3 Reacties

4 jaar geleden

Hier heerste kinkhoest tijdens mijn vorige zwangerschap, dus om de baby na de geboorte direct te kunnen beschermen tijdens de zwangerschap de inenting gehaald. Kinkhoest kan mega gevaarlijk zijn voor een pasgeborenen.

4 jaar geleden

Ik kreeg een folder waar in stond dat hij waarschijnlijk vanaf december 2019 gratis is voor zwangeren. Ik wil hem wel gaan halen! Is mijn kindje meteen al beschermd vanaf de geboorte

4 jaar geleden

Ik ben in verwachting van de derde (eerste kind is 7, tweede is 15 maanden). De vorige zwangerschap heb ik geen inenting genomen, ik vond het te risicovol en zag geen gevaar. Had ik het maar wel gedaan. Toen mijn tweede namelijk 6 weken oud was heeft ze kinkhoest gekregen en brak er een hel aan. Ze braakte middenin de nacht alles onder, viel af, kwam in het ziekenhuis terecht en die hoestbuien zagen er vreselijk uit! Ik heb mij zo schuldig gevoeld over dat ik de inenting niet had genomen. Daarnaast is door de kinkhoest haar melkallergie veel te laat (met 7 maanden pas) ontdekt. Had nooit gedacht dat het zo zou lopen. Nu neem ik dus absoluut WEL de inenting want dit wil ik nooit meer meemaken! Kinkhoest is potentieel dodelijk voor pasgeborenen en (wat ik dus ook niet wist) als je bent ingeënt kan je gewoon kinkhoest krijgen (en dus doorgeven)! Je klachten zijn dan alleen minder erg tov mensen die geen inenting hebben gehad.