142 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb nog helemaal geen harde buiken gehad. :/

3 jaar geleden

Heb er meerdere per dag. Is niet pijnlijk verder.

3 jaar geleden

Iedere dag maar nu ook sins 2 weken dat gewoonlijk is

3 jaar geleden

Sinds ongeveer een week meerdere per dag zonder pijn veder 🙂

3 jaar geleden

Gedurende de hele dag na inspanning. Soms pijnlijk, soma regelmatig, soms beide. Soms zijn ze gewoon vervelend. Maar hoeveel het er zijn? Meer dan 20x per dag wel denk ik...

3 jaar geleden

Ik heb ze afgelopen week vrijwel elke dag, vaker wel dan niet (nu 26+6). Soms ook echt pijnlijk. Ook al in het ziekenhuis voor geweest, maar tot nu toe zag dat er gelukkig goed uit.

3 jaar geleden

Ik volgens mij geen eentje! Maar meer dan 20 per dag lijkt mij misschien wel goed om even te laten checken?

3 jaar geleden

Ik heb er paar per dag, gelukkig niet pijnlijk. Ben 27+3 trouwens. Harde buiken horen dacht ik niet pijn te doen? Of heb ik het mis?

3 jaar geleden

Ik heb volgens mij nog nooit een harde buik gehad. Zou niet weten hoe het voelt eigenlijk...

3 jaar geleden

Ooh heel vaak en mijn verloskundige wees me er vorige week op dat dat teken kan zijn van een blaasontsteking, ondanks dat je geen “typische klachten” hebt. En ze had gelijk. Nu een kuur meegekregen en merk dat het langzaam aan minder wordt! (Ca. 5-10 x per dag korte momentjes maar meer te herleiden na inspanningen)

3 jaar geleden

3 keer tot nu toe

3 jaar geleden

Heb er ongeveer 6 per dag max , soms iets minder. Soms zelfs al wanneer ik me moet bukken. Ze komen ook heel vaak wanneer de baby druk is. Dan kan ik er 2 op een avond krijgen, dit was ook al heel vroeg , van 15 weken al schat ik .

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleQ

Gedurende de hele dag na inspanning. Soms pijnlijk, soma regelmatig, soms b ...
Dit lijkt mij niet oké. Zou het wel even voorleggen aan je verloskundige. Er kan meer achter zitten dan alleen "even druk" geweest.

3 jaar geleden

Hoe voelt dit eigenlijk? Ik ben 26.3 en volgens mij nog geen harde buik gehad

3 jaar geleden

Reactie op mama-li

Hoe voelt dit eigenlijk? Ik ben 26.3 en volgens mij nog geen harde buik geh ...
25 wk hier🙋‍♀️! Ik heb het bij de verloskundige gevraagd want ik was ook nieuwsgierig. Ze beschreef het dat je buik voelt als een opgeblazen voetbal... En dat ik het wel zou merken als ik het zou hebben gehad. Ik had werk technisch wel verwacht (stress) dat ik dat gehad zou kunnen hebben... Maar niet dus 😊. Prima! Ik merk het vast vanzelf.

3 jaar geleden

(28w) Afhankelijk van wat ik doe op mijn werk heb ik toch wel is een keer een harde buik. En eigenlijk heb ik dit niet zozeer geteld. Maar denk dat ik het wel kan tellen op 2handen. Ze zijn niet pijnlijk.

3 jaar geleden

Verschilt per dag. De ene dag geen een, de andere dag zeer regelmatig (meerdere per uur). Ik merk dat ik een erg actieve baby heb en soms is ze in een bui dat ze zo hard schopt dat ik er harde buiken van krijg. Ik vind het niet erg, hoort er allemaal een beetje bij. Maak me iig geen zorgen. Schijnt dat je bij een tweede zwangerschap hier ook al eerder last van hebt

3 jaar geleden

Nog geen enkele (27+6 weken). Doe dagelijks ook niet zo veel dus denk dat dat wel helpt haha.

3 jaar geleden

Af en toe denk ik het te voelen. Weet het niet zeker. Ben wellicht ook nog erg actief voor 35 graden en 27 weken zwanger

3 jaar geleden

Met dit weer veel ook al doe ik weinig. Vorige keer aangegeven bij verloskundige, kon ook komen doordat het kindje erg druk is (in mijn geval). Ben nu 26 weken.