12 Reacties

3 jaar geleden

je kan het doorgeven aan het ongeboren vrucht

3 jaar geleden

je kan het doorgeven aan het ongeboren vrucht
Is het levensgevaarlijk tijdens de zwangerschap?

3 jaar geleden

Wat is hep B eigenlijk?

3 jaar geleden

Wat is hep B eigenlijk?
Ik denk hepatitis b

3 jaar geleden

Wat is hep B eigenlijk?
Hepatitis b

3 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Ik denk hepatitis b
Oh ja, goeiemorgen 🤦🏼‍♀️🙈

3 jaar geleden

Reactie op Mcke

Is het levensgevaarlijk tijdens de zwangerschap?
tijdens niet.. maar je kindje word direct gevaccineerd wanneer t geboren word..

3 jaar geleden

Op website van RIVM, in uitleg over hepatitis B en de landelijke richtlijn waar de GGD mee werkt: Bij hepatitis B, is de lever besmet met het hepatitis B-virus... en hierdoor ontstoken. Door contact met bloed of onveilige seks kan het virus zich verspreiden. Besmette moeders kunnen bij de geboorte het virus aan hun baby overdragen. Dus in antwoord op je vraag: tijdens zwangerschap is het geen probleem. Vanwege mogelijke bloeduitwisseling moeten ze bij de geboorte van de baby meteen vaccineren. En als de vaccinaties aanslaan is je kindje meteen levenslang beschermd. Neemt niet weg dat je als drager van het virus het wel de rest van je leven kunt overdragen aan anderen via seksueel contact of bloed-bloed contact. Dit kan al zijn door gebruik van elkaars tandenborstel of uitlenen van scheermesje. Dus voor bron- en contact onderzoek en meer informatie over het virus en praktische tips, plant de GGD meestal een afspraak in. Kunt ook zelf een afspraak aanvragen. (Ik heb stage gelopen bij de GGD tijdens mijn opleiding, vandaar deze toelichting)

3 jaar geleden

Zoals hier boven genoemd tijdens je zwangerschap is er geen risico voor je baby. Voor jou is het niet geheel ongevaarlijk. Geluk is dat 90 tot 95 procent van de mensen die besmet raken kunnen zonder tussenkomst van derde het overwinnen. Voordeel daarvan is dan dan ben je de rest van je leven beschermd er tegen. Mocht je tot de 5 a 10 procent behoren waar je eigen lichaam het niet kan oplossen dan kan het in de loop van de jaren je lever aantasten. Kwam er uit je bloedtest naar voren dat je het hebt?

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Op website van RIVM, in uitleg over hepatitis B en de landelijke richtlijn ...
Bedankt voor je uitleg super fijn!

3 jaar geleden

Zoals hier boven genoemd tijdens je zwangerschap is er geen risico voor je ...
Ja uit mijn bloed test kwam uit dat ik hep b heb en ze weten nu nog niet of het actief is. Maar schijnbaar zit het in ons familie dus ik maakte me erge zorgen.

3 jaar geleden

Veel succes en als je je druk maakt, vraag of je vk op zeer kort termijn voor je bij de GGD een afspraak maakt. Dan krijg je hopelijk snel antwoorden op al je vragen. Je kunt er prima mee leven, je naasten kunnen en prima mee leven.. maar even zo'n bloeduitslag te horen krijgen roept wel allerlei vragen op en die moeten beantwoord gaan worden. En de zorgen begeleid worden!