50 Reacties

4 jaar geleden

Ja hoor, geen probleem! Zolang je inderdaad niet alles combineert. Drink geen cola, zwarte of groene thee of andere dingen met cafeïne. Eet wel chocola. 😇

4 jaar geleden

Ik heb een app van het voedingscentrum. Die heeft mijn verloskundige aangeraden. Zwangerhap. Super handig staat ook vaak bij dat je wel iets mag maar niet zo veel en waarom niet. Ik hou ook van duidelijkheid ( en van koffie ) ik drink nu af en toe een bakkie maar dat is meer omdat ik daarna meteen een rennie kan nemen voor de zuurbrand 🤣

4 jaar geleden

Ik drink ook gewoon nog koffie maar wel minder dan voorheen. Sommige dagen helemaal niet en andere dagen 2 bakkies. Drink verder nooit frisdrank dus dan moet dit volgens mij wel kunnen :) Zou je ook weer niet al te druk erover maken, mijn moeder heeft volop koffie gedronken tijdens haar zwangerschap en dat is ook allemaal goed gegaan.

4 jaar geleden

Reactie op Rsluite1

Je "mag" zelfs 2 kopjes koffie per dag 😉, maar dan moet je de zwarte/groen ...
In veel chocolade zit helemaal geen cafeïne! Alles van Milka schijnt cafeïne vrij te zijn. Moet je even op de verpakking kijken! 😏❤️

4 jaar geleden

Ik drink max 2 kopjes per dag heb ik bij me vorige 2 zwangerschappen ook gewoon gedaan. Dat is het enige met cafeïne wat ik drink Thee drink ik wel maar dan rooibos thee

4 jaar geleden

Ik drink enkel deca koffie

4 jaar geleden

Ik drink helemaal geen koffie meer. Wil gewoon geen enkel risico lopen. Is en blijft caffeïne.

4 jaar geleden

Ik drink minder koffie 3 a 4, omdat ik echt een koffie "verslaafde" ben. Frisdrank drink ik niet meer in verband met maagzuur en chips enz ook niet. Drink nu wel veel water.

4 jaar geleden

Ik 2 bakjes alleen als ik op het werk ben. Heb wel decafe oploskoffie in zo'n zakje bij voor als ik meer zin heb in koffie, ik mis het wel... Drink niks van frisdrank met cafeïne dus zal wel los lopen. Hier geen cafeïne inde paaseieren btw.... Heb het net nog even gecheckt.

4 jaar geleden

Ik dronk elke dag zo'n 2-3 kopjes latte machiato, maar dat ik er nu 1 per dag. Verder eigenlijk alleen melk, verse gemberthee en water. Je mag 400 mg. cafeïne per dag, 1 kopje koffie is 200 mg., maar dit zit ook in veel soorten thee en chocolade bijvoorbeeld. Denk als je je aan die 400 houdt er niets aan de hand is.

4 jaar geleden

Ik drink gewoon cafeïnevrije koffie.. niks aan de hand :)

4 jaar geleden

Ik was voor mijn zwangerschap gek op koffie. Zeg maar gerust 'verslaafd' aan koffie, net als mijn vriend. Ik vind het niet zo lekker meer ruiken, al drink ik elke dag nog wel een kop koffie. Je mag ook gewoon een kop koffie, als je dat nog lekker vind. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik tot 20 weken elke dag een kop koffie gehad. Daarna kon ik niet meer over de geur. Dus ik geniet nu even van mijn kopje koffie.

4 jaar geleden

Ik dronk super graag koffie, maar sinds de 6weken kan ik geen koffie meer zien of ruiken 🤢

4 jaar geleden

Ik drink eigenlijk nog steeds koffie. Twee koppen per dag ongeveer. Vind het nog steeds lekker eigenlijk

4 jaar geleden

Ik drink alleen decafe! Voelt gewoon beter zo :)

4 jaar geleden

Ik drink 2-3 kopjes decaf, mis de cafeïne niet moet ik zeggen. Alleen ben ik wel opeens van zwarte koffie naar koffie met melk en honing gegaan.

4 jaar geleden

Ik drink soms 1 kopje cappuccino per dag

4 jaar geleden

Ik drink een paar keer per week decaf. Je mag volgens mij maximaal 1 kopje koffie per dag. Dus 1x per week kan geen kwaad. Cafeïne remt de groei van de baby, dus zelf neem ik geen cafeïne houdende producten.

4 jaar geleden

Ik dronk veel koffie voor de zwangerschap, zon 6 tot 8 koppen. Heel erg moeten afkicken, nu afgebouwd naar 2 kopjes per dag🙈

4 jaar geleden

Ik drink nog steeds koffie en cola zero net zoals bij de vorige zwangerschappen . Hoeft echt geen probleem te zijn