18 Reacties

één jaar geleden

Drinkt ze uit een gewone beker? Zo niet kun je dat nog eens proberen!

één jaar geleden

Ik ben begonnen met fifty fifty appelsap en water. En telkens minder appelsap in gedaan. Zo begon hij te drinken. We gebruiken nu ook de kleine flesjes van evian met teut aan, lijkt zo meer op wat wij drinken en vindt hij heel leuk om open en toe te doen.

één jaar geleden

Optimel drinkyoghurt drinkt ze erg goed hier.

één jaar geleden

Herkenbaar allemaal, mijn zoontje had de laatste tijd last van z'n keel en dronk daardoor nog minder dan normaal. Als hij met z'n nichtje is drinkt hij wel mega veel.. Zo gek..

één jaar geleden

Drinkbeker op de grond zetten zodat ze zelf kunnen pakken als ze zin hebben. Werkt hier goed!

één jaar geleden

Heb altijd drinken klaar staan, vaak vermengd met water en wat andere drinken. Hier gaat drinken uit een rietjes beker perfect, rest ook geprobeerd maar geen succes. Uit een normale beker drinken doet ze het liefste, haal ook nog wel eens pakjes drinken vind ze ook leuk namelijk. En probeer anders vocht ergens anders uit te halen, mijn dochter eet ook graag watermeloen, van de week was ze ziek en dronk ze ook minder, maar watermeloen ging er wel in.

één jaar geleden

Hier drinkt hij doorgaans best goed maar nu hij ziek is gaat het ook heel moeizaam. Hij drinkt graag uit mijn glas, dan geeft hij mij een slokje en neemt daarna zelf een slokje. Zo afwisselend komen we een eind. Een gewoon waterflesje helpt hier ook, dan is 't hetzelfde als wij drinken. En drinken geven als hij bezig is met iets helpt, dan is hij afgeleid en neemt dan makkelijker een slok. Ik hoop dat ze beter gaat drinken, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

één jaar geleden

Het was hier voor 2 maand terug ook drama alleen melk of pap wou ze drinken water lauwe thee ranja diksap niks was goed. Ik heb melk half water gedaan dat ging heel goed. Toen steeds meer water en minder melk. Nu inmiddels lust ze ook rode diksap. ranja moet ze nog steeds niks van hebben. En rietjes beker gaat het beste hier

één jaar geleden

Wij hebben hier ook fases dat drinken heel slecht gaat. Op die momenten maakt het mij echt niet uit wat hij drinkt als er maar wat in gaat. Dus misschien heel slecht maar als hij echt slecht drinkt krijgt hij appelsap (liefst 100%) of coolbest, ook gewone ranja en andere vruchtensappen gaan er goed in. Als dat allemaal niet wilt krijgt zakjes knijpfruit en appelmoes zit ook veel vocht in.

één jaar geleden

Bedankt voor de reacties!

VRIEND

één jaar geleden

Ik zie dat er al een drink topic is. Onze dochter dronk tot verkort nog een avondfles en ook s nachts nog regelmatig. Nu we met de avondfles zijn gestopt komt ze s nachts ook niet meer. Erg fijn wat betreft slaap maar 2 drink momenten minder. Ik twijfel hierdoor of ze genoeg binnenkrijgt. S ochtend drinkt ze of nog boven fles melk of beneden bij ontbijt uit rietjesbeker melk. Maar beneden verschilt het heel erg hoeveel ze drinkt. Bij fruit drinkt ze ook weinig. Bij lunch rietjesbeker met melk, de ene keer zo leeg en de andere keer net 20 ml op. En dan bieden we s middags nog aan en s avonds bij eten. Verder staat de beker (rietjesbeker en 360° beker altijd klaar dat ze deze zelf kan pakken). Verder krijgt ze natuurlijk ook vocht binnen via fruit, yoghurt, en met warme weer geven we ook nog zelfgemaakt waterijsje met fruit voor het vocht. Wat te doen met het weinigenfrinken? Gewoon loslaten, want ze is immers vrolijk, poept en plast of blijven 'pushen'. Ze heeft een hele eigen wil, als ze niet wil dan gaat ze ook echt niet drinken.

één jaar geleden

Reactie op 2020mama

Ik zie dat er al een drink topic is. Onze dochter dronk tot verkort nog een ...
Heb je al antwoord van het cb terug? Ik Denk dat als zij geen last heeft ( in ons geval duidelijk anders ivb met ontlasting) je dat niet hoeft te pushen. Wat ik wel doe is Hanna regelmatig vragen wil je nog wat drinken, uit een open beker of mama's glas drinken voelt ze zich ook een stoere meid. Ze wil bij mij soms alleen melk uit een fles, daar kom ik zo moeilijk vanaf 🤷‍♀️

één jaar geleden

Wij zitten nu ook in een moeilijke drink fase. Wij voegen nu een beetje appelsap 100% aan het water toe zodat ze het beter drinkt. En als ze drinkt dan prijzen we haar klappen alsof het geweldig is. Daar is ze wel gevoelig voor 😜 soms geven we haar maar s avonds een flesje melk. Die wil ze heeeeeel graag en heeft ze ook weer flink wat vocht binnen.

één jaar geleden

Die van ons is ook geen drinker. De ene dag een paar slokjes, de andere dag een beker vol. Wij maken ons er niet druk om, deden we wel. Zolang de plasluiers goed blijven, dan is er niks om zorgen over te maken. Rietjes bekers waren z'n favo, maar we gaan nu over naar 360 beker en dan langzaam naar gewone beker. Tip die we kregen is om de beker de hemel in te prijzen. Lees: op een hoge toon "wow, wat een mooie beker" e.d. zeggen. Hielp wel.

één jaar geleden

Smoothies maken met veel water of melk.

één jaar geleden

Was benieuwd Marieke WT of het inmiddels wat beter gaat... zeker met deze temperaturen is drinken extra belangrijk. 😅 Hoop dat je kleintje meer drinkt!

één jaar geleden

Ja, het gaat hier beter. Nog niet fantastisch maar er blijven natte luiers komen😉 En met dit weer heb ik zelf ijsjes gemaakt van ranja die er zo in gaan. Dus dan maar een ijsje elke dag. Komt er ook zeker wat vocht binnen! Alleen met middag eten blijft ze echt weinig drinken

VRIEND

één jaar geleden

Hier werkt het om tijdens het wandelen buiten de beker in de handen mee te geven. Onderweg is hij ontspannen en drinkt hij zonder hij het weet, zo de beker leeg. Probeer het eens... wie weet;)