2 Reacties

3 jaar geleden

Ikke! Maar de vk van t Radboud zh (academisch zh) zei dat t meestal nog meegroeit, zelfs tot 32 weken. Dus met de 20 weken krijg ik nog n cerfix meting en kijken ze ligging vd placenta nog n x na. Slechts bij 1% vd vrouwen is de placenta nog steeds laagliggend. Ik maak me er iig niet zo druk om. Ik hoor 16 juni hoe of wat. Je hebt wel meer kans op tussentijdse bloedingen en meer kans op vroeggeboorte. Ook de kans op een keizersnede en veel bloedverlies waardoor je een bloedtransfusie nodig hebt, is aanwezig. Maar nogmaals, das slechts bij 1% vd gevallen nodig. Ik mocht gewoon sex hebben, maar bij bloedingen altijd melden dat mn placenta laagliggend is. Als ik eenmaal bloedverlies had gehad, dan uiteraard geen sex meer. Nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn placenta niet voor de baarmoedermond ligt. Ik weet niet waar de jouwe precies ligt. De mijne ligt tegen de baarmoedermond aan.

3 jaar geleden

Ik het hetzelfde als sandy en mijn werd vertelt dat ik niet moest schrikken als ik een beetje bloed bruin bloed verloor en dat de kans groot is dat hij nog mee omhoog groeit. Ik mag wel gewoon gemeenschap hebben. Met de 20 weken echo gaan ze nog eens kijken of hij al mee omhoog is gekomen