12 Reacties

2 jaar geleden

Nooit geschoten is altijd mis! Hou er wel rekening mee een keizersnede is ook niet niks. Heb er 2 gehad. Je bent dan ook echt 6 weken onthand. Ben nu bijna 1,5 week verder en voel de wond nog steeds wel trekken, en veel lopen op een dag kan gewoon niet. Traplopen zo min mogelijk doen en niet bukken of zwaar tillen. Dus mijn oudste help ik bijna niet, dat doet mijn man. Maar die is nog tot eind november thuis dus dan kan ik daarna meer. Bij een keizersnede moet je wel een goede backup hebben voor de oudste want die zorg er bij ie zwaar en lastig

2 jaar geleden

Waarom zou je een keizersnede willen? Je kan het altijd vragen. Ik heb bij mijn eerste kind 10 cm ontsluiting gehad, geperst en uiteindelijk ben ik bevallen met een spoedkeizersnede. Bij mijn tweede kind ben ik natuurlijk bevallen. Een keizersnede is niet iets waar je lichtzinnig over moet denken. Dat herstel vond ik 1000x zwaarder dan bij een normale bevalling. Het is een pittige buikoperatie en ze snijden door een stuk of 7 lagen heen. Je mag 6 weken niet tillen of bukken en dat is enorm lastig als je al een kind hebt rondlopen.

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Een keizersnede is echt heel zwaar, daarmee vergeleken is een knip echt peanuts. Bovendien zijn metingen niet heel nauwkeurig, vooral als je wat verder in de zwangerschap bent. Ben je ergens bang voor? Ik raad je aan je goed voor te bereiden en je angsten te bespreken met verloskundige en/of gynaecoloog. Kennis vergroot je zelfvertrouwen en dat zorgt er voor dat je vol power en vertrouwen je bevalling in gaat. Geen enkele bevalling is hetzelfde! Vooral een eerste bevalling kan pittig zijn, daarna kan het zeker makkelijker worden. Lees je goed in, vertrouw in jezelf! ❤️💪🏻

2 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Een keizersnede is echt heel zwaar ...
Foutmarge van de metingen is ongeveer 50% Bij mij hebben ze allebei mn kinderen gemiddeld tot groter dan gemiddeld geschat (>3500 gram) en zijn er beiden dysmatuur uitgekomen met 2555 gram en 2735 gram.

2 jaar geleden

Ik heb een spoedkeizersnede ondergaan en hoewel dat op het moment zelf even schrikken was, kijk ik er niet met een slecht gevoel op terug. Ja, ik moest even herstellen - maar ook dat viel nog wel mee. Het is niet zo dat ik weken heb geleden, zoals jij beschrijft. Een natuurlijke bevalling lijkt mij zelfs akelig, maar dat kan natuurlijk ook zo zijn omdat ik het gewoon niet ken. Ik zou je gevoel vertrouwen. Als je eerste bevalling zo zwaar was, ben je misschien inderdaad beter af met een keizersnede. Vraag er inderdaad eens naar. Succes! 🍀

VRIEND

2 jaar geleden

Ik heb zelf ook een keizersnede gehad, denk dat het echt ligt aan hoe groot de baby is, mn zoontje was 5kg bij geboorte en ik mocht hem officieel na m'n bevalling niet tillen. Daarnaast hou in iedergeval rekening met minimaal 6wkn herstel, nu was m'n man thuis met corona toen die tijd maar kijk ook of je iemand heb die kan kan helpen. Ik ken helaas niet anders, maar bij mij zeiden ze dat het maar goed was dat ik voor de keizersnede heb gekozen omdat ze de bevalling wel zwaar hadden geschat. Maar elk geval is anders, dacht met zwangerschapsdiabetes dat ze ook extra gingen opletten met hoe groot de baby wordt. Goed met je verzorgers/artsen etc. Overleggen misschien zullen ze het wel adviseren omdat je vorige bevalling anders is gelopen en ze nu zwaarder verwachten

2 jaar geleden

Ik zou een keizersnede niet aanraden. Mijn herstel duurde een half jaar ofzo door verklevingen van het litteken weefsel. Ik had misschien pech. Maar zou er niet te lichtzinnig over denken.

2 jaar geleden

Ik denk dat het altijd goed is om het via de natuurlijke weg, mits dat medisch kan, te bevallen. Ik heb mijn zoontje via de natuurlijke weg gekregen, maar hij bleek 4,6 kilo te wegen. Ook te zwaar en had eigenlijk een keizersnede moeten zijn (vanaf 4,5 kilo is dat geloof ik). Mijn bevalling duurde 30 uur bij elkaar, waarvan 89 minuten persen. Ik smeekte om een keizersnede maar ze hebben dat niet gedaan en achteraf ook wel fijn want het herstel duurt echt vele malen langer begreep ik.

2 jaar geleden

Ik heb bewust voor een keizersnede gekozen bij de 2de. De eerste was een behoorlijk traumatische bevalling. Duurde ook heel lang. Gynycoloog ging hiermee akkoord. Nu achteraf kijk ik er zo prettig en veel beter op terug. Herstel ging goed, veel fitter. Dus soms is een keizersnede echt fijner en beter

2 jaar geleden

Ik snap niet dat er zo heilig gedaan wordt over de natuurlijke bevalling. Hier was een hoop ellende voorkomen als ze mij een geplande keizersnede hadden gegeven. Na een traumatische bevalling waarbij zoon nog een week op de neonatologie afdeling moest liggen en daarna de nodige nasleep kreeg ik de dag erna tijdens het evaluatie gesprek of wat het maar was te horen ;" maar het was een natuurlijke bevalling!" Daarmee was de kous af, ik het het ultieme einddoel gehaald... idioot en bij een tweede als ik het ooit mee mag maken eis ik die keizersnede als de zwangerschap net zo verloopt. Want er was tijdens de zwangerschap al genoeg indicatie dat het niet oke ging

2 jaar geleden

Voor iedereen is het anders maar ik ga nooit en te nimmer vrijwillig voor een keizersnede kiezen. Ik zal me uiteraard goed laten informeren en als het moet moet het maar. Hoop toch nog steeds op een natuurlijke bevalling bij deze meneer (Ik weet dat die ook niet heilig zijn!)Ik ben er zelfs wat bang voor, dat ik niks kan met mn dochter dat ik weet psygisch in de knel kom bijvoorbeeld. En ik ben heel bang dat meneer in stuit ligt......

2 jaar geleden

Hier bijna 2 jaar later nog steeds last van mijn keizersnede, ik vrees dat het gewoon nooit meer over gaat.