16 Reacties

4 jaar geleden

Hoi hoi, je krijgt (als t goed is) best een flink gedeelte terug van de belasting. Onze dochter gaat 1,5 dag en dat kost rond de €500,- per maand. Daar krijgen we ongeveer 3kwart van t bedrag van terug. Dit ligt wel aan jullie inkomen. Hoe hoger t inkomen is, hoe minder je terug krijgt. Je kunt een berekening laten doen via de belastingdienst, op de site. Ik hoop dat je er wat aan hebt😊

4 jaar geleden

Je kan via de website van toeslagen berekenen hoeveel je van de belastingdienst terugkrijgt, dit klopt meestal ook best goed! Dit kunnen vrij grote bedragen zijn hoor!

4 jaar geleden

Goed dat je al optijd gaat rondkijken, ivm mogelijke wachtlijsten. Het kdv vraagt idd een hoop geld (bijv 600,- voor 1.5 dag), van de belasting krijg je ook maandelijks, mits je het optijd aangeeft, een hoop ged terug (400,-).

4 jaar geleden

Op toeslagen.nl even kijken naar kinderopvangtoeslag daar kan je precies berekenen hoeveel je terug krijgt

4 jaar geleden

Onze mini gaat naar een gastouder. Voor 4 a 5 dagen in de week

4 jaar geleden

dat zijn bruto bedragen.. ik ga straks werken 3 kids bso voor en na school en baby 8 uur per dag... dat word bruto 1890 euro!!!! maaaaar neto 245 per maand scheelt hele boel 😂

4 jaar geleden

Kdv kost veel maar kinderopvangtoeslag is bij ons ook echt een groot deel daarvan, dus dat maakt het mogelijk!

4 jaar geleden

Kinderopvangtoeslag kan je inderdaad aanvragen, dat scheelt afhankelijk van je inkomen, toch een hoop geld. Dit kan je online regelen op toeslagen.nl (dacht ik). Je krijgt dus je toeslag én de minst verdienende ouder krijg je ook nog maandelijks een extraatje via de belastingdienst. Dit ging bij mij automatisch en hoefde ik dus niet aan te vragen.

4 jaar geleden

Hoi hoi, ik weet natuurlijk niet wat voor kinderdagverblijf het is maar als het binnen de organisatie van kanteel is kun je op hun site een proefberekening maken, zo zie je wat het bruto per maand kost maar ook wat je naar verwachting terugkrijgt.

4 jaar geleden

Dankjewel allemaal, ik heb net even gekeken voor een proefberekening, en is inderdaad toch een groot bedrag wat je terug krijgt. Het komt er dan op neer dat we ongeveer 350 euro zelf moeten betalen voor 3 dagen. Kan dat kloppen ongeveer?

4 jaar geleden

Reactie op Zonnetje91

Dankjewel allemaal, ik heb net even gekeken voor een proefberekening, en is ...
Ja dat kan kloppen. We zitten zelf rond 250 euro p/m eigen bijdrage voor 3 dagen. Maar tis natuurlijk ook afhankelijk van je inkomen.

4 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag, maar wel een tip: regel dit zsm :) ons kinderdagverblijf zit op de maandag al tot april 2021 vol

4 jaar geleden

Ligt aan je inkomen samen en aan de persoon die het minst aantal uren werkt. Daarop baseren ze je toeslag.

4 jaar geleden

Mijn dochter gaat elke week 5 dagen naar de kdv en ik betaal maandelijks met eten en paupers,... €120-€145

4 jaar geleden

Voor 1e kind krijg je 96 % tot 33 % vergoed, dit is afhankelijk van je/jullie inkomen. Voor 2e en meer kinderen zij dit andere percentages. Wij hebben net ook maar even begroting gemaakt. Wat een geld. Gaan nu uit van 4 dagen maar gaan nog rekenen wat de inkomsten en uitgaven zijn als een van ons of beiden wat minder willen werken (minder salaris maar ook minder opvang en meer tijd met kindje vooral!).

3 jaar geleden

Reactie op Zonnetje91

Dankjewel allemaal, ik heb net even gekeken voor een proefberekening, en is ...
Dat is geheel afhankelijk van jullie inkomen. Wij betalen meer voor minder dagen, maar dat is het idee van dit type toeslag.