68 Reacties

vor 2 Jahren

Onze mini is van 1-11 en woog vorige week 8.3kg. 75cm zit ze denk ik nog niet aan.. Alles prima zolang de eigen groeilijntjes gevolgd worden. 👍

vor 2 Jahren

Ons meisje is nu over de 80cm (we weten het niet precies) en ze weegt 11 kilo. Maar bij de geboorte was ze al 4405gr en 55cm.. Ze volgt dus mooi haar eigen lijn en hoort bij de 'extreem' lange kinderen volgens de kinderarts. Vind het zelf overigens niet extreem lang haha en bij het consultatiebureau hebben ze het steeds over de bovenste curve, maar niet over 'extreem'.

vor 2 Jahren

Onze dochter is van 26/10 en weegt 8kg. 2 maanden geleden was ze 71,5cm dus klein en dun 🙈

vor 2 Jahren

Gewicht -1 Lente +1 dus lang en dun

vor 2 Jahren

Reactie op Liescodeluxe

Onze mini is van 1-11 en woog vorige week 8.3kg. 75cm zit ze denk ik nog ni ...
Ja inderdaad dat is ook zo. Maar krijg vaak te horen dat ze wel dun en klein is. Vind ik wel is vervelend terwijl ze echt best wel veel eet!

vor 2 Jahren

Reactie op Sarah23

Onze dochter is van 26/10 en weegt 8kg. 2 maanden geleden was ze 71,5cm dus ...
Vind het soms zo vervelend als ik opmerkingen krijg dat ze best wel slank is… word ik wel is onzeker van!

vor 2 Jahren

Reactie op bloempje1

Ja inderdaad dat is ook zo. Maar krijg vaak te horen dat ze wel dun en klei ...
Ja dat snap ik. Ik zeg dan gewoon terug 'nou jij bent dik/dun, klein/groot en ik zeg er toch ook niks van' nee ff serieus als het kind genoeg eet enzo kan het echt geen kwaad hoor. Heb mij zo'n zorgen gemaakt omdat iedereen zei ja ze weegt wel echt niet veel he. (toen at ze ook wel niet goed) nu eet ze heel flink dus maak mij er geen zorgen meer over

vor 2 Jahren

Reactie op Sarah23

Ja dat snap ik. Ik zeg dan gewoon terug 'nou jij bent dik/dun, klein/groot ...
Ja, goed van je!!!

vor 2 Jahren

9,4 kg en 78 cm toen ze 11 maanden was. Volgende week moeten we weer naar het CB, ze is dan 14 maanden. We hebben zelf recent even gewogen op onze eigen weegschaal en we gokken dat ze nu rond de 10kg zit. Ze is mega snel en veel gaan lopen sinds haar 1e verjaardag dus ze is haar spekkies behoorlijk kwijtgeraakt 🤭

vor 2 Jahren

Reactie op bloempje1

Ja inderdaad dat is ook zo. Maar krijg vaak te horen dat ze wel dun en klei ...
Herkenbaar hoor. Luna heeft veel groeiproblemen gehad en we hebben zo gestresst om haar aan te laten komen. Nu kijk ik alleen nog maar naar het lijntje die nu gelukkig mooi gevolgd wordt. Ik heb nou eenmaal geen "spekbaby" en ze heeft wat minder reserves, maar het is goed zo en ze is gezond.

vor 2 Jahren

Met bijna 14 maanden. Kindje groeit niet heel hard. Ook in ziekenhuis geweest daarvoor. Kind vreet als een slootgraver. Ze ontwikkelt zich goed dus ik maak me niet druk

vor 2 Jahren

Hier ook een meisje van nog geen 8 kilo. 13 maanden.

vor 2 Jahren

Vanmorgen bij het CB geweest en ze was 75 cm en 8232 kg.. ze is nu dus 14 maanden. Ze zit nu op de -2. Ik kon vrijblijvend met een dietiste praten maar ik heb sowieso 16 fb al een afspraak met de kinderarts vanwege haar ziekenhuisopname. Ik maak me wel zorgen hoor. Ik snap het ook niet want ze eet best veel! -1 was prima geweest want dat was al haar eigen lijn.

vor 2 Jahren

Reactie op bloempje1

Vanmorgen bij het CB geweest en ze was 75 cm en 8232 kg.. ze is nu dus 14 m ...
Kan het zijn dat ze een allergie heeft? Luna viel continu van alle lijntjes af ondanks dat ze echt al veel dronk en at. Nu zonder koemelk schiet ze zelfs wat omhoog. Met doorkomendr tandjes valt ze zo weer af hoor, maar dat hoort er ook bij. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik kan je stress precies voelen vanwege Luna's eerste levensjaar.

VRIEND

vor 2 Jahren

Onze dochter van 14,5 maanden is klein (72 cm) maar wel vetjes (9,2 kg)

vor 2 Jahren

Onze dochter is 14 maanden en weegt 9,2 bij 76cm. Heel gemiddeld. Onze andere dochter (inmiddels 8) woog toen ze een jaar was 6,8kg. Uiteindelijk 11kg toen ze 3 was. En nu nog maar 20kg, echt heel weinig voor haar leeftijd/lengte. We hebben vanalles geprobeerd, alles laten onderzoeken, kind was zo gezond als wat. Uiteindelijk zei de kinderarts: we gaan haar niet forceren met eten, want dan wordt het gedrag wat moeilijk te behandelen valt. Hij vertelde me als een kind een koffie lepel per dag eet, het alle voedingsstoffen binnen kan krijgen wat het nodig heeft. Dat heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden, samen met zijn advies niet te focussen op gewicht, pas als een kind niet meer in de lengte groeit, kan het gevolgen hebben voor hersenen/organen/ ontwikkeling enz.

vor 2 Jahren

Hier een meisje van 31-10 en weegt nu net 8 kilo denk ik en zit rond de 72cm is van -1 naar -2 gezakt maar eet gewoon veel en goed! In de periode van -1 naar -2 is ze veel gaan kruipen en bewegen dus moest me echt geen zorgen maken zolang ze zo lekker at! Ik doe dit ook niet zie en voel zelf dat ze lekker in der vel zit en genoeg eet ze is gewoon een kleintje! Prima!!

vor 2 Jahren

Reactie op Liescodeluxe

Onze mini is van 1-11 en woog vorige week 8.3kg. 75cm zit ze denk ik nog ni ...
Wij zullen er weer niet ver vanaf zitten gok ik like always... Ook goed ziek geweest, ik heb weg werp luiers en moeite met broeken voor mijn dochter vinden, ze heeft smalle billen en alles is vaak te breed qua broeken... Zelfs met zo'n elastiek ziet er dan vaak niet uit 🙈

vor 2 Jahren

Reactie op Miertje08

Wij zullen er weer niet ver vanaf zitten gok ik like always... Ook goed zi ...
Heb je al broekjes van Name It geprobeerd! Wel vrij duur, maar die zitten als gegoten! Hele mooie pasvorm!

vor 2 Jahren

Reactie op Miertje08

Wij zullen er weer niet ver vanaf zitten gok ik like always... Ook goed zi ...
Blijven natuurlijk kopietjes van elkaar hihi.