13 Reacties

2 jaar geleden

Je klinkt als mij, ben parttime gaan werken zodat ze niet naar opvang hoeven🙃

2 jaar geleden

Voordeel ze leert er veel ze is heel blij als ze mag spelen daar. Als ik twijfel over iets kan ik vragen hoe ze het daar doet. Ze gaat sinds 15 wk en ik ben nog nooit afgebeld omdat de jufrouw ziek is. Ik denk dat ze de afwisseling ook wel fijn vind een dagje thuis een dagje opvang soms zijn we er beiden aan toe gewoon voor de variatie ook ander speelgoed natuurlijk 🙂 echt nadeel vind ik als het kind ziek is, ze alles overneemt qua groepjes en het best duur is en je gewoon betaald ook voor dagen dat ze niet komt

2 jaar geleden

Dat is de reden dat wij een gastouder hebben gekozen. Kleinschalige opvang, huiselijke sfeer, meer persoonlijke aandacht. Aandacht voor eigen ritme en wensen. En het bevalt ons supergoed. Onze gastouder is onwijs lief, ze gaat er echt met plezier heen. We krijgen gedurende de dag updates met foto's en filmpjes. Enige nadeel kan zijn dat je rekening moet houden met vakanties van de gastouder. Wij kunnen dit zelf prima opvangen mbv opa en opa bijv. Bij ziekte of andere (langdurige) uitval regelt het gastouderbureau een andere gastouder voor je, maar dit is hier nog nooit nodig geweest.

2 jaar geleden

Reactie op SiemNaim

Je klinkt als mij, ben parttime gaan werken zodat ze niet naar opvang hoeve ...
Ik werk ook parttime maar ze gaat gewoon naar de gastouder. Kan haar niet meenemen naar m'n werk he 🙃

2 jaar geleden

Mijn moeder past 2x op en ze gaat 1 dag naar de opvang. En ze vindt het daar helemaal geweldig! Ook zo schattig ze heeft daar dus nu ook een vriendinnetje 🥰 die is een paar maanden ouder en als we onze dochter brengen komt dat meisje meteen naar ons toe en roept de naam van m'n dochter. Ik smelt ❤️ Ik ben blij dat ze ook naar de opvang gaat, Enorm goed voor haar (sociale) ontwikkeling. Al is het natuurlijk ook erg fijn dat mijn moeder oppast❤️ Nadeel opvang: - je betaalt ook als je ze niet brengt - ze worden vaker ziek en dan moet je wat anders regelen, oma past gewoon op als ze niet zo lekker is. (Als ze echt flink ziek is blijf ik zelf thuis als dat kan met werk. Nadeel oma - ze mag daar alles..... Krijgt daar geen nee te horen. Bij de opvang wel. - oma bemoeit zich ongevraagd toch wat meer met de opvoeding. Tip: maak echt duidelijke afspraken want ik kan me heel goed voorstellen dat dit bij mensen irritaties kan opleveren

2 jaar geleden

Ik woon in zeeland en mijn dochter gaat ook naar het kinderdagverblijf, vanaf 16 weken denk ik. En ons kinderdagverblijf doet wel gewoon wat wij willen. Volgen helemaal ons schema ook al is ze al 1,5 jaar. Ik vind dat je dat ook mag eisen voor het geld dat je betaald. Een gastouder zou ik niet zo snel vertrouwen denk ik. Ondanks dat de locatie ook gecontroleerd wordt. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf sinds hij 7 maanden is. Ik werk niet, omdat ik volledig afgekeurd ben. Ik heb het nodig om te herstellen van mijn behandelingen en het geeft me zoveel rust. Ik heb er nooit moeite mee gehad om hem weg te brengen, omdat ik een heel goed gevoel heb bij onze opvang. Hij heeft het er ook echt naar zijn zin. Ik vind het heel goed dat hij erheen gaat. Hij leert er delen, geduld hebben, met andere kindjes omgaan, hij leert van andere kindjes, ze doen leuke dingen met de kinderen daar (elke keer een thema) en ze spelen veel buiten. Ik vind het ook goed voor zijn zelfvertrouwen, zodat hij doorheeft dat anderen ook goed voor hem zorgen en wij hem altijd weer komen halen. Ik ben ergens blij dat zijn opa en oma's niet structureel op hem passen. Bij het dagverblijf is hij onder leeftijdsgenootjes. Daarnaast sta ik niet achter alles wat zijn opa en oma's doen en qua opvoedopvattingen hebben. Misschien moet je eerst eens gaan kijken bij de opvang of bij een gastouder.

2 jaar geleden

Ik werk toevallig in de kinderopvang. Breng m'n eigen kind er ook naartoe. Snap dat je twijfeld. Maar voordat je überhaupt wilt inschrijven. Mag je altijd eerst kijken op de opvang. Rondleiding geven ze overal. En vragen staan altijd vrij. Idd staan we vaak met 2 of 3 personen op een groep. Dreumesen vliegen alle kanten op,maar we houden ze zoveel mogelijk in de gaten. En ja het kost geld. Maar je krijgt kinderopvang toeslag. Als je daarvoor in aanmerking komt . En je krijgt er zo n ander kindje voor terug zoals je zelf zegt . Sociaal vlak en zoveel meer! Uiteraard is gastouder ook een optie, dat is.zoiezo kleinschalig. Ook lekker knus . Succes met het kiezen. De eerste weken vinden kinderen het altijd spannend (vooral met brengen). Dat heeft tijd nodig maar vaak na een paar weekjes gaan ze met plezier er naartoe.

2 jaar geleden

Wij brengen onze kleine al ruim een jaar naar de opvang. Hij vindt het fantastisch! Er zijn leeftijdsgenootjes om mee te spelen en we zien het ook terug in zijn sociale ontwikkeling. Hij is sociaal naar andere kindjes en heeft ook al vriendjes op de groep. Bij de opvang waar wij heen gaan volgen ze veel van onze wensen op. Je betaald er best veel voor, maar we zien een hoop terug in de persoonlijke ontwikkeling en dat is het voor ons ook waard. Wij zijn van mening dat de grootouders er zijn voor de lusten en niet de lasten. Dus wij laten onze ouders niet structureel oppassen. Als we echt omhoog zitten dan kunnen we ze wel altijd vragen. Ik kan echter wel begrijpen als je de keuze maakt om oma's te laten oppassen. Die zijn namelijk vertrouwder dan een leidster van een opvang. Vraag vooral een rondleiding aan bij een opvang waarvan je denkt dat je je kindje goed kan achterlaten. Als je de oma's wil inzetten wil ik je wel aanraden om goede afspraken te maken mbt de opvoeding.

2 jaar geleden

Hou er rekening mee dat het op deze leeftijd wel even wennen zal zijn. Mijn kindje gaat al vanaf 3 maanden en is altijd heel blij en vrolijk daar. Lekker met andere kindjes van verschillende leeftijden. Hebben wij ook wat info over hoe hij dat doet, bv dat hij het leuk vindt om over babies heen te kruipen 🙈. Dat lossen ze dan vervolgens prima op door hem bij de oudere kindje te zetten, maar toen we met vrienden afspraken, wist ik dat ik extra alert moest zijn. Persoonlijk wil ik niet bij de opa’s en oma’s neefje is echt enorm egocentrisch geworden hierdoor, echt niet leuk meer. Ze doen hier nu een middag, officieel samen met mijn man (dat was de afspraak), in de praktijk doen ze het alleen 🙄 gevolg is dat hij nu met dingen gooit en dan zijn handjes voor zijn mond doet. “Ja, zo geven we aan dat hij het niet mag doen”, ja, dat komt dus niet aan… Dus zelfs met een korte periode per week heeft het al enorme invloed op de opvoeding

2 jaar geleden

Onze zoon gaat 3 dagen naar de opvang vanaf dat hij 3 maanden was en 1 dag naar opa en oma. Hij heeft het super naar zijn zin op de opvang. Hele leuke leidsters die echt oog hebben voor alle kindjes. Hij is hierdoor heel sociaal en ook heel lief/voorzichtig met jongere kinderen. Hier krijgen we ook dagelijks foto's van hem en een dagverslag. Geen moment spijt gehad

2 jaar geleden

Hier sinds kort 1 dag in de week na gastouder. Ze vind nog steeds wel spannend met brengen. Maar als je haar ophaalt is ze zo leuk aan het spelen met andere kinderen. Ze ging altijd al 1 dag na oma. Ik heb gekozen voor gastouder omdat ze heel flexibel is met de tijden. Wat voor mij belangrijk is. En de huiselijke sfeer plus ook mooi in de buurt.

2 jaar geleden

Onze dochter gaat 2 dagen naar de kinderopvang. Het is een boerderij met opvang erbij. Ze geniet naar volle teugen en leert er veel, ook van andere kindjes. Ik denk dat het heel goed is voor mijn dochter om te leren bijvoorbeeld te delen en helpen enzo. Opa’s en oma’s passen ook twee dagen op. Doe wat voor jou goed voelt!