59 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben sab simplex vanaf de eerste week nadat ons dochtertje een hele nacht wakker heeft gelegen van krampjes. Sindsdien heeft ze nog wel eens krampjes maar niet meer zo als die nacht, ik heb het idee dat het werkt. We geven het voor elke voeding en het zou lucht makkelijker vrij maken. Ze boert ook vrijwel direct na het eten of laat een scheetje.
Wij wonen op de grens van Duitsland en halen het dus zelf daar (is in Nederland alleen via een apotheek in de Achterhoek te krijgen geloof ik?)
3 jaar geleden
Ik gebruikte bij mijn zoontje druppels van VSM, dat werd toen door de consultatiebureau arts aangeraden. Voor mijn gevoel werkte dat goed.
Ik heb ook een snel toeschietreflex, waardoor dochterlief ook veel lucht inslikt. Ik haal haar, op een voeding van 10 minuten ongeveer 3x los om te boeren. Dit scheelt aanzienlijk. Van hoor ik al dat ze lucht inslikt, dan haal ik haar direct los om te boeren. In de app baby+ van Philips staan tips om je baby aan het boeren te krijgen. Bij ons werkt het 9 van de 10x
3 jaar geleden
Wij gebruiken probiotica. Online te koop of bij een natuur drogist. Krampjes gaan nooit helemaal weg maar het is maar van korte duur na elke voeding.
3 jaar geleden
Ik gebruik Infacol, de krampjes zijn er nog wel, maar minder intens.
3 jaar geleden
Ik gebruik Orthiflor Start probiotica, lijkt ook erg goed te werken! Hij heeft bijna geen krampjes!
3 jaar geleden
Ik zweer bij sab simplex. Bij kind 1 geploeterd met Infacol, wat niet hielp. Bij kind 2 sab simplex gebruikt en we kregen een heel ander kind! Ze kon ineens boeren en winden laten. Nu bij kind 3 meteen aan de sab simplex en wederom een relaxed kind na de voedingen. Even goed laten boeren (ook tussendoor) en klaar.
Ik koop het via internet uit Duitsland of laat het mijn moeder meenemen uit Twente. Vlakbij de Duitse grens kun je het nog weleens bij drogisterijen kopen, maar dan moet je er wel naar vragen. Staat meestal niet in het schap.
3 jaar geleden
Reactie op Yes25
Ik zweer bij sab simplex. Bij kind 1 geploeterd met Infacol, wat niet hielp ...
Klopt hier in Twente kan je het alleen in speciale drogisterijen halen