11 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ik ben nu 15 weken zwanger en heb ook sinds een week af en toe een pijnscheut in mijn linkerbil zeg maar. En soms een vermoeide pijnlijke onderrug. Als ik goed zit of lig trekt het wel weg. Het hoort volgens mij mij je oprekkende banden en bekken die soepeler worden. Omdat het niet constant is, ben ik er nog gerust op. Ik moet vanaf nu vooral wat rustiger aan doen en niet meer sjouwen enzo. Mocht het erger worden dan meld ik het bij mijn verloskundige

3 jaar geleden

Af en toe heb ik wel het gevoel alsof er een zenuw bekneld is bij mn onderrug/bil en kan ik daardoor moeilijk lopen. Ik weet niet of je dit bedoeld maar dit komt volgens mij vaker voor omdat je gewrichten soepeler worden tijdens de zwangerschap.

3 jaar geleden

Ja hoor. Hier al langs geweest bij een manueel therapeut 😉

3 jaar geleden

Reactie op Bateau

Af en toe heb ik wel het gevoel alsof er een zenuw bekneld is bij mn onderr ...
Af en toe een scherpe steek en soms is het net alsof ik mijn been niet meer op kan tillen om te lopen. Ook onderrug is net alsof het vast zit

3 jaar geleden

Waarschijnlijk bekkenklachten. Ga zsm even langs bij een bekkenfysio, die kan je heel goed tips geven en oefeningen om hier mee om te gaan. En.... standje minder 🙈😅 geen zware boodschapkratten/-tassen meer zelf tillen maar echt even vragen aan je man. Ik deed het drinken altijd in een aparte tas en vroeg mijn man als die thuis was om die uit de auto te halen.

3 jaar geleden

Reactie op Jettebra

Herkenbaar! Ik ben nu 15 weken zwanger en heb ook sinds een week af en toe ...
Je moet even de fysio bellen voor wat oefeningen. Dit is namelijk een spier in je bil die of ontstoken is of enigsinds bekneld raakt doordat je baarmoeder ruimte nodig heeft. Maar wel wat aan doen! Er mee blijven lopen is niet goed 😊

3 jaar geleden

Oh! Ik was/ben van plan mijn huisarts morgen even te bellen, want sinds vrijdag heb ik het gevoel alsof ik door mijn rug ben gegaan...zenuwpijn, stijve spieren in mijn rug. Ellende. Ik heb er niet bij stil gestaan dat dit bij de zwangerschap kan horen! Ben nu 15 weken zwanger.

3 jaar geleden

🙋🏼‍♀️ hier ook sinds 1,5 week pijn.. (ben nu 11+4) niet rondom mijn heup of onderrug, maar echt op 1 plek diep in m’n linkerbil. Erg pijnlijk met opstaan na zitten/liggen, dan kan ik echt geen kracht erop zetten en zak ik door m’n been door de felle pijnscheuten in m’n bil. Zodra ik eenmaal loop en in beweging ben gaat het weer wat beter! Normaal super sportief en nog nooit spier/rugklachten gehad, dus baal dat ik nu niet meer kan hardlopen! Ik ben ook van plan morgen de huisarts even te bellen 👨🏼‍⚕️

3 jaar geleden

Herkenbaar en vreselijk vervelend. Bij begon het al bij 9 weken. Ik zit al 3 weken bij de fysio en heb goede oefeningen gekregen, waardoor de pijn veel minder is. Dus ik zou zeker bellen!

3 jaar geleden

Ik heb ook erg last savonds in bed kan dan niet op of neer. En met werk continu pijn in linkerbil. Maar aangezien ik 32 uur in de winkel werk maakt dat er niet makkelijker op. Maar Zoals ik jullie reacties lees ga ik van de week maar even de huisarts bellen! Of moet je eerst verloskundige bellen? Liefs

3 jaar geleden

Ik ben vandaag bij de bekken fysio geweest en blijkt dat ik in beide billen de spieren behoorlijk verdikt en vast heb zitten. Ze heeft nu een kant met dry needling en masseren het wat los gemaakt en voel direct al verbetering. Wel gaf ze aan dat ik nog een aantal weken langs zal moetwn blijven komen omdat het nogal een tijd duurt voordat alles los is.