 13u weer naar bed tot 14:30/15u Tussen 19 en 20u naar bed.

2 jaar geleden

Schone luier check, broek uit indien nodig, kusjes op de commode, slaapzak ...
Hoe doen jullie dat als ik hem niet kwartier in slaap wieg gaat hij nooit slapen😄 soms probeer ik hem in bed te leggen kusje geven en weglopen maar dan is het huilen huilen🙃

2 jaar geleden

Ik schrik van de reacties mijne slaapt dus heel weinig. 11 uur fles. Uurtje of 2 slapen. Fruithapje dan weer eventjes slapen. Brood en fles. Dan blijft hij wakker tot avondmaaltijd. Soms slaapt hij weer even soms blijft hij wakker tot 10 of 11 uur. Doe ik wat verkeerd ik probeer hem in slaap te wiegen in de middag maar lukt niet😳

2 jaar geleden

Hier 7 uur wakker 9.30 na bed tot 11.00 ongeveer 14.00 na bed tot 15.30 ongeveer En dan om 7 weer na bed

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ik schrik van de reacties mijne slaapt dus heel weinig. 11 uur fles. Uurtje ...
Die van mij heeft ook zo'n schema. Slaapt s ochtenda 1.5hr en smiddags 45min.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ik schrik van de reacties mijne slaapt dus heel weinig. 11 uur fles. Uurtje ...
Mijn tip is om niet in slaap te wiegen. Hij moet zelf in slaap vallen doormiddel van dat hij weet welk moment slaaptijd is. Bij mij standaard 10.00 naar bed. Ooit niet heel moe, maar na wat spelen/draaien/jammeren in bed valt hij wel binnen 10 minuten in slaap. Zo ook om 15.00. Telkens zelfde ritueel doen. Muziekmobiel kan helpen om altijd zelfde aan te zetten. Dat is mijn advies

2 jaar geleden

Hier slaat ze in de ochtend 1,5 uur en in de middag ook. De tijden schuiven wel eens per dag. Afhankelijk van hoe laat ze wakker was en hoe intensief ze gespeeld heeft. Maar meestal slaapt ze van half 10 tot 11 en van half 2 tot 3.