27 Reacties
2 jaar geleden
Misschien 3x. Vaak sochtends als ze uit bed komt want dan wil ze absoluut niet stil liggen en dan ben ik vaak even streng en dan is het meteen een pruillip en huilen.
En verder alleen als ze hard valt oid.
2 jaar geleden
Misschien 3x. Vaak sochtends als ze uit bed komt want dan wil ze absoluut n ...
Stil liggen met verschonen en aankleden*
2 jaar geleden
Mijn dochter misschien 1x per week echt een huilbui. En dat alleen als ze haar zin niet krijgt. Nooit zonder reden in ieder geval. Af en toe beetje snikken met pijn of als ze niet luistert en ik haar daarop aanspreek.
2 jaar geleden
Niet heel vaak denk 5/6 x per dag. Maar als ze haar dag niet heeft haalt ze dat zo weer in. Mijn dochter is wel een echt pieperd om alles wat niet mag of als iets niet lukt, dan maakt ze zo'n soort piep geluid en trekt daar echt een zielig gezicht bij
2 jaar geleden
Reactie op Sandralivv
Niet heel vaak denk 5/6 x per dag. Maar als ze haar dag niet heeft haalt ze ...
Maar dit is vaak niet echt huilen, een echte huilbuie komt hier echt amper voor, tenzij ze echt hard valt.
2 jaar geleden
Hier ook wel regelmatig hoor! Ene dag verschilt wel met de andere. Gister was echt een drama dag, niks was goed (ze is ook wel een beetje grieperig). Dan huilt ze ook zeker wel 10 keer ofzo. Omdat ze niet nog een banaan mag, omdat ze haar schoenen niet aan wil, omdat ik naar de wc ga en ga zo maar door..
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Wow wat een zoete kinderen heeft iedereen dan hah
Maar huilt ze echt 15 a 20 keer of of is het meer zeuren en mopperen?
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Nee hoor echt tranen met tuiten krijsen zich op de grond werpen snot overal ...
En is er dan een duidelijke aanleiding voor of niet?
2 jaar geleden
Echt huilen alleen als hij hard valt of ergens hard tegenaan stoot. Jammeren/drama maken.. tja, omdat hij geen koekje mag, omdat hij niet in de koelkast mag kijken als hij dat wil, omdat mama niet elke 2 seconden mee wil overal heen etc. Maar dat vind ik geen huilen, dat is uitproberen en kijken of het werkt als hij drama op ga zetten.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Ja als ze het niet leuk vindt en dat zijn veel dingen
Bij ons ook. En dat kan al vroeg beginnen met dat ze trui niet aan wil, luier verschonen niet wil. Brood wil eten direct als we beneden zijn en niet snapt dat ik eerst botham moet smeren etc. Om vallen of echt pijn denk ik ca 1 x per dag. Vandaag vaker ivm hele pijnlijk rode billen door diaree. Dus elke verschoning was pijnlijk. Maar anders is ook de k ik zo'n 50% van de verschoningen 'strijd'.Maar kan ook met spelen of boekje lezen zijn. Als ze iets in haar hoofd wil moet het op jaar manier. Maar niet alles mag en kan dus dan is het uit frustratie huilen. Eigenwijze, pittige meid 🙂
2 jaar geleden
Hier wisselt het heel erg per dag en denk zelf dat het vooral te maken heeft met hoe goed hij heeft geslapen in de nacht. Ene dag kan hij echt op elk woordje nee gaan huilen (maar dan gaat hij dus ook vroeg zijn bed in voor het middagslaapje) andere dagen echt alleen als hij zichzelf pijn heeft gedaan en dan is dat hooguit 1 minuut en is alles weer koek en ei.
2 jaar geleden
Erg weinig. Hier vooral al ze mee moet werken en geen zin heeft. Bvb even snel aankleden als we op de klok zitten.
En daarnaast toch wel regelmatig als ze wakker wordt uit haar middagslaapje. Dat verzandt toch op een of andere reden vaak in een gigantische woedeaanval 🤷 terwijl ik echt de tijd neem om het te voorkomen, maar het blijft toch een ding.
Zijn meer woedeaanvallen met tranen dan echt huilbuien zou ik zeggen.