175 Reacties

3 jaar geleden

Als de kraamzorg er is mag er geen bezoek komen bij ons.. en 's avonds hebben ze het eigenlijk liever ook niet ivm besmettingsgevaar

3 jaar geleden

De pakes en de beppes mogen gewoon langs komen, buren maar met raambezoekjes, schoonbroers met aanhang kunne op afspraak komen. Vrienden ook op afspraak.. Maar de kraamweek is puur voor ons gezin

3 jaar geleden

Ouders, zusjes, broertjes mogen als eerst, ook met mondkapje en handgel etc. (zojuist gekocht) de rest wil 2x in de week bezoek ontvangen en dan ook max 2 personen tegenlijk (overdag) agendatje ligt ook al klaar, als het zo ver is wordt het allemaal netjes ingepland 😜

3 jaar geleden

Ik wordt al verdrietig als ik er aan denk 😅 ben altijd heel erg op me zelf en heb eigenlijks helemaal geen zin in kraambezoek en mensen die m'n kindje vast willen houden 😫 maja ik zet het eerst wel van me af. Manlief mag de bezoek doen dan ga ik lekker op bed liggen 😱.

3 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Ik wordt al verdrietig als ik er aan denk 😅 ben altijd heel erg op me zelf ...
Ik heb precies hetzelfde.. alleen laat alleen familie komen Max 2 personen goed handen wassen en met klachten komen ze er niet in.. en even per situatie aankijken als ze het kindje mogen vasthouden maar het liefst zo min mogelijk.. even pech maar is niet anders! Ik mag ook geen kraambezoek als de kraamhulp er is.. dus moeten ze s avonds dus 2 avondjes bezoek vind ik wel prima

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Ik heb precies hetzelfde.. alleen laat alleen familie komen Max 2 personen ...
Hihi van onze kraamzorg heb ik nog niks gehoord van de regels die ze hanteren. Maar geen bezoek jaaa sorry heerlijk ben er helemaal mee eens. Familie zou me wel egoïstisch vinden, maar kan me niks schelen heb er gewoon echt geen zin in😫😱😅 maar kan niet wachten tot ik ons meisje zelf kan vasthouden 😋

3 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Hihi van onze kraamzorg heb ik nog niks gehoord van de regels die ze hanter ...
Ja, geen bezoek snap ik ook hoor! Hah snap jou ook heel goed.. nijg ook steeds meer die kant op.. vind ook totaal geen fijn idee om nu mijn kindje in deze situatie aan mensen te geven.. kijken doe je met je oogjes 🤣

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Ja, geen bezoek snap ik ook hoor! Hah snap jou ook heel goed.. nijg ook ste ...
Whaha ja echt zo. Ben niet zo zeer door corona op deze gedachtes gekomen maar gewoon ja k weet niet haha vind gewoon niet leuk😂 ga van 't zomer wel aan de wandel langs familie en vrienden 😝

3 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Whaha ja echt zo. Ben niet zo zeer door corona op deze gedachtes gekomen ma ...
Hahah ik heb precies zelfde alleen Corona maakt het nog makkelijker om nee te zeggen 🙈

3 jaar geleden

Wij gaan alleen dichtbij en dan niet vasthouden, mondkapje handen desinfecteren en 1.5 meter. Alleen geen idee hoe we zoiets op de geboorte kaartje moeten zetten. Gewoon tekstje dan denkt iedereen dat die welkom is, zakelijk: appen voor de mogelijkheden voor bezoek. vind ik te zakelijk voor op het kaartje iemand tips??

3 jaar geleden

Reactie op FirsttimeMommy..x

Wij gaan alleen dichtbij en dan niet vasthouden, mondkapje handen desinfect ...
Wij hebben: wil je komen kijken? Bel mijn papa even!

3 jaar geleden

Reactie op Mandy19645

Wij hebben: wil je komen kijken? Bel mijn papa even!
Ik zou gewoon tekstje doen. Dan nemen ze contact op en kun je de regels afspreken of juist aangeven nog even uot te stellen. Is maar net hoe dan de situatie is. Iedereen begrijpt dat hoor.

3 jaar geleden

Ivm met de persconferentie besloten dat ik alleen de naasten familie laat komen. Dus ooms en tantes. De rest zal op zich moeten laten wachten maar om geen "corona kaart" te makrn besloten om een apart briefje er bij te doen met de tekst. Ook Bezoek vinden wij fijn, maar mag het misschien ook ietsjes later zijn? Mensen zullen dan heus wel rekening houden. Ik had eerder een tekst maar dat was een beetje te bot 🙈 dat ik dacht nee dat zulle we er maar niet opzetten mevrouwtje hormoon 😳.

3 jaar geleden

Ik ben zelf helemaal enthousiast over mijn idee. Wij hebben een glazen tussen deur. Bij de woonkamer. Dan kan iedereen langskomen. Zet ik een gezellig zithoekje neer in de gang. Kunnen ze ook naar de wc. (Meeste mensen komen van ver) en wij blijven met de kleine in de woonkamer. Dan kan iedereen haar zien en is het toch veilig.

3 jaar geleden

Of bel, kijk en bewonder Ps vasthouden zit er even niet in! Haha nee die is flauw! 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Mommyxtoxbe

Ivm met de persconferentie besloten dat ik alleen de naasten familie laat k ...
Ben wel nieuwsgierig welke tekst je had!

3 jaar geleden

Corona of niet wij wachten met bezoek. Bij de 1e alleen 1e dag thuis onze ouders en omi gehad. En verdere bezoek paar weken uitgesteld. Nu precies hetzelfde. Eerst wij wennen ( en dan vooral grote broer) en genieten van onze rust en tijd samen en die visite komt wel een keer.. Baby loopt niet weg.

3 jaar geleden

Ik ga een blad aan de deur hangen met een aantal regels waar ze rekening mee moeten houden. Zo niet = niet binnen. Ook staan onze nummers op de kaarten met een verwittiging dat ze op voorhand even moeten bellen. Regels gaan over op voorhand laten weten dat je wilt langskomen. Geen handen schudden of kussen geven. Baby niet aanraken of vasthouden. Max 3 tegelijk binnen. Kraamzorg en vroedvrouwen willen ook geen bezoek als zij hier zijn en ik wou sowieso niet dat iemand de baby vast zou gaan houden dus dit komt me ergens wel goed uit... maar de nieuwe maatregelen die België weer inlast vind ik te gek voor woorden...

3 jaar geleden

Ik wil denk ik de eerste 2 weken geen bezoek. Ik weet al dat een groot deel van mijn familie gewoon met meerdere mensen in ruimtes is en ondanks dat ik niet alles geloof neem ik de maatregelen wel serieus en neem ik het zekere voor het onzekere. Mijn ouders en zusje mogen wel komen maar mijn zusje werkt in het ziekenhuis dus ik weet niet of dat handig zou zijn. Dat gedeelte van de familie is ook niet directe familie en wonen allemaal wat verder.. lastig en zeker iets om overna te blijven denken!

3 jaar geleden

Reactie op jcpmx

Ik wil denk ik de eerste 2 weken geen bezoek. Ik weet al dat een groot deel ...
Wil ook al niet dat iemand de kleine oppakt. Heb hele lieve familie maar ook echt bemoeials die niet van ophouden weten en een baby is natuurlijk hartstikke leuk. Ze waren allemaal al verontwaardigd dat ik zei dat ik niet wil dat ze als gebakje rond de kamer gaat en iedereen haar even vast mag houden. Misschien vind ze dat wel helemaal niet prettig. En nu met corona ook nog eens onveilig.