25 Reacties

2 jaar geleden

Goedemorgen, bij ons is het mogelijk om de kleine mee te laten eten op de opvang. Of een potje mee te geven. Dan heeft hij iig al op tijd gegeten. Als je dan thuis bent hem in bad doen en mss dat je moeder dan eten voor jou in tussentijd kan maken. Of je besteld iets en eet zelf iets later als je kleine op bed ligt?

2 jaar geleden

Kan je niet bij je moeder eten en de kleine daar in bad doen als je san thuis bent de kleine naar bed brengen?

2 jaar geleden

Reactie op Kaarin

Kan je niet bij je moeder eten en de kleine daar in bad doen als je san thu ...
Helaas niet, mijn moeder woont op een camping...

2 jaar geleden

Misschien doe je dit al, maar zou zorgen dat je voor de kleine al eten klaar hebt de dag ervoor, zodat je dat alleen even hoeft op te warmen. Daarna de kleine in bad en naar bed. En als de kleine op bed ligt pas zelf gaan eten. Als je nog moet koken, zou je moeder daar vast mee kunnen beginnen als jij met de kleine boven bent. En verder: loslaten! Snap dat je er van in de stress raakt hoor, maar daar schiet je niets mee op. Je doet wat je kunt. Die ene dag wat later op bed is dan maar zo. En het scheelt dat je moeder er dan al is. Dan kun je de kleine (hopelijk) een beetje laten uitslapen.

2 jaar geleden

Reactie op ANV14112020

Goedemorgen, bij ons is het mogelijk om de kleine mee te laten eten op de o ...
Goede tip, dat is bij ons geen optie opde opvang helaas.

2 jaar geleden

Wat vervelend dat je stress ervan hebt. Zijn er andere oplossingen waardoor je meer rust kan vinden? Bijv. Een uurtje eerder weg van werk en het op een later moment inhalen. Afwisselen met naar oma rijden met partner. Eten dag eerder al bereiden Dag wisselen zondag oma ophalen en maandag oma wegbrengen. Kleine bij oma laten eten, bad niet nodig. Als de kleine het er goed op doet de stress loslaten :) wennen aan het feit dat het op maandag iets later is. Succes

2 jaar geleden

Ik weet niet of het nou elke maandag is? Maar misschien zou je dan op zondag alvast kunnen koken zodat dat je dat maandag niet meer hoeft te doen. En het in bad gaan is het niet mogelijk dat de avond er voor te doen, zodat je alleen even een washandje maandag langs haalt. Hier komt het namelijk ook wel voor dat het eens uitloopt en bad echt niet meer lukt omdat ze dan te moe is, dan is hier een washandje de oplossing en dan zie ik de volgende dag wel weer. (Tenzij ze echt vies vies is) En vooral niet stressen overal is een oplossing voor.

2 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Wat vervelend dat je stress ervan hebt. Zijn er andere oplossingen waardoor ...
Aah ik begrijp dat de kleine niet op de opvang kan eten. Dat is vervelend. Ik zou rond 18.00 lekker bij oma eten met de kleine

2 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Wat vervelend dat je stress ervan hebt. Zijn er andere oplossingen waardoor ...
Helaas... de partner doet niet mee in dit verhaal, ik moet dit alleen zien op te lossen. Avons tevoren eten klaarzetten doe ik al, werk zelf ook in de Kinderopvang dus kan niet eerder weg. De opvangdagen van mijn zoon staan vast. En dus moet oma dinsdag oppassen, dit kan niet anders... Ben ten einde raad. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen en mijn man is alleen maar bezig met zijn werk.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanrijk

Helaas... de partner doet niet mee in dit verhaal, ik moet dit alleen zien ...
Misschien kun je toch in gesprek gaan met je man en aangeven wat dit met je doet en hoeveel stress het oplevert. Naar mijn mening mag ook hij meedenken in het verhaal:) sterke en succes

2 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Misschien kun je toch in gesprek gaan met je man en aangeven wat dit met je ...
Ook al gedaan, hij zit erg vaak voor werk op hotel van ma t/m vrij

2 jaar geleden

Reactie op mamavanrijk

Goede tip, dat is bij ons geen optie opde opvang helaas.
Dat is jammer. Dan proberen om al eten klaar te hebben staan, zodat je alleen even hoeft op te warmen. En zoals al meerdere zeggen dan mss maar iets later naar bed? Ik snap je helemaal hoor, bij soms ook even paniek in m'n hoofd hoe het allemaal moet. Maar proberen niet te perfect te zijn, je doet wat je kan. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Mss nog een tip, de kleine met een washandje wassen en dan de dag erop zorgvuldig in bad doen?

2 jaar geleden

Ik begrijp dat hij niet kan eten op de opvang. Ik zou hem ophalen uit de opvang en met hem jouw moeder op gaan halen. Daar een hapje eten (jouw moeder moet toch ook eten) en daarna naar huis. Dan kan hij snel onder de douche/in bad (doen wij trouwens niet per se na een opvangdag) en dan relatief bijtijds nog op bed.

VRIEND

2 jaar geleden

Ik zou het meer proberen los te laten. Je kan wel zorgen dat vooraf eten klaar is (bijv dat je man of jij in weekend wat meer maakt) of bij moeder eten voor je terug rijdt. Maar dat douchen na opvang zou ik een keertje overslaan. Onze dochter ruikt soms na de opvang ook naar leidsters maar ga echt miet elke dag douchen (in ons geval ook niet goed voor haar huid ivm eczeem). En bij neerleggen dat het op maandag een lange late dag is.

2 jaar geleden

Zou je zoontje op de opvang in plaats van een boterham tussen de middag misschien wel warm eten kunnen krijgen als je dat zelf mee geeft? Dan zou hij onderweg naar oma in de auto al een boterham kunnen eten. En misschien het badderen toch maar laten dat oma dat de volgende ochtend doet. Ik begrijp dat ze dan oppas is dus daar heeft ze wellicht tijd genoeg.

2 jaar geleden

Breda-Chaam is een kwartiertje rijden zie ik. Kan je moeder niet met de bus komen oid? Zondags lekker wat makkelijks koken voor de maandag. Als je thuis bent eerst de kleine wat eten, een washand over zn bol en dan naar bed. Daarna jij eten.

2 jaar geleden

Waarom is na de opvang een badje noodzakelijk? Mijn zoontje gaat nog steeds maar 1 keer per week in bad. Gaat prima. Verder wassen we hem met een washandje. Tot nu toe 1 keer gehad dat we de volgende dag aan mijn schoonouders gevraagd hebben hem in bad te doen omdat hij wel erg veel zand in zijn haar had. Hoe laat moet je dinsdag beginnen en hoe laat is je zoontje op? Is je moeder s ochtends halen geen optie? Zou ook je man op zondag veel laten klaarzetten/maken. Leuk dat hij de hele week van huis is, maar het is ook zijn kind

2 jaar geleden

Je kan ook brood geven als avondeten. 1 keer per week geen warme maaltijd lijkt mij geen ramp (wij deden dit toen ik thuis woonde standaard 1x per week). Je kan snel een eitje bakken of dit de dag van tr voren al doen. Badje overslaan en dit lekker aan oma overlaten in de ochtend, vindt zij misschien ook wel leuk. Of oma met ov laten gaan? Dan zou ze al eerder kunnen komen en kunnen koken.

2 jaar geleden

Je hebt al veel reacties. En zoals velen zeggen. Los laten.. hier gebeurt regelmatig dat ze laat op bed komt omdat we nog niet klaar zijn met werken.(boerderij) we eten ook laat en ze gaat elke avond in bad/douche. Wat ook wel nodig is na een hele dag op de boerderij spelen. Vanavond pas om half 9 gegeten en lag ze ook pas om half 10 op bed. Maar ze slaapt ook standaard tot half 9. Iedereen is anders natuurlijk. ik heb weer stress om andere dingen maar niet om bedtijd van mijn dochter.

2 jaar geleden

Maar er is dus wel een partner? Dan kan je toch ook je zoontje eerst eten geven en op bed doen en dan je moeder ophalen?