3 Reacties

8 maanden geleden

Heeeeel herkenbaar, en dan ook echt alles wat je beschrijft!! Het is hier iets minder geworden, maar gebeurt nog steeds. Elke keer benoemen dat niet mag en hem het zelf laten oppakken. Ze zijn aan het ontdekken wat er gebeurt als ze iets doen wat, in onze ogen, niet mag. Ook dit is vast één van de vele (lange) fases. Zou je zoontje gewoon naar de psz brengen hoor. Ze zijn daar echt wel wat gewend en misschien doet ie het daar niet of een stuk minder. Thuis is veilig om van alles uit te proberen.

8 maanden geleden

Juist wel naar de psz brengen. Klinkt erg als verveling namelijk. Lekker wegbrengen dan ziet hij andere kindjes en kan hij lekker zn energie kwijt. En hij ziet het gedrag van andere kinderen en zal dit waarschijnlijk gaan kopiëren. Qua eten en drinken. Koop een goede anti lek beker of fles en met eten gewoon voeren. Scheelt jezelf een hoop frustratie. Verder kun je ook altijd bij het CB aankloppen voor advies.

7 maanden geleden

Wat bij ons zoontje goed hielp tegen eten/drinken gooien is rustig zeggen, "oh, zo te zien hoef je niet meer." En dan gewoon wegzetten. Dan werd ie boos en zei ik, "oh, maar omdat je het weggooide dacht ik dat je geen honger meer had. Wil je wel nog eten?" Antwoord was altijd ja. En dan mocht hij het nog een keer proberen. Weer gooien = eetmoment klaar. En psz zou ik zeker doen, kan hij juist veel van leren :)