13 Reacties

2 jaar geleden

Ja ik verhef mijn stem echt wel. Alleen mijn zoon vindt dat hilarisch dus hij gaat dan lachen. Nog niet eens twee. Dus ben benieuwd 🙊

2 jaar geleden

Hier verhef ik soms ook mijn stem. Ben ook menselijk maar het lijkt niet echt indruk te maken.

2 jaar geleden

Niet perse verheffen maar wel eens bij zn kin beet pakken en me aankijkt en dan streng toe spreek.. soms luistert die maar soms lacht die ook.. kan er dan weinig aan doen van mij idee. Weet niet wat ik nog keer kan doen

2 jaar geleden

Mijn intonatie word anders, ja. Maar of ik mijn stem verhef, misschien? Ik weet het niet. Maarja, het zijn dan ook peuters, die gaan echt je grenzen opzoeken door het blijven proberen. Bvba: hier staan 3 consoles (PS4 en 5 en de Xbox) naast te tv opeen gestapeld. En naast de tv-meubel staat een poef. Nu vindt hij het dus heel leuk om op de poef te gaan staan en met zijn speelgoedauto's op en rond de consoles te gaan. Of aan de voedingskabel te zitten prutsen of de internet die in de tv zit.. ja ik word kwaad als hij niet van die consoles/kabels afblijft. Maar hij vindt het plezant/lachen om me zo te zien reageren. Dus ik neem hem en iets van zijn ander speelgoed om zijn aandacht er vanaf te halen. Maar dit is ook van korte duur, want voor je het weet staat hij weer op de poef.

2 jaar geleden

Verheffen ja heel af en toe gebeurt dat. Mijn dochter kan mij heel erg uittesten, woorden als nee en mag niet zijn niet schrikbarend voor haar. En als dat dan een paar keer door gaat, dan is even mijn toon wat harder/krachtiger om te laten horen dat het niet mag

2 jaar geleden

Ik verhef mijn stem maar het maakt geen indruk. Hij blijft voorts doen. Ik ben voor corrigerende tik op handen of poep maar daar wil mijn vriend niet van weten. In de creche hebben ze hem gisteren id hoek gezet, waar hij ook bleef staan. Bij ons loopt hij weg... geen idee hoe ik hem nog kan straffen.

2 jaar geleden

Die van mij is totaal niet onder de indruk als ik iets zeg. Begin ik een discussie met mijn man dan weet die hoelaat het is en krijg ik een pedagogische (toontje lager voor mama) tik van mijn zoon hahah

2 jaar geleden

Mijn dochter geeft er helemaal niks om als ik mijn stem verhef of haar ergens weghaal en zeg dat ze het niet mag doen. Ze begint gewoon te lachen en doet het een minuut later net zo hard weer. Uittesten en lachen en gewoon weer doen. Ach het is een dagtaak en ze blijft er niks om geven... zal wel bij de leeftijd horen. Uiteindelijk komt het vast goed 🤣

2 jaar geleden

Yes, doe ik ook wel eens! Ik probeer niet veel ‘nee’ te zeggen, maar als ik het doe heeft het de helft van de keren geeneens impact. Gewoon doorgaan.. dan verhef ik m’n stem en daar lijkt ze wel van te schrikken (meestal dan😅). Hoofdje naar beneden en wegkijken, wat er echt te schattig uitziet haha!

2 jaar geleden

Ik verhef mijn stem alleen wanneer ze echt niet luistert, en zodra ik dat doe, weet ze ook dat het menes is.

2 jaar geleden

Ik behandel mn dochter hoe ik zelf behandeld zou willen worden door een volwassen ik voed tenslotte een toekomstige vrouw op. Tuurlijk moet ik het in jip en Janneke taal doen maar schreeuwen nee absoluut niet ik loop gewoon rustig naar dr toe ga op haar hoogte zitten en leg het gewoon uit ookal snap ze het misschien nog niet dan doe ik het samen met dr. Ze is hierdoor ook nooit boos verdrietig en luisteren doet ze ook altijd. Of ik heb gwn heel veel geluk. Maar ik merk dat rustig blijven en het 10x uitleggen werkt

2 jaar geleden

Reactie op MiniMe-Me

Niet perse verheffen maar wel eens bij zn kin beet pakken en me aankijkt en ...
Ooooeeh hier heb ik nachtmerries van!!😋 hihi nee zo erg is het niet hoor, maar dit deed mijn moeder ook bij ons en dat staat me nog erg goed voor de geest!😅

2 jaar geleden

Ik verhef mijn stem ook wel eens! Soms haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan! Ze heeft ook al een paar keer op de gang gezeten😅