22 Reacties
2 jaar geleden
Hier sinds tijdje ook. Heel soms een hapje maar dat was het.. ook brood gaat opeens niet van harte. Ja een volkorenkrentenbol. Maar 's avonds zelfs de standaard dingen die altijd gingen nu soms ook niet. Idd heeeel frustrerend. Ik hou mezelf maar voor dat het een fase is....toch?😭😅
2 jaar geleden
Jah soms ligt er aan wat er op tafel staat. Pasta gaat er goed in, de rest vliegt van tafel. Daar in tegen geef ik haar dan een bakje met aarbei dat heeft ze opgegeten
2 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Fruit. Eigenlijk al het fruit gaat idd ook altijd erin
Jah beter iets dan niets haha. Toen ze corona had wou ze alleen een koetjes reep eten. En haar pap flessen
2 jaar geleden
Reactie op Denisejarno
Jah beter iets dan niets haha. Toen ze corona had wou ze alleen een koetjes ...
Ja ik geef soms van ella's kitchen ook nog de knijpfruit MET groente je hebt ze met wortel en broccoli dan heb ik nog beetje gevoel dat hij groente binnen krijgt..
Soms werkt het ook om groente te pureren en dan soort pannekoekjes ervan te maken...
En idd bij naar bed gaan dan maar wat pap bij de fles.
2 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Ja ik geef soms van ella's kitchen ook nog de knijpfruit MET groente je heb ...
Das een goeie, die knijpfruit is ze ook dol op! K zal gelijk wat in huis halen met groente 😬. We houden haar ook voor de gek met tomaten, zegge dat het aardbei is
2 jaar geleden
Hier is het vaak ook een drama met nieuwe dingen. Heeft ze een type avondeten dat ze wel lekker vindt? Wilt ze 's middags wel warm eten maar in de avond misschien niet?
Hier is alles pasta/rijst met saus een hit. Ik maak dus zelf pastasaus door een hoop groente te bakken met tomaten en dan door de blender voor de kleine. Hier voeg ik elke keer andere groentes bij toe zodat hij van alles iets binnen krijgt.
Vindt ze soep misschien lekker? Of houdt ze niet van warm eten maar wilt ze het koud wel?
2 jaar geleden
Wij zijn net weer uit een fase waarin Pelle niks wilde eten. Nu eet hij weer vrijwel alles. Als hij niet wilt eten eet hij niet maar hij krijgt verder ook niks meer (mits ziek). Hij drinkt geen melk meer voor het slapen dus hooguit nog wat water. Ik weet niet of je geprobeerd hebt om het warme eten in de middag aan te bieden? Dat hielp bij mij nichtje heel goed die was achteraf gezien gewoon te moe om in de avond nog te eten.
2 jaar geleden
Ja poffertjes lust ze, lekker voedzaam 😂 ik zou eens kunnen proberen zelf poffertjes te maken en er wat groente in te verwerken. Maar mevrouw kun je haast niet voor de gek houden, als het al een groene kleur heeft hoeft ze niet 😅 het is het proberen waard. We kunnen dit weekend ook eens proberen smiddags warm te eten. Thanks voor de tips 🙌🏼 maar ben er bang voor dat niets gaat werken en dat we er maar vanuit moeten gaan dat ze vast oooooit zal gaan eten 😅
2 jaar geleden
Reactie op Mari8
Ja poffertjes lust ze, lekker voedzaam 😂 ik zou eens kunnen proberen zelf ...
Ik zou haar ook absoluut niet voor de gek gaan houden. Ook geen tomaten zeggen dat het aardbeien zijn. Als ze je niet kan vertrouwen met wat er in het eten zit zal ze nieuwe dingen helemaal niet meer willen proberen.
Hoe reageer je als ze niet eet? Push je om toch te eten? Ook dit werkt averechts op de lange termijn. Jij bepaald wat er op tafel staat, je kindje of en hoeveel ze eet. En er verder gewoon een gezellig momentje van maken en zelf gewoon eten, ook als ze niet eet
2 jaar geleden
Herkenbaar, wij zijn begonnen aan het beter eten programma van Kidsvoeding. Ik wil niet jaren aantobben maar juist nu ze nog jong is de juiste weg inslaan. Het is echt zo'n leerzame cursus. Je krijgt allemaal videomodules met opdrachten. En er zijn 5 keer Q&A's . Dikke aanrader!
2 jaar geleden
Reactie op Loes1
Herkenbaar, wij zijn begonnen aan het beter eten programma van Kidsvoeding. ...
Oke ik ga eigenlijk niet de strijd meer aan. Maar hier kan ik idd ook wel even naar kijken. Vooral omdat mijn vriend ook niks lust. Toch extra bang dat hij het van zijn vader heeft🤦🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Oke ik ga eigenlijk niet de strijd meer aan. Maar hier kan ik idd ook wel e ...
Ja wij hebben er voorheen ook nooit een strijd van gemaakt maar de frustratie was er wel steeds meer en dat voelde ze onbewust toch aan denk ik. Viviènne van Kidsvoeding geeft ook wel eens gratis webinars. Zou deze eens een keer volgens en dan kun je altijd kijken of je ook daadwerkelijk het programma wil aanschaffen.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Het enige wat ze qua avondeten echt lust zijn patatjes en vlees 😂 rest van de dag eet ze super, avondeten soms helemaal niks en sowieso geen groente/aardappels. Ik probeer nu weleens groente te verstoppen (groente malen in saus bij pasta bijv). Ook tussendoor een stukje komkommer of tomaat wil ze niet..
2 jaar geleden
Hier hebben we dat probleem (nog) niet, alleen heel soms dat hij iets niet zo lekker vindt en het dan niet op eet. Verder eet hij graag en is hij nieuwsgierig naar nieuw eten en vooral wat op ons bord ligt, ook al is dat meestal precies hetzelfde 🤣
Dus misschien een tip om haar van jullie bord mee te laten eten? Dat helpt hier wel als het wat minder gaat. Van papa en mama is altijd lekkerder en zeker van onze eigen vork 😋