16 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook, maar komt omdat z’n kiezen doorkomen. Is dat bij hem niet ook gewoon het geval?

2 jaar geleden

Hier ook, maar komt omdat z’n kiezen doorkomen. Is dat bij hem niet ook gew ...
Nee dat denk ik niet. Het is namelijk continu. En soms heeft ie het erger, bijvoorbeeld laatst had hij hand voet mond ziekte.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier is het afgelopen 2 maanden weer heel erg. Hier kont het wel door de 4 laatste doorkomende achterste kiezen. Onder zijn inmiddels door, boven nog steeds bezig wel al wat te zien. Je kan ook tussendoor cb bellen voor extra afspraak. Die hebben denk ik hier meer ervaring mee dan huisarts.

2 jaar geleden

Als hij dit altijd al heeft en niet door de kiezen komt dan zou ik toch even kijken met een logopedist.

2 jaar geleden

Hier was het ook. Al denk ik 2 a 3 maanden.. zag gisteren dat er een kies door kwam. De achterste..

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Hier was het ook. Al denk ik 2 a 3 maanden.. zag gisteren dat er een kies ...
Ooh kan dat zo lang duren door kiezen? Dan ga ik zn mond nog eens bekijken en het in de gaten houden.

2 jaar geleden

Als hij nog niet alle tanden en kiezen heeft, zou ik verwachten dat het daardoor komt. Hier wordt er ook veel gekwijld, ondanks dat het nog wel enkele weken kan duren voordat er iets zichtbaar is.

2 jaar geleden

Zoontje van een collega van mij had dit ook, vaak mond open, kwijlen en de tong iets naar buiten (weet niet of jouw zoontje dat ook heeft) oorzaak bij hem was te grote keelamandelen

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Zoontje van een collega van mij had dit ook, vaak mond open, kwijlen en de ...
Tong niet naar buiten, mond wel vaak een beetje open. Niet heel erg open. Maar als hij bijvoorbeeld heel geconcentreerd aan het spelen is of een filmpje kijkt is het erger.

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Tong niet naar buiten, mond wel vaak een beetje open. Niet heel erg open. M ...
Ja hier precies het zelfde! Hier zeg ik alleen nooit dat ze kwijlt... 🤷‍♀️ Het is hier ook omdat ze haar mond open houd en ik zou willen dat het kiezen gerelateerd is maar dat is het waarschijnlijk niet. Ik wacht even het CB af we zijn hier 3 nov aan de beurt. Ik had gelezen dat het tot 2 jaar nog normaal is, je mondspieren kan stimuleren door harde dingen te geven zoals wortel en appel en gekke bekken trekken. We zijn voor baby 2 echt toe aan een 2e set kwijlslabjes 🙈 Ik wil niet dat ze straks als enige als kwijlend peutertje rond loopt maar wil haar aan de andere kant wel de kans geven.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ja hier precies het zelfde! Hier zeg ik alleen nooit dat ze kwijlt... 🤷‍ ...
Ja ik zeg dat zodat ie zich er bewust van is. En dat lijkt wel te werken want dan doet ie zn mond dicht. Als ik zeg dat ie zn mond dicht moet doen, doet ie m juist open en gaat ie gek doen😅. Harde dingen eet ie dagelijks. Gekke bekken dan maar eens proberen. Wil je laten weten wat cb zegt. Als je er aan denkt natuurlijk haha

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ooh kan dat zo lang duren door kiezen? Dan ga ik zn mond nog eens bekijken ...
Ik wist dat ook niet. Maar zag pas een stukje kies doorkomen dus vandaar. Ze kwijlt wel alleen met speen in haar mond. Maar dat was nu extreem.

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ja ik zeg dat zodat ie zich er bewust van is. En dat lijkt wel te werken wa ...
Ja doe ik had expres snel een afspraak gemaakt, ben ook wel benieuwd

2 jaar geleden

Het gaat hier op en af na mijn vorige bericht werd het ineens uit zichzelf heel veel minder. Dus conclusie ik mocht het van het CB aankijken omdat het uit zichzelf zo veel verbeterd was. Vooral als ze heel geconcentreerd is of bijvoorbeeld bij het tv kijken wil ze haar mond vergeten dicht te doen. Maar het was ineens al super veel minder. Nu weer wat meer maar gok dat dit wel kiezen zijn. Bij ons had het waarschijnlijk te maken met dat ze melk perce uit een fles wil (echt enorm koppig hiermee) , igg het dringende verzoek om zo weinig mogelijk haar fiep in te hebben overdag in te hebben.

2 jaar geleden

Afbeelding is vaag geen idee waarom

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Het gaat hier op en af na mijn vorige bericht werd het ineens uit zichzelf ...
Goed om te horen! Toevallig is het hier ook een stuk minder. Als ie zn speen heeft begint ie wel ontzettend te kwijlen, maar die krijgt ie alleen als ie gaat slapen en als ie wakker is gaat ie gelijk in een laatje, dus dat scheelt. Dan zal het hier denk ik toch ook aan kiezen liggen!