175 Reacties

3 jaar geleden

Alleen mensen die echt dichtbij staan. Mondkapje op en zoals altijd schone handen! Baby niet optillen en alleen komen als je gezond bent.

3 jaar geleden

Enkel ouders, broers en zussen mogen bij ons binnen en de baby vasthouden (met ontsmetten handen en mondmasker) als er iemand anders wil komen dan zijn het raambezoekjes

3 jaar geleden

Wij laten ze gewoon komen. Wel in de kraamweek alleen beste vrienden en onze eigen gezinnen!

3 jaar geleden

Wij houden het eerst op alleen onze ouders. Broers en zussen werken in ziekenhuizen en met collega’s die snotverkouden op het werk komen en dat vinden we voor nu toch een risico. Zeker omdat de baby geen weerstand heeft en je zelf vaak ook weinig over hebt na een zwangerschap, bevalling en slaaptekort. Na de eerste week gaan we even aankijken hoe verder denk ik. Misschien dan wel langs en niet vasthouden. Maar alle regels veranderen ook steeds dus denk dat we het aankijken per week. Je mag nu maar 3 mensen binnen hebben op afstand en ben benieuwd of dat blijft😬

3 jaar geleden

In kraamweek begin ik er niet aan. Ook ivm risico kraamverzorgster, na ons moet ze weer naar een ander gezin. En wil niet dat zij door ons risico loopt etc. Ook ivm eigen weerstand na de bevalling en evt extreme vermoeidheid waardoor je zelf lage weerstand kunt krijgen. Na de eerste week/2 weken is hij ook nog schattig.

3 jaar geleden

Elke week slechts 1 gezin /bubbel per week met max van 4 personen per keer en ik volg de regels van de vrt voor de bezoekers.

3 jaar geleden

In de kraamweek doen wij alleen onze ouders en broer en zus langs laten komen als de kraamhulp naar huis is en daarna langzaam andere mensen, maar willen we ze wel allemaal op 1,5 meter afstand houden en dus niet vasthouden.

3 jaar geleden

In de kraamweek mag er vanuit de Kraamzorg bij mij nu in deze situatie sowieso niemand langskomen als zij er is. Ik laat wel opa&oma’s en broer komen na dat ze weg is. Dan wel met mondkapjes op, en extra goed handen wassen. Over het vast houden ben ik zelf nog niet helemaal uit, ik ga denk ik op het moment zelf op mn gevoel af. Zelfde geldt voor ander kraam bezoek, die mogen zoals ik er nu over na denk langskomen maar dan wel kort en niet meerdere per dag, en sowieso niet vast houden. Maar wellicht dat tegen die tijd mijn gevoel wel zegt, nee ik wil het niet. Ik ga echt puur af op mijn gevoel tegen die tijd.

3 jaar geleden

Hier mogen alleen onze ouders, broer en zus met aanhang en kindjes langskomen wanneer ze willen. Liefst alleen niet allemaal tegelijk (en zonder coronaklachten). Als ik en baby moeten rusten, gaan we rusten. We gaan hun niet entertainen dan. Zij mogen van mij gerust de baby vasthouden, maar wil de baby niet van hand tot hand laten gaan steeds. Vrienden, vriendinnen, ooms en tantes en collega's zien we daarna wel een keer als we er aan toe zijn. Daarin willen wij de regie houden en die laat ik niet zonder meer de baby vasthouden. Willen de baby geen onveilig of gespannen gevoel geven en met de coronasituatie voelen we ons daar niet fijn bij.

3 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Hier mogen alleen onze ouders, broer en zus met aanhang en kindjes langskom ...
Tijdens de momenten dat kraamzorg in huis is mag er wrs niemand langskomen vanwege coronamaatregelen

3 jaar geleden

In de kraamweek enkel de ouders broers en zussen, maar ook alleen als ze niet verkouden zijn. Verder zie ik straks wel hoe t loopt over een paar weken, ik ga voor wat goed voelt tegen die tijd maar uiteraard nooit zieke of verkouden mensen, dat is nu gewoon niet wenselijk voor ons.. En wat de rest daarvan vind moeten ze maar accepteren, onze voorwaarden zijn belangrijkste😊

3 jaar geleden

Bij ons(den haag) verzoekt de kraamzorg om geen bezoek te ontvangen als zij er zijn. Liefst pas na de kraamweek. Tot 3dagen na de geboorte zitten wij in een kraamhotel. Ligt aan de bezoekregels of ouders morgen komen. Qua bezoek beperken we ons sowieso tot ouders broers en zus. En mocht het weer mogen doen we een kraamborrel. Dat was sowieso al het plan omdat we geen wekenlang bezoek willen.

3 jaar geleden

Ik verwacht dat er overdag geen bezoek mag komen zolang de kraamzorg er is. Onze ouders en broer/zus met kinderen mogen langskomen. Zij mogen de baby vasthouden, maar wel met mondkapje en handschoenen op en zonder klachten. Ergens verwacht ik ook niet dat de rest van de kring heel snel/veel zal komen in deze tijd, maar wie weet. Ik denk dat we daar misschien 'raamvisite' voor organiseren ;).

3 jaar geleden

Vorige week telefoon gehad van kraambureau, als de kraamhulp er is geen bezoek omdat wij al met 5 personen thuis zijn. Als de kraamhulp weg is dan mag er bezoek komen

3 jaar geleden

Onze kraamzorg heeft aangegeven dat er alleen visite mag komen als hun er niet zijn. Ik denk dat de eerste week alleen ouders, broers en gezin mogen komen. Zolang ze geen klachten hebben. En hele hechte vrienden. Vast houden vind ik nog een lastige wanneer iemand dat mag. Ik denk dat ik dat op gevoel doe.

3 jaar geleden

Gewoon me familie en me close Friends mogen komen uiteraard als ze niet ziek zijn en wanneer de kraamzorg er niet is

3 jaar geleden

Ik denk er zelfs over om onze ouders ook alleen maar vast te laten houden met handen wassen en mondkapje op hoor. En misschien wel helemaal niet. + ik en de baby zijn geen kermisattractie hoe leuk het ook is allemaal, ik ga ook borstvoeding geven dus wil me ook terug kunnen trekken wanneer ik dit nodig vind. + ik wil niet dat ze wakker gemaakt wordt ofzo als ze slaapt. En ja weetje het is zo’n gekke tijd allemaal nu. Ik wacht af wat ze zeggen morgenavond. Ik ben 21 november uitgerekend, maar wordt wss wel eerder ingeleid dus het ligt ook aan hoe de maatregelen rond die tijd zijn.

3 jaar geleden

De kraamzorg is bij mij niet zo strikt dat er niemand mag komen, als het maar volgens de regels is van hoeveel mensen er buiten je gezin mogen komen. Nu is dat 4 geloof ik, dus als de kraamzorg er is mogen er nog 3 mensen komen.

3 jaar geleden

Net als bij de 1e stellen wij het lekker uit. Eerst samen genieten. Na de geboorte mogen onze ouders, omi en broer /zus even half uurtje komen kijken en daarna lekker de tijd voor ons alleen. Vorige keer pas na een paar weken mondjesmaat gedaan en vond dat wel fijn. Lekker genieten met ons gezinnetje zonder het moetje van het bezoek. Ook vindt ik het belangrijk dat eerst mijn peuter zijn zusje leert kennen en alleen recht heeft.

3 jaar geleden

Mijn ziekenhuis liet een maand geleden nog 2bezoekers per dag toe🤷‍♀️ niet teveel mensen uitnodigen wegens corona wa't als je baby ziek wordt...