22 Reacties

3 jaar geleden

5 scheppen moet in ieder geval in 150 cc water. Je zou met een vork kunnen roeren

3 jaar geleden

Wij schudden en kantelen gewoon stevig en laten de fles daarna heel even staan tot de bellen weg zijn

3 jaar geleden

Gewoon schudden en met de onderkant op je hand tikken. Zo gaan alle bellen er uit

3 jaar geleden

Wij roeren en nooit last van klonten.

3 jaar geleden

Roeren met een vork helpt! Maar ik hoorde wel van de kraamzorg toen dat Nutrilon sneller klontert.

3 jaar geleden

Ik heb ook nutrilon en had ook dit probleem. Sinds ik met een lepel roer ipv rollen geen last meer van!

3 jaar geleden

Wij roeren en hebben nooit last van klontjes

3 jaar geleden

Wij roeren met vork de poeder erdoor...nooit geen problemen

3 jaar geleden

Reactie op Mos123

5 scheppen moet in ieder geval in 150 cc water. Je zou met een vork kunnen ...
Afhankelijk van de soort voeding. Wij gebruiken namelijk ook 160 cc. Hebben Hero Comfort waar dus joh.broodpitmeel bij in zit. Zo is het net wat makkelijker te drinken voor ons kleintje. Volgens het CB helemaal prima. En inderdaad roeren met een vork

3 jaar geleden

Wij roeren ook met een lepel. Op aanraden van kraamhulp wel met zo’n siliconen/plastic lepeltje omdat een gewone lepel (metaal) niet goed zou zijn...

3 jaar geleden

Ik schud altijd stevig maar alsnog ooit klonten. Laatst een flinke pruil lip tijdens het drinken bleek ze er niks uit te krijgen, arme meid 😅🙈

3 jaar geleden

Wij roeren ook... is de temperatuur niet te warm of koud?

3 jaar geleden

Reactie op Mos123

5 scheppen moet in ieder geval in 150 cc water. Je zou met een vork kunnen ...
Wij doen 10cc extra water ivm krampjes op aanraden van de kraamzorg!

3 jaar geleden

Reactie op Charica

Wij roeren ook... is de temperatuur niet te warm of koud?
Wij gebruiken gekookt water uit de thermoskan en laten de fles even afkoelen onder een koude straal water.. zo heeft de kraamzorg het ons geleerd..

3 jaar geleden

Wij roeren met een vork en zwenken de fles dan nog even rond nadat we de speen erop hebben gedraaid.

3 jaar geleden

Waarom roeren jullie, terwijl op de verpakking stevig schudden staat?

3 jaar geleden

Reactie op René-Bram

Waarom roeren jullie, terwijl op de verpakking stevig schudden staat?
Roeren wordt aangeraden om krampjes te voorkomen. Die krampjes kunnen worden veroorzaakt door de bellen die ontstaan bij het schudden van de fles. Hierdoor krijgt je kleintje ve meer lucht binnen dan wanneer je het doorroert.

3 jaar geleden

Ik heb het elders ook al gezegd maar waarom maak je de fles niet iets eerder klaar en zet je hem even 'weg'. Dan kan je schudden, heb je melk zonder klonten en zonder bubbels.

3 jaar geleden

Reactie op MichelleChris

Wij doen 10cc extra water ivm krampjes op aanraden van de kraamzorg!
Ik zou dat persoonlijk niet doen omdat je dus elke voeding de maag onnodig vult met water ipv eten

3 jaar geleden

Reactie op Mos123

Ik zou dat persoonlijk niet doen omdat je dus elke voeding de maag onnodig ...
Het is niet onnodig als je baby daardoor makkelijker poept.