19 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij staat de tv de hele dag aan terwijl hij speelt soms zit hij even te spelen en soms stopt hij om even tv te kijken

2 jaar geleden

Hier staat hij bijna de hele dag aan, dit is vanaf het begin af aan al zo geweest. Ze toont er weinig interesse in, heel af en toe tijdens het spelen kijkt ze haar programma's. Ben alleen met haar dus ja geef er soms ook wel aan toe, dan zet ik haar programma's op en kan ik mijn eigen taken even doen.

2 jaar geleden

Hier staat hij ook veel aan hoor maar ze gaat er eigenlijk nooit echt voor zitten. Tijdens het spelen kijkt ze af en toe, en soms is het tijdens het eten echt een uitkomst aangezien ze nooit 1 tel stilzit.

2 jaar geleden

Hier meestal elke ochtend 30 tot 60 minuten. En einde van de dag max 1,5uur. Zodat ik even kan opruimen etc

2 jaar geleden

Bij ons staat 's ochtends de tv aan. Bibi is vaak rond zes uur al wakker en ik vind het fijn om ruuuuustig koffie te drinken en een broodje te eten!😅 En eind vd middag staat ie soms een kwartiertje/half uurtje aan zodat ik kan koken en ik dan zeker weet dat ze niet in de gordijnen gaat hangen als ik even niet oplet. Overdag staat de tv nooit aan, ook niet voor mezelf. We zijn eigenlijk veel buiten!

2 jaar geleden

Hier probeer ik het dagelijks te beperken, hij staat hier bijna nooit de hele dag aan. Het haalt haar enorm uit haar concentratie hebben we gemerkt ( bij oma) dan is ze met iets aan het spelen en vergeet ze wat ze aan het doen was. Dat vind ik dus niet nodig. Tijdens het koken of als mama even moet douchen omdat zij dan met papa kan of even omdat ze moe was en het echt niet gaat, of als ze ziek is bijvoorbeeld. Een enorme bumba fan hier, ze roept het het liefste de hele dag door en kijkt het het liefste de heletijd. Bumba is inmiddels verboden woord 🙊 ze gaat gelijk naar de afstandsbediening opzoek als ze het hoort 💚🧡 wat overigens goed werkt is zeggen nee we gaan nu geen bumba aanzetten maar mama zal een muziekje opzetten. Dan gaat ze daarna lekker spelen meestal. Ik moet zeggen dat het met koken een uitkomst is, anders gaat ze soms al helemaal over de rooie omdat ze honger heeft of aandacht wil, voor we aan tafel zitten en dan eet ze dus niks 🙈🤷‍♀️😑

2 jaar geleden

Bij mij kijkt hij vrijwel geen tv. Soms zou ik het wel handig vinden maar het boeit hem niet.

2 jaar geleden

Hij staat hier ook de hele dag aan als we thuis zijn, ze kijkt soms even, danst soms even mee, maar speelt merendeel van de tijd gewoon lekker. Vaak ook samen spelen en dan staat de tv gewoon aan. Moet wel zeggen dat we iets op hebben staan waar wij ons niet aan ergeren (bumba bijv. komt hier echt niet op te staan) dus dan is het voor ons ook minder storend en een fijn achtergrond geluid. Op kdv laatst hadden ze even iets op de tablet aangezet, die van mij was de enige die er niet voor hing en lekker ging spelen.. 🤷🏼‍♀️ Lekker doen dus zodat jij ook je dingen kan doen die je moet doen.

2 jaar geleden

Max 15 min. Meer concentratie heeft ze niet. Vaak in de ochtend flesje melk en in de middag rust moment. Verder lekker de radio aan. Hier tiktak, ketnet, of Sesamstraat.

2 jaar geleden

Geen seconde. We hadden eerder ook overdag nooit de tv aan dus nu ook niet. Als hij een keertje aan staat vanwege sport ofzo, heeft ze er heel even aandacht voor maar daarna gaat ze andere dingen doen.

2 jaar geleden

Hier kijkt hij eigenlijk nooit tv, vind ik nog niet echt nodig.

2 jaar geleden

Hier s avonds max 15 a 20 minuten en soms overdag als ik even wat moet doen. Maar zo min mogelijk.

2 jaar geleden

We proberen het hier ook echt zoveel mogelijk te beperken. Maar ik zit zelf erg slecht in mijn energie door de zwangerschap en ik merk dat ik daardoor toch sneller zwicht voor even een filmpje zodat ik even kan rusten. Bij periodes kan hij ook heel erg drammen om de tv dan gaat hij dus echt niet aan en mag die ook gewoon een paar dagen niet kijken tot het erom vragen er weer af is. Muziekje op de achtergrond is vaak ook goed. Dus hier veel muziek aan gelukkig vind hij kinderen voor kinderen erg leuk, voor mij ook beter aan te horen dan al die peuter liedjes hahah

2 jaar geleden

Als we thuis zijn eigenlijk de hele dag staat de tv aan, behalve de eetmomenten gaat de tv bewust uit.

2 jaar geleden

Als mijn vriend thuis is staat de tv de hele dag aan, behalve tijdens het eten. Als ik thuis ben dan is de tv vrijwel de hele dag uit. Leon heeft aandacht voor bepaalde dingen (sommige reclames en bepaalde programma's) maar niet lang dus ik houd geen schermtijd bij. Zijn aandacht wordt niet opgeslokt door de tv, dan zou ik wel schermtijd in de gaten willen houden. Een beetje tv kijken moet wel kunnen vind ik en een beetje rust voor jezelf is dan toch bonus 😁

2 jaar geleden

5 minuten voor het slapen gaan, dat is dan Tiktak. Gewoon om even rustig op de bank te zitten ipv rond te rennen en druk naar bed te gaan.

2 jaar geleden

Hier heel wisselend. Als het slecht weer is staat de tv vaak wel aan. Niet altijd kinder programma's, soms ook gewone tv. Met mooi weer zijn we veel buiten. We doen na het eten de tv wel uit totdat ze in bed ligt.

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 16,5 maand en ik merk sinds een week ofzo 2 dat ze echt langer naar tv wil/kan kijken. Dus niet meer enkel de juf roos liedjes, maar gewoon de hele aflevering. Wij doen nu in de ochtend nadat m'n man naar z'n werk gaat even een half uur bing of tiktak aan zodat ik rustig kan koffie drinken en ontbijttafel opruimen en bij het toetje na het avondeten nog even 1 of 2 afleveringen juf roos zodat ik ook kan opruimen en het bad kan klaarmaken. Daarnaast een paar liedjes van Sesamstraat aan bij het tandenpoetsen en haren kammen.

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 16,5 maand en ik merk sinds een week ofzo 2 dat ze echt ...
Wat grappig zeg, ik laat mijn zoontje ook tiktak en juf Roos kijken. 😅