64 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Hopelijk hebben ze kunnen vinden wat de onderliggende oorzaak is, zodat ze ...
Helaas zijn we nog niks wijzer. Hij heeft recent nog een videocapsule moeten slikken zodat ze zijn dunne darm konden bekijken. Dikke darm en maagscopie waren gelukkig wel helemaal goed. De uitslag van de videocapsule krijgen we volgende week. Hij mocht gelukkig wel weer meteen starten met de pillen want hij voelde zich mega lusteloos. Ben vooral benieuwd wat ze gaan doen als hier ook niks geks uitkomt. Glutenallergie en darmziekten zoals Crohn en Colitis zijn gelukkig ook al uitgesloten.

4 jaar geleden

Gentle Iron tabletten (als vk goede ervaringen mee)

4 jaar geleden

roosvicee ferro

4 jaar geleden

Hoihoi, ik vroeg mij af of er ook mensen hier zijn die al ervaring hebben met bevallen en een fors ijzer te kort? Ik ben vandaag 37.5 week en uit mijn bloedonderzoek is gebleken dat mijn ijzer nog lager is als de vorige x (5.6). De vorige x ben ik begonnen met het slikken van ijzer tabletten, maar dat heeft dus niet zoveel gedaan in mijn lichaam. Ook heb ik een b12 tekort... de assistente van de verloskundige praktijk deed er redelijk luchtig over, dat ik gewoon die pilletjes moet blijven slikken. Ik vraag me nu af, is het gevaarlijk dat je zo'n te kort hebt?

4 jaar geleden

Reactie op Floor91

Hoihoi, ik vroeg mij af of er ook mensen hier zijn die al ervaring hebben m ...
Bij b12 is het belangrijk om te achterhalen waar het vandaan komt. Als je niet vegetarisch bent zou je in principe geen B12 tekort moeten hebben. Dan zou het kunnen zijn dat je een opnameprobleem hebt en dan gaan pillen niet werken. Weet je je b12 waarde toevallig?

4 jaar geleden

Ik heb een positieve ervaring met deze capsules (schijnen beter te werken dan de ijzertabletten op recept), op advies van de verloskundige. Mijn ijzergehalte is er door gestegen. Daarnaast probeer ik de ijzeropname te stimuleren door ijzer (zowel de capsules als etenswaren) in te nemen met vitamine c: groente en fruit, voor het gemak bijv. sinaasappelsap. Ik beperk gebruik van zuivelproducten, koffie en thee zoveel mogelijk voor of na een maaltijd, omdat deze de opname afremmen.

4 jaar geleden

Reactie op Linda93

Ik heb een positieve ervaring met deze capsules (schijnen beter te werken d ...
Deze bedoel ik dus

4 jaar geleden

Bij b12 is het belangrijk om te achterhalen waar het vandaan komt. Als je n ...
Ik ben niet vegetarisch.. ik eet heel gevarieerd. Mijn b12 was 134 meende ik. Ik weet niet wat daar de minimale waarde van moet zijn, maar ze gaf aan dat het te laag is..

4 jaar geleden

Reactie op Linda93

Deze bedoel ik dus
Dankjewel! Ik zal eens even kijken bij holland&barret naar die pilletjes. Ik baal er best wel van, want ik eet heel goed. Veel fruit met vitamine c elke dag minstens 2 stuks. Ik eet groene bladgroentes elke dag vers. Maar toch wordt het niet beter. Heb nu ook nog maar roosvicee ferro erbij gehaald en appelstroop..

4 jaar geleden

Reactie op Floor91

Ik ben niet vegetarisch.. ik eet heel gevarieerd. Mijn b12 was 134 meende i ...
Klopt 134 is wel te laag ja. Je kan her proberen met pillen maar vaak heeft het weinig zin. Enige goede oplossing is dan injecties. Heb ze helaas ook al jaren 😕 mijn waarde was 85 toen het ontdekt werd en had al uitval in mijn arm wat door fysio niet verbeterde. Heb je geen klachten?

4 jaar geleden

Reactie op Floor91

Hoihoi, ik vroeg mij af of er ook mensen hier zijn die al ervaring hebben m ...
Ik verloor daardoor erg veel bloed nadat de kleine was geboren. Ik zou proberen het snel aan te vullen. Ik gebruik vieze, gore bruistabletten. Maar dat is enige wat bij mij werkt. Pilletjes werken bij mij helaas niet.

4 jaar geleden

Ik ben 2,5 week geleden bevallen en nu ijzer tekort. Forrofumaraat gekregen, maar niet het gewenste resultaat. Moet nu naast die pillen floradix gaan slikken en mijn zwangerschapsvitamine.

4 jaar geleden

Ik verloor daardoor erg veel bloed nadat de kleine was geboren. Ik zou prob ...
Ah wat balen :(.. ik ben nu volop aan het aanvullen. Neem ijzertabletten, roosvicee ferro, mamafit pillen, vitamine c, groene bladgroente en appelstroop 😅 hopelijk helpt het allemaal wat en komt de baby snel ♡.

4 jaar geleden

Reactie op Floor91

Ah wat balen :(.. ik ben nu volop aan het aanvullen. Neem ijzertabletten, r ...
Voel je je ook nog steeds moe? Ik voelde me op het moment van prikken echt super moe, en ben inmiddels al een paar weken verder en voel me nu niet moe meer. Dus toen ik laatst opnieuw ging prikken wist ik bijna zeker dat mijn waardes omhoog waren gegaan. Wat bleek die waren zo goed als hetzelfde gebleven. Vond ik echt heel gek omdat ik me veel beter voelde..

4 jaar geleden

Ik vul mijn tekorten aan met deze middelen sinds een dag of 10, afgelopen week weer getest en mijn ijzer en ferritine gehaltes zijn weer zoals het hoort. Links een drank, de andere twee smelttabletjes van Holland&Barret

4 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

Voel je je ook nog steeds moe? Ik voelde me op het moment van prikken echt ...
Nou precies dat dus!! Ze hadden me geprikt 5 a 6 weken terug omdat ik zo duizelig was en dan mn zintuigen langzaam uitvielen en ik hartkloppingen kreeg.. voor mij was dit een teken dat ik even aan de bel moest trekken, want ik herkende dit van vroeger toen ik flink ondergewicht had. Toen kreeg ik die pillen en na 3 weken had ik nergens meer last van en voelde me top fit. Nu wouden ze t even checken zodat ze weten hoe t ervoor staat als ik moet bevallen en is het ineens slechter geworden. Snapte er niks van..

4 jaar geleden

Ik slik de pillen ook elke dag al dik 2 maanden en werken top voor mij! Het ijzergehalte is ook omhoog gegaan erdoor

4 jaar geleden

Pillen zijn goed. Maar als je denkt dat het even teveel is laat er een dag of 2 tussen. Je zal het weten als nummer 2: 1. grijs zwart achtig is en heel erg plakkerig. 2. verstopping krijgt van teveel ijzer. Je krijgt de drang om nummer maar2 Het zit dan letterlijk vast als het onderweg is om naar de plaats van bestemming (wc pot) te gaan . 😩 Het is dan heel erg vervelend 😩😩 maar komt goed 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Floor91

Nou precies dat dus!! Ze hadden me geprikt 5 a 6 weken terug omdat ik zo d ...
Uitval van zintuigen kan ook door B12 komen he? Is daar al actie op ondernomen of niet? B12 is ook tijdens de zwangerschap heel belangrijk voor je kindje!

4 jaar geleden

Uitval van zintuigen kan ook door B12 komen he? Is daar al actie op onderno ...
Ja b12 krijg ik nu ook extra (nam het al de hele zwangerschap, maar nu nog meer).. maar bij mij is het vaak een soort spaarstand van mijn lichaam vlak voor ik ga flauwvallen. Dan worden eerst de zintuigen minder zoals het horen en zien en dan ging ik vaak gestrekt. Het is wat.. 😅