8 Reacties
2 jaar geleden
Aangezien ik alleenstaande ben, neem ik werkelijk mijn dochter bijna overal mee heen. Heb regelmatig een afspraak bij de gemeente en dat gaat nog steeds goed, in begin had ik haar in een wandelwagen maar dan werd ze wel vervelend, laatste keer mocht ze wat vrij rond lopen en deed ze het heel goed. De iets langere afspraken probeer ik wel oppas te regelen.
2 jaar geleden
Als het niet anders kan wel, maar meestal kan ik wel wat regelen. Korte bezoekjes aan huisarts e.d. neem ik haar wel mee. Tandarts en kapper zeker niet.
2 jaar geleden
Het ligt dus niet aan dat hem altijd naar oma en opa breng als ik een afspraak heb. Denk altijd gaat wat sneller en is ook niet leuk voor hem.
Maar soms bij een kleine afspraak denk ik het kost me meer tijd om hem weg te brengen dan naar de afspraak toe te gaan😂.
Echter verveelt hij zich binnen 10 seconde in zo een kamertje. In de wachtkamer is hij heerlijk blij en babbelt hij met iedereen. Zodra ik dus even in gesprek ga en het niet om hem draait begint ie vervelend te doen.
Misschien een kwestie van oefenen😅
2 jaar geleden
Reactie op Mi Vida💙
Het ligt dus niet aan dat hem altijd naar oma en opa breng als ik een afspr ...
Heel herkenbaar hoor, vorige week liep de afspraak bij de dokter voor hem 30 min uit, heeft zich uitermate goed vermaakt in de wachtkamer, met speelgoed en gezellig tegen iedereen kletsen en kreeg veel vertederende blikken. Maar eenmaal bij de dokter zelf waar hij niets mag is het gelijk raak.
Ik denk deels dat het ligt aan het karakter en deels aan de leeftijd. Hij is heel ondernemend en heeft nooit stil kunnen zitten, zelfs als baby wou hij niet op de arm of op schoot "niets" doen. Naarmate hij ouder wordt en dingen nog beter begrijpt en ik het hem beter kan uitleggen zal het steeds beter gaan op zulke momenten, maar leuk zal hij het wel nooit vinden en echt een makkelijk kindje op dat gebied zal het niet worden, maar dat is helemaal oke.
2 jaar geleden
Onze dochter gaat in principe niet mee naar afspraken, tenzij het een familieafspraak is (of uiteraard een afspraak voor haar). Ze is sinds ze iets ouder dan 1 was meegegaan naar de tandarts en die bekijkt ook telkens even haar tandjes. Dierenarts gaat ze wel mee als beide katten tegelijk moeten.
2 jaar geleden
Volgens mij is dat geen gek gedrag op deze leeftijd. (bijna) tweejarige kunnen gewoon handebindertjes zijn. Voor controlle tandarts gaat ze mee, ook om zelf te wennen. Maar dan plannen we afspraak met z'n 3en. Voor langere afspraken bij tandarts of naar bijv. kapper ga ik altijd zonder haar. Bij huisarts kan ze wel mee want kan ze bij mij op schoot oid. Kapper plan ik als man thuis is of als ik thuiswerk tussendoor en dan wat langer doorwerken (en later van opvang halen).
2 jaar geleden
Fijn om te horen hoe jullie het doen. Niet heel gek gedrag dus gelukkig. Dacht dat ik m iets wat te verwend maakte omdat alles om hem draait, het is echt een mamas kindje. En dat ik hem niet vaak genoeg meegenomen heb zodat het “normaal” is.
En dat hij daarom dus geen geduld heeft bij afspraakjes.
Dank jullie wel voor het delen van jullie verhalen