24 Reacties

10 maanden geleden

Mijn zoon is van november 2020 en mijn dochtertje is nu 3maanden oud. Ik had op zich de 2 kindjes qua leeftijd dichter op elkaar willen hebben maar mijn man wilde het iets rustiger aanpakken. Mijn zoon is helemaal weg van zijn kleine zusje. Hij wil heel de dag met alles helpen en als we andere mensen tegen komen verteld hij meteen dat dit zijn kleine baby zusje is. Misschien dat het nog wat gaat afnemen als ze met zijn speelgoed gaat spelen, maar voor nu is het dikke mik! Ik vind 2 kinderen hebben enorm mee vallen. Je hoort veel negatieve verhalen over vermoeid zijn en nergens aan toe komen. Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee. Ik maak geen dagplanning, dus wat niet gebeurd in huis, dat gebeurd misschien morgen wel. En ik heb genoeg momenten voor mezelf, mijn dochter gaat rond 18.30 naar bed en mijn zoon rond 19.00. Het zijn makkelijke slapers en worden zelden wakker voor 7.00. Wanneer mijn man thuis is van werk vermaakt en verzorgd hij de kindjes samen met mij

10 maanden geleden

Leeftijdsverschil bij ons is 5.5 jaar. Oudste dochter is van Juli 2015 en jongste zoon van november 2020. Ik heb nooit de wens gehad voor 2 kinderen. Ik was oké met 1 kindje nooit bewust bezig geweest voor een 2e. T was bij ons ook niet makkelijk en als grote verrassing kwam de jongste 5 jaar later. Moest even wennen aan t idee maar gelukkiger kon je mij niet maken. Hij werd geboren en meteen voelde ik nu is het oké en zijn we compleet met z'n 4en. Heb ergens toch altijd iets gemist ofzo

10 maanden geleden

Waarom eigelijk deze vraag? Ben je nieuwsgierig of zit er iets anders achter?

10 maanden geleden

23,5 maand leeftijdsverschil. Net geen 2 jaar ertussen. Ik vind het fijn dat onze zoon al wat meer zelf kan en veel wil helpen. Vind het ook behoorlijk intens om voor een baby en peuter te zorgen. Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen minstens zo heftig als van 0 naar 1 kind.

10 maanden geleden