20 Reacties
2 jaar geleden
Soms 2 minuten, soms een uur... afhankelijk van hoe moe hij is. Ik vind 15/20min nog best meevallen eigenlijk? Even babbelen kan ook een manier zijn om de slaap te vatten, de dag een beetje te verwerken. Zo lang hij niet huilt of iets, zou k me niet echt zorgen maken hoor, prima zo denk ik :)
2 jaar geleden
Middag dutje meestal binnen 5 a 10 minuten
Avond meestal half uurtje maar kan uitlopen tot 1 uur. Zeker als de zinnen erop heeft staan om uit bed te komen.
Komt in de nacht soms uit bed en zonder te praten leggen we hem weer terug en valt vanzelf wel weer in slaap tot een uurtje of 6 a 7 in de ochtend. En dan leggen we hem bij ons in bed. Want 6 uur is te vroeg en laten hem dan boven heen doen met zijn knuffels en deuren. 7uur gaan we pas uit bed
2 jaar geleden
Onze zoon slaapt in een eenpersoons bed inmiddels. We leggen hem om 20u in bed. Hij blijft lekker in zn bed liggen, maar hij kan gerust tot 22u lopen kletsen en giechelen tegen zn knuffels. Alleen als ie huilt of iets nodig heeft gaan we erheen. Anders niet. Soms heel irritant, maar ga geen strijd met hem voeren erover. Overdag gaat het gelukkig vaak veeeel soepeler.
2 jaar geleden
Zodra Dex zijn knuffel raakt is die vertrokken 🙈 zowel smiddags als savonds
2 jaar geleden
Reactie op Kathds
Variërend van 40 min tot 75 min. Middagdutjes zijn een ramp. 😢 Onze peuter ...
O hebben jullie dat ook!! Wij hebben dit ook sinds de geboorte van onze 2e dochter! Dus nu al 6,5mnd😭😭 Smiddags wil de oudste ook echt niet meer slapen. Soms een uurtje maar soms ligt er gewoon een uur in zonder dat ze slaapt.
2 jaar geleden
Tussen de 15 en 45 minuten. Wij denken dat hij de dag aan het verwerken is. De ene dag duurt het langer dan de andere. Kanttekening erbij; wij hoeven in principe niet meer heen. Heel soms 1x nadat hij net 5 minuten op bed ligt, dan wil ie nog even knuffelen.
2 jaar geleden
Reactie op Kathds
Oh jee. En ik vind 6 weken slaapstaking al lang. Pffff... Ligt jullie dreum ...
Ledikant, ze klimt er nog niet uit. Dus we wachten dat teken af😆 Dat schijnt HET teken te zijn dat ze toe zijn aan een groter bed. En tot nu toe lijkt haar dat ook nog wel het geborgen gevoel te geven.
2 jaar geleden
Ik vind het best heftig om te lezen dat zo veel moeders nog zo erg mee gaan in de commando’s van de kindjes. Ieder z’n eigen manier, dat voorop.
Hugo slaapt sinds dat hij 6 maanden is altijd door en makkelijk in. We hebben toen het boek “slaap kindje slaap” gevolgd. De laatste tijd test hij mij wel weer een beetje door drama te maken maar als ik dan duidelijk zeg dat dat niks uit gaan maken dat zijn bed het bed is waar hij slaapt en uitleg dat het nu bedtijd is gaat hij liggen en slapen.
Ze zijn nu allemaal rond de 2 jaar en echt niet meer zo fragiel, kunnen best wat hebben. En grenzen stellen is denk ik juist iets wat ze nodig hebben, ook wat betreft slaap.
2 jaar geleden
Gemiddeld 45 min, hij klets veel en maakt wat lawaai en gaat dan slapen 😅 soms moeten we nog even naar boven om de speen terug in zijn bed te doen of nog even te knuffelen of slokje water te geven (hij wil de drinkbeker perse niet in zijn bed)