20 Reacties

2 jaar geleden

Hier als hij geen middag dutje meer heeft gedaan gelijk, als hij wel een dutje heeft gedaan kan het ook echt een half uur tot één uur duren

2 jaar geleden

Soms 2 minuten, soms een uur... afhankelijk van hoe moe hij is. Ik vind 15/20min nog best meevallen eigenlijk? Even babbelen kan ook een manier zijn om de slaap te vatten, de dag een beetje te verwerken. Zo lang hij niet huilt of iets, zou k me niet echt zorgen maken hoor, prima zo denk ik :)

2 jaar geleden

Dat verschilt per keren en hoe hij zich voelt maar vaak 10/15 minuten maar als hij echt moe is! Dan is hij zo weg

2 jaar geleden

Middag dutje meestal binnen 5 a 10 minuten Avond meestal half uurtje maar kan uitlopen tot 1 uur. Zeker als de zinnen erop heeft staan om uit bed te komen. Komt in de nacht soms uit bed en zonder te praten leggen we hem weer terug en valt vanzelf wel weer in slaap tot een uurtje of 6 a 7 in de ochtend. En dan leggen we hem bij ons in bed. Want 6 uur is te vroeg en laten hem dan boven heen doen met zijn knuffels en deuren. 7uur gaan we pas uit bed

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt in een eenpersoons bed inmiddels. We leggen hem om 20u in bed. Hij blijft lekker in zn bed liggen, maar hij kan gerust tot 22u lopen kletsen en giechelen tegen zn knuffels. Alleen als ie huilt of iets nodig heeft gaan we erheen. Anders niet. Soms heel irritant, maar ga geen strijd met hem voeren erover. Overdag gaat het gelukkig vaak veeeel soepeler.

2 jaar geleden

Variërend van 40 min tot 75 min. Middagdutjes zijn een ramp. 😢 Onze peuter zit al 6 weken in slaapstaking, sinds de geboorte van haar zusje. Ze wordt ook steevast meerdere keren per nacht wakker.

2 jaar geleden

Soms 15 min, soms gelijk. Ligt eraan hoe moe ze is.

2 jaar geleden

Afhankelijk of er die dag veel prikkels zijn geweest of niet. En hoe moe hij natuurlijk is. Ja, dan gaat het vlot. Nee, dan is het min20 en dit kan tot een uur en half uitlopen.

2 jaar geleden

Zodra Dex zijn knuffel raakt is die vertrokken 🙈 zowel smiddags als savonds

2 jaar geleden

Heel normaal hier 15 tot 20min😄

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Variërend van 40 min tot 75 min. Middagdutjes zijn een ramp. 😢 Onze peuter ...
O hebben jullie dat ook!! Wij hebben dit ook sinds de geboorte van onze 2e dochter! Dus nu al 6,5mnd😭😭 Smiddags wil de oudste ook echt niet meer slapen. Soms een uurtje maar soms ligt er gewoon een uur in zonder dat ze slaapt.

2 jaar geleden

Tussen de 15 en 45 minuten. Wij denken dat hij de dag aan het verwerken is. De ene dag duurt het langer dan de andere. Kanttekening erbij; wij hoeven in principe niet meer heen. Heel soms 1x nadat hij net 5 minuten op bed ligt, dan wil ie nog even knuffelen.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

O hebben jullie dat ook!! Wij hebben dit ook sinds de geboorte van onze 2e ...
Oh jee. En ik vind 6 weken slaapstaking al lang. Pffff... Ligt jullie dreumes al in een groter bed of nog in een ledikant?

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Oh jee. En ik vind 6 weken slaapstaking al lang. Pffff... Ligt jullie dreum ...
Ledikant, ze klimt er nog niet uit. Dus we wachten dat teken af😆 Dat schijnt HET teken te zijn dat ze toe zijn aan een groter bed. En tot nu toe lijkt haar dat ook nog wel het geborgen gevoel te geven.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier wordt ook gestart in ledikantje. Hier 'moet' ik dan ca 15 minuten naast zitten voordat ze slaapt (anders wordt het krijsen). s nachts wordt ze ook wakker (laatste tijd al rond 22 uur), haal ik haar en komt ze tussen ons in liggen.

2 jaar geleden

Soms 3 seconden....😬🙈 als ze moe is slaapt ze gelijk. Anders 5 minuten..

2 jaar geleden

Ik vind het best heftig om te lezen dat zo veel moeders nog zo erg mee gaan in de commando’s van de kindjes. Ieder z’n eigen manier, dat voorop. Hugo slaapt sinds dat hij 6 maanden is altijd door en makkelijk in. We hebben toen het boek “slaap kindje slaap” gevolgd. De laatste tijd test hij mij wel weer een beetje door drama te maken maar als ik dan duidelijk zeg dat dat niks uit gaan maken dat zijn bed het bed is waar hij slaapt en uitleg dat het nu bedtijd is gaat hij liggen en slapen. Ze zijn nu allemaal rond de 2 jaar en echt niet meer zo fragiel, kunnen best wat hebben. En grenzen stellen is denk ik juist iets wat ze nodig hebben, ook wat betreft slaap.

2 jaar geleden

Gemiddeld 45 min, hij klets veel en maakt wat lawaai en gaat dan slapen 😅 soms moeten we nog even naar boven om de speen terug in zijn bed te doen of nog even te knuffelen of slokje water te geven (hij wil de drinkbeker perse niet in zijn bed)

2 jaar geleden

Het verschilt heel erg soms hoor ik der helemaal niet meer nadat ik der kamer uit ben gegaan en soms hoor der ineens nog na een half uur. Maar omdat ze in der eigen kamer slaapt en ik gewoon mn eigen ding ga doen let ik er ook niet zo op.

2 jaar geleden

Bij ons duurt het ook vaak langer dan een uur. Heel vervelend want ik moet er ook nog naast blijven zitten anders raakt hij over zijn toeren.