91 Reacties
één jaar geleden
Niet echt een verspreking maar mijn dochter zei gisteravond tegen mijn man toen hij een stukje groenten van haar bord wilde pakken: nee papa opzouten!
Mn man liep rood aan, die roept dat nog wel eens tegen onze jonge kat die van alles doet wat niet mag 🫣🤣
één jaar geleden
Pakot = kapot
Grappig dat dit woord meer wordt verdraaid 🤭
Neuszak= neusgat
Onderstekop = Ondersteboven/op z’n kop
Verder vooral grappige uitspraken:
“Aaah liefje toch” als zijn baby broertje huilt
“En nu is het klaar”
Z’n vader floepte er een keer uit: “lekker bezig, pik”. Nu is het gewoon: “lekker bezig”, maar dan word het snel opgevolgd door “pik” door mijn zoontje 🙈🤣
één jaar geleden
Mijn zus heet Roxy, mijn dochter noemt haar tante Roshi,
Verder was appelsap heel lang Aanaf, alle walvissen en orka's zijn wally's (ze heeft een walvis knuffeldoekje van Little dutch en die hebben we omgedoopt tot Wally)
Een varken is vark,
Snor is Nor
Snijden is nije
En verder hoor ik mijzelf regelmatig terug. Als mijn dochter het trapje van de glijden opklimt, kijkt ze me aan en zegt " Beneden blijven mama" of laatst tegen haar knuffels "gewoon gaan slapen"
één jaar geleden
Ik zeg nog wel eens ready, let's go als we weggaan.
Dat praat hij na. Heerlijk!
Ook struikelt hij vaak over zijn tong, dan verteld hij een groot verhaal maar iets te snel.
één jaar geleden
Reactie op Fordkaatje
Ik zeg nog wel eens ready, let's go als we weggaan.
Dat praat hij na. Heer ...
Haha, herkenbaar. Hier zegt ze telkens "los geht's!" door Duitse papa.
één jaar geleden
We hebben zo lang gezocht naar de betekenis van "kapasiene" hij werd ook op een gegeven moment boos dat we het niet snapte. Uiteindelijk viel het kwartje en bedoeld hij graafmachine 😆