52 Reacties

4 jaar geleden

Cafeïne vrije koffie drink ik... net zo lekker!

4 jaar geleden

Houden jullie dan ook rekening met de hoeveelheid thee of dat niet?

4 jaar geleden

Ik heb er net 1 op, Heerlijk! Maar drink het niet elke dag en probeer sowieso niet meer dan 2 drankjes met cafeïne per dag te drinken.

4 jaar geleden

1e trimester echt helemaal geen behoefte aan gehad. Met dat ik nu af en toe koffie pak. En dan echt max 2 kopjes op een dag. Maar er zijn ook dagen bij dat ik geen koffie drink. Mocht je ook cola drinken, elke portie cola of koffie tegen elkaar afstrepen ivm cafeïne. En ook in sommige thee varianten zit cafeïne, dus even nakijken hoeveel je daarvan mag...

4 jaar geleden

Ik heb er net 1 op, Heerlijk! Maar drink het niet elke dag en probeer sowie ...
Ik ook heerlijk🤗 jaa precies k hou t er ook bij 1 voor vandaag

VRIEND

4 jaar geleden

Drink max 2 kopjes (koffie,thee,cola) en ik drink het niet elke dag😅

4 jaar geleden

's Ochtends start ik met 1 kopje koffie. Daar laat ik het bij tijdens de zwangerschap. Soms wel cafeïnevrije koffie tussendoor. Van thee drink ik alleen rooibos nu, dus daar zit geen theïne/ cafeïne in.

4 jaar geleden

Ik drink max 4, maar meestal minder wanneer ik aan het werk ben drink ik wel 4 anders hou ik het niet vol en als ik geen koffie drink kan ik ook haast niet naar de wc.

4 jaar geleden

Reactie op Pasq

Houden jullie dan ook rekening met de hoeveelheid thee of dat niet?
Ik drink alleen cafeïne vrije thee! 😊👍

4 jaar geleden

Ik dronk voor mijn zwangerschap 6 a 8 kopjes per dag, nu nog maar 1 a 2

4 jaar geleden

Nu ik zwanger ben 1 per dag. Sinds het 2e semester want daarvoor vond ik het vies haha. Voor mijn zwangerschap dronk ik er 3 a 4 dus dat ik koffie vies vond was heel vreemd😅

4 jaar geleden

1 per dag en verder vooral kruidenthee. Maar merk dat ik stuk minder oplettend ben op theine/cafeïne als bij eerste zwangerschap 😅

4 jaar geleden

Sinds week 6 kan ik het niet meer ruiken, ik hoop ergens dat ik in mijn tweede trimester weer kan genieten van 1 kopje per dag! Kan er zo van genieten om mijn dag ermee op te starten

4 jaar geleden

Ik drink nog wel thee. Die rooibosgeur kan ik nu niet hebben. Ik drink gelukkig toch altijd hele slappe thee. Beter dan maar thee dan te weinig drinken, dat is ook niet goed. Wissel nu wel meer af met ander drinken/water.

4 jaar geleden

Ik drink s'ochtend een bakkie met cafeïne, en s'avonds een bakkie cafeïnevrije

4 jaar geleden

Ik drink alleen cafeïnevrije koffie en thee. Gebruik de zwangerhap app van het Voedingscentrum voor dit soort informatie

4 jaar geleden

1 kopje per dag mag, meer raden ze af

4 jaar geleden

Ben al gaan afbouwen voor de zwangerschap want dronk best veel koffie. Nu enkel nog cafeïne vrij (dolce gusto of gebruik cafeïne vrije koffiebonen). Ik eet wel graag chocolade dus probeer geen cafeïne via andere bronnen binnen te krijgen.

4 jaar geleden

Ik lust het niet meer allemaal decafe ingeslagen lust ik het een week later niet meer🙈

3 jaar geleden

Ik dronk veel koffie altijd op mijn werk, de eerste acht weken van de zwangerschap dronk ik 1 of 2 kopjes en daarna had ik er geen zin meer in. Af en toe alleen nog een kopje als ik ergens op bezoek ben.