58 Reacties

2 jaar geleden

Aaah i feel you!! ❤️ stuur mij anders een pb via facebook? Lorena Albarraci ...
Zou je willen overwegen om je tip hier te delen? Of is dat geen optie?

2 jaar geleden

Ik zou ondanks alles ook nog zo graag een broertje of zusje voor ons zoontje willen... Ik word half februari 37😳😳😳 ben 5 maanden geleden gestopt met de pil dan zien we het wel

2 jaar geleden

Hier duurde het ook even voordat m’n vriend voor een tweede wilde proberen. Maar ik weet dat het ook vooral komt door de verdriet en teleurstellingen. Wij zijn van ons eerste kindje uiteindelijk na ruim 2 jaar dokteren zwanger geworden via ivf…. Het traject, ziekenhuisbezoekjes, miskramen en dan steeds weer van vooraf aan hup weeeeer dat verdriet en die onzekerheid. Dat was het grootste probleem bij hem. En ik begrijp het ook. Ook ik zat/zit er erg tegen op….. Maar ik ben nu 38 en het idee van er weer 2 jaar over doen besloot ons om er toch weer voor te gaan. Is je vriend zelf enig kind? Of heet hij broers en zussen? Misschien kan je het er over een tijdje het er nog een keer over hebben… en kan ie je misschien ook uitleggen waarom hij het niet wilt. Denk dat er over praten wel belangrijk is zonder elkaars zin op te leggen. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Kleintjeonderweg

Ja we praten er genoeg over. Alleen we staan er wel heel anders in. En dan ...
Ik herken dit wel! Mijn vriend had dit ook heel lang. Heftige bevalling gehad, baby tijd is pittig! Mijn vriend wou ook eerst een hele poos geen tweede, inmiddels denkt hij er anders over. Maar dat heeft echt wel 9 maanden geduurd

2 jaar geleden

Ik herken dit wel! Mijn vriend had dit ook heel lang. Heftige bevalling geh ...
Heel lief dat je het stuurt 🥰 ik hou hoop ☺️ Hoewel ik het onderwerp zo'n 11 maanden geleden eens voorzichtig heb opgegooid. Ik werd toen m'n kleine man 3 maanden was zo overvallen met het gevoel dat ik niet zou willen dat hij ooit eenzaam was. Of bijvoorbeeld op vakantie niemand had... Dat heb ik toen al aangegeven...

2 jaar geleden

Heel lief dat je het stuurt 🥰 ik hou hoop ☺️ Hoewel ik het onderwerp zo'n ...
De hoop nooit opgeven. 10 jaar bezig geweest. 5 miskramen waarbij 1x buitenbaarmoederlijke waarbij ik heel maar dan ook echt heel slecht heb gelegen. Zware zwangerschap, zwarte bevalling daarna zwaar herstel en kindje wat de eerste 4 maanden veel huilde. En toch hebben wij er goed over gepraat en besloten toch nog te proberen.

2 jaar geleden

Heel lief dat je het stuurt 🥰 ik hou hoop ☺️ Hoewel ik het onderwerp zo'n ...
Heel herkenbaar! Ik wou heel graag na 1 maand alweer zwanger worden, maar mijn vriend was er echt niet aan toe! Na 10 a 12 maanden was het oh ik wil ooit wel een tweede.. en nu naar 14 maanden is hij er wel klaar voor.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik wou heel graag na 1 maand alweer zwanger worden, maar m ...
Blijf het gesprek aangaan en luister naar elkaar hun behoeften ! Mijn vriend vond vooral de baby periode ook minder leuk.. ❤️

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik wou heel graag na 1 maand alweer zwanger worden, maar m ...
Super fijn! Ik hoop dat het jullie snel gegeven zal zijn 🤞🍀

2 jaar geleden

Hier ging rondom de zwangerschap alles van een leien dakje.. alleen daarna natuurlijk de nodige ruzies en uitdagingen in de relatie. En hij is workaholic. Kan de zorg er niet bij hebben. Moet nu al zooooveel doen (ik werk ook drie dagen maar breng en haal onze dochter altijd naar de opvang, zorg voor haar (ook grotendeels in het weekend) en het eten savonds en stort daardoor af en toe in). Niets ongewoons… Maar hij vind dat ik het romantiseer en hij is realistisch.. hij weet niet of onze relatie het red.. maar meiden….. ik weet niet of onze relatie het andersom wel red. Stel hij wil echt nooit meer voor een tweede… of pas over 4 jaar ofzo… zouden jullie dat kunnen accepteren? Hij zegt dat ik moet genieten van wat ik heb, maar dat staat er los van! Ik geniet enorm van ons leven.. alleen, zou die tweede er niet komen.. dan heb ik wel echt moeite met wat deze relatie (man) met mijn enorme tweede-kind-wens doet. En echt sorry als ik het te makkelijk laat klinken tov alle moeite met zwanger worden verhalen. Is ook geen gegeven dat het zomaar weer lukt bij ons! Bedoel het niet nonchalant. Maar heb het over mijn droomwens.

2 jaar geleden

Reactie op Suusama

Hier ging rondom de zwangerschap alles van een leien dakje.. alleen daarna ...
De zwangerschap zelf ging perfect. Kon het niet anders wensen; geen klachten, vlotte bevalling. Maar nu, 14maanden verder.. Zijn werk is stresserend en dat snap ik. Hij moet geregeld achter zijn collega's gat het allemaal oplossen. Hij kan daar geen nee zeggen. Soms zelfs zo erg dat hij zijn verlof ervoor laat intrekken. 😱 Mijn werk is fysiek zwaar, als in ik moet soms (al dan niet met gevraagde hulp) werkmaterialen(bvb een DeWalt zaagtafel) opheffen en picken, het stapelen etc (orderpicker) Het is niet alleen handtools of licht materiaal (Irwin beitelset) Ok ja, ik werk in shiften van 6-14u en van 14-22u. Dus ik kan ervoor of erna nog wel dingen doen. En dat doe ik ook wel. Maar ik kom alleen, niet rond.. In't weekend heb ik gezegt zaterdag mag hij gamen. Maar zondag ik mijne dag.

2 jaar geleden

Reactie op Suusama

Precies dit. Ik voel mij er heel schuldig over dat dit door mijn hoofd schiet soms. Maar dit is ook wel precies waar ik mee zit.

2 jaar geleden

Reactie op Suusama

Ik weet ook niet of ik het zou kunnen accepteren, maar weet ook niet goed wat het alternatief dan is. Ik denk dat de wens/drang/oer gevoel ook lastig uit te leggen is. Misschien hebben mannen hier toch minder last van. Pffff lastige situatie he.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar!!! Ik wil ook dolgraag een tweede..maar nog niet meteen ofzo haha.. ik heb het al aangegeven maar meneer wil (nog) niet.... maar ja hij heeft al twee andere kinderen (die hij nu overigens niet mag zien) ik vond het ook zo vervelend als hij grapjes maakte met anderen van nu een knoop inleggen terwijl hij heel goed weet dat ik heeeeeel graag een tweede wil. Ik ben gestopt met de pil met zijn medeweten... heb hem gezegd tsja het is aan jou of ik zwanger word. Stiekem hoop ik soms dat het zo mag zijn.......

2 jaar geleden

Reactie op JustMie

Heel herkenbaar!!! Ik wil ook dolgraag een tweede..maar nog niet meteen ofz ...
Wow. Dus je legt het volledig bij hem neer. Maar dan gebeurt het toch vast wel een keer dat hij vergeet om iets om te doen. Hoe reageerde hij er op toen je dat mededeelde?

2 jaar geleden

Reactie op Mama Loes

Wow. Dus je legt het volledig bij hem neer. Maar dan gebeurt het toch vast ...
Ben ik ook wel benieuwd naar. Denk dat mijn man het echt niet tof vind als ik voorstel de spiraal te verwijderen.. hij zal zeggen dat ik hem probeer te manipuleren oid. 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Mama Loes

Wow. Dus je legt het volledig bij hem neer. Maar dan gebeurt het toch vast ...
Ja dat klopt. Ik leg het volledig bij hem neer. En natuurlijk herinner ik hem er ook wel eens aan waar in de cyclus ik zit.. hij vindt het okay dat ik gestopt ben..

2 jaar geleden

Reactie op JustMie

Ja dat klopt. Ik leg het volledig bij hem neer. En natuurlijk herinner ik h ...
O dat komt op mij over alsof zijn bezwaren niet zo heel erg groot zijn op een tweede kindje. ‘Wie zwijgt stemt toe’ ofzo. Ik hoop voor je dat hij zich snel (of wanneer jij er aan toe bent) een keer laat meeslepen in ‘the heat of the moment’. Succes!!!

2 jaar geleden

Reactie op Suusama

Ben ik ook wel benieuwd naar. Denk dat mijn man het echt niet tof vind als ...
Ik had ook andere redenen dat ik wilde stoppen met de pil. Het is niet dat we er geen enkele discussie over hebben gehad maar ik vind dat de vrouw niet alleen verantwoordelijk is en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt

2 jaar geleden

Reactie op Mama Loes

O dat komt op mij over alsof zijn bezwaren niet zo heel erg groot zijn op e ...
Hahah tsja... ach er komen nog wel discussies en we zijn "voorzichtig" zodat het nog niet zover komt. Ik ben inmiddels al 5 maanden gestopt. ik had wel zoiets van je moet het weten en ik ben niet alleen verantwoordelijk om niet zwanger te raken.... daarom hou ik hem wel op de hoogte waar in de cyclus "we" zitten en soms resulteert dat dan ook in "even" geen liefde bedrijven