29 Reacties

3 jaar geleden

Vooral veel water drinken is mij altijd verteld..

3 jaar geleden

Wat vervelend voor je! Ik heb er helaas ook zoveel last van. Ik heb nu al veel last van bekkeninstabiliteit en ze zeggen dat de hoofdpijn ook hierdoor kan komen. Veel water drinken in ieder geval en op tijd je rust nemen!

3 jaar geleden

hier nog 1, heel veel last links boven in vaak!!in neem gewoon paracetamol en ga even liggen, en probeer voldoende water te drinken!

3 jaar geleden

Zolang het geen migraine zijn., maar het is niet leuk. Had gister ook hoofdpijn en om er vandaag niet mee wakker te worden had ik wel een co-codamol ingenomen. Omdat ze bij mij kunnen "uitgroeien" tot migraine.

3 jaar geleden

Hoeveel weken ben je? Ik had het heel erg aan het begin en nu is het gelukkig niet meer elke dag. Goed drinken is altijd goed, maar ik denk zelf niet dat het daarmee te maken heb. Bij mij zakt het ook vaak nu met een goed ontbijt met een glas Optimel. 馃檲

3 jaar geleden

Is dit je eerste zwangerschap? Goed eten en drinken

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Vooral spanningshoofdpijn bij mij die vanuit de nek en schouders komt. Ik moest hiervoor altijd al om de 6 weken naar de fysio. Helaas wil de fysio dit nu nog niet losmasseren ivm corona.. Ik probeer nu zelf veel water te drinken (ik drink ook te weinig) en oefeningen te doen voor de nek/schouders.

3 jaar geleden

Ik heb er ook vaak last van. Ik word er dan mee wakker. Het is gelukkig niet heel heftig maar het zeurt gewoon de hele dag door

3 jaar geleden

Heb er ook veel last van. Ik probeer op tijd rust te nemen, veel te drinken en een nat washandje op mijn hoofd verzacht ook een beetje. Paracetamol neem ik ook nu liever niet.

3 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben nu 13+3, ik probeer voldoende te drinken. Zet meestal een flesje met een klein beetje siroop bij me neer en drink er daar meestal 3 van leeg plus nog wat glazen thee en melk/karnemelk tussendoor. Kom denk ik al 2 liter per dag. Migraine heb ik nog nooit gehad, dus dat zal het vast niet zijn, vervelend dat je daar last van hebt @Kyuubi. Misschien iets vaker rust nemen, ik had het daarvoor ook al, maar zaterdag ben ik wel erg druk geweest, misschien een beetje te druk.. @Mx3 spanningshoofdpijn hoe herken je dit? Ik heb wel gespannen schouders/nek. Als ik daar druk, de overgang van je nek naar je schouders dan voelt het heel hard aan voel ik een zeurende pijn.

3 jaar geleden

Reactie op Lokko

Is dit je eerste zwangerschap? Goed eten en drinken
Het is mijn eerste zwangerschap

3 jaar geleden

ik leef op PCM 馃槀 anders heb ik de ene na de andere migraine helaas

3 jaar geleden

Hier ook veel hoofdpijn. Eerst van hormonen (veel migraine) en nu van een whiplash die ik al had. Ik slik wel paracetamol anders groeit het altijd uit tot erger. Max 3x 2 stuks per dag. Ik ben er ook niet blij mee maar als ik hoofdpijn heb voel ik me down en depri en daar heeft de kleine ook niks aan. Bovendien heb ik dit overlegd met de vk en die zei dat het geen kwaad kan.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Mijn verloskundige zei dat ik waarschijnlijk te weinig drink. Nu ik het bij hou, weet ik dat ik 2-2,5 liter water moet drinken. Ze benadrukte wel dat alleen water en rooibos thee als vocht/hydratatie geldt en andere dranken voeding zijn. Ik drink dus 2-2,5 liter water en daarnaast dus soms nog een sapje. Zodra ik wakker word (5-6 uur omdat ik moet plassen), word ik wakker met een zware hoofdpijn, alsof ik een kater heb. Dan drink ik meteen een Dopper flesje leeg en rond 7-8 uur is de hoofdpijn al een stuk minder. Blijf veel en goed drinken! Houd bij hoeveel je inneemt. Dagen waarop ik minder drink, heb ik meer hoofdpijn. Succes!!

3 jaar geleden

Hier tussen week 7-10 ook erge hoofdpijn. Een hele zware bonsende hoofdpijn.. Echt vervelend maar ik heb dit vaker. Het is echt hormonaal denk ik want had het ook als bijwerking op de combinatie pil. Het was eventjes verdwenen maar nu tussen week 13-16 alleen maar hoofdpijn gehad en dan ook echt wat ingenomen. Bloeddruk is goed, ik drink voldoende en ik let ook op wat ik eet. Maar het helpt allemaal niets. 馃檮馃檮

3 jaar geleden

Wat ook vaak het geval is voorheen aten we vaak veel meer chocolade en koekjes en die dingen. Dat je nu gezonder wil eten. Vaak zijn hoofdpijn dan de afkick verschijnselen van de suikers.

3 jaar geleden

Reactie op lambi

Wat ook vaak het geval is voorheen aten we vaak veel meer chocolade en koek ...
Kan me hier wel wat bij voorstellen. Maar ik krijg nog genoeg suikers binnen en ik drink sowieso nooit meer dan bijvoorbeeld 2 koffie op een dag, nu helemaal niet meer. Maar die verschillen zijn niet groot genoeg.

3 jaar geleden

Kan me hier wel wat bij voorstellen. Maar ik krijg nog genoeg suikers binne ...
Koffie dronk ik eerder wel meer, maar ik was tijdens de pogingen om zwanger te worden al aan het afbouwen. Dus in die periode van 3 maanden dronk ik nog maar max 2 kopjes per dag. Nu helemaal geen zin in koffie, maar dat is al zo vanaf bijna het begin. Denk niet dat het daar door komt.

3 jaar geleden

Reactie op lambi

Wat ook vaak het geval is voorheen aten we vaak veel meer chocolade en koek ...
Ik ben niet echt een zoetekauw. Af en toe een koekje maar niet dagelijks en dat was voorheen ook niet zo. Sap drink ik eigenlijk niet en ik neem geen drinken waar suiker aan is toegevoegd. Dat deed ik sowieso al niet. Ik eet mijn calorie毛n liever馃槣

3 jaar geleden

Ik merk dat ik vaak ook door vermoeidheid hoofdpijn krijg. En dan denk ik "het is pas 2100u", maar dan is soms toch voor mij de dag echt al klaar!