171 Reacties

3 jaar geleden

Die van mij gaat nog alle kanten op. Voel het kontje soms rechts dan links dan weer lager. Bij controle lag de baby wel met hoofdje naar beneden maar draait volgens mij nog erg veel en dat is oké. Ze hebben geloof tot week 36 (dacht ik maar dat kan ik fout onthouden hebben) om een positie aan te nemen en goed te gaan liggen dus nog alle tijd! Ik had het namelijk gevraagd omdat ik soms het idee had dat dat de baby overdwars lag. Voel soms namelijk tegelijkertijd rechts en links aan zijkant van buik gekriebel 😆

3 jaar geleden

Ze gaat bij ons nog alle kanten op hoor, teminste dat gevoel heb ik... Ene keer voel ik haar beneden trappelen dan weer aan de bovenkant. Nu links midden en gisteren was het rechts midden... Ik geloof dat een kind tm 36 weken zelf de goede kant op kan draaien. Teminste dat vertelde ze ons bij de bevalcursus... Dus zou me met 27 wk echt geen zorgen maken, dan is dat echt nog niet erg als ze niet ingedaald en goed liggen...

3 jaar geleden

Mijn dametje is ook lekker eigenwijs en ligt in stuit. Ik ben nu 29 weken. De vk zegt dat ze tot aan de dag van de bevalling nog kunnen draaien. Maar dat de kans op spontaan draaien wel afneemt ivm ruimtegebrek met ongeveer 34/36 weken. Je kunt er dan voor kiezen om het kleintje te laten draaien. Dit doen ze uitwendig. Ik ben al eerder bevallen dus mag ook een stuitbevalling doen. Of een keizersnede. Dus als ze niet gaat draaien in de tussentijd, zijn dat de opties!

3 jaar geleden

Is niet erg, ze kunnen nog alle kanten op gaan.

3 jaar geleden

Hoi allemaal een hele goeie morgen we zijn vroeg wakker of hebben we niet kunnen slapen? 😂 Hoe maken jullie uit waar het hoofdje voetjes handjes kontje is? Het is mijn eerste en ik heb geen idee wat ik voel. Ik wik graag weten hoe ik het kan uitmaken waar wat is.

3 jaar geleden

Reactie op Angie1

Hoi allemaal een hele goeie morgen we zijn vroeg wakker of hebben we niet k ...
Herkenbaar hoor! Ik heb het vorige keer gevraagd bij de vk en toen liet ze me voelen hoe het hoofdje voelt (klein rond en hard) en hoe het kontje voelt (wat breder en minder rond) maar ik heb thuis het hoofdje niet meer gevoeld maar als ik iets zie uitsteken uit m’n buik dan ga ik er eig van uit dat het de billen zijn gezien dat best een hard breed stuk is en er in de buurt getrappeld wordt. Maar miss heb ik het wel mis en is het het hoofdje 😅 De vk lief me voelen met twee handen zodat je contouren beter kon bepalen. Miss leuk om bij je volgende controle te vragen hoe het dan voelt enz ☺️

3 jaar geleden

Ik heb hier eerder het gevoel dat hij niet wilt omdraaien? (Ligt ook in stuit) Heb hem altijd onderaan het hardst gevoelt (voetjes) zij het nu links of rechts. Ik voel hem wel omdraaien (horizontaal), de ene moment ligt hij links, de andere moment rechts. Maar ondersteboven gaan liggen... Kan zijn dat hij dat wel al doet en dan vrij rustig de dag doorgaat. Maar althans op de laatste echo's lag hij altijd in stuit.

3 jaar geleden

Ik ben nu 28.4 en mijn 2 dames lagen anderhalf week geleden met hun hoofdjes naar beneden.. Hoop dat dit zo blijft zodat ik natuurlijk kan bevallen 🤗

3 jaar geleden

4 weken geleden in stuit, laatste check vorige week lag hij met hoofdje al helemaal beneden. Maar dit kan nog altijd veranderen hoordr ik?

3 jaar geleden

Mijn zoontje lag tot week 36 in stuit en is toen alsnog vanzelf gedraaid..dus zou me geen zorgen maken hoor!

3 jaar geleden

De kleine man hier heeft vanaf het begin goed gelegen maar ligt sinds drie weken in de stuit, ondertussen een keer voelbaar gedraaid en nu weer terug in de stuit 😅 Ook hier een verloskundige die mij alles uitlegde hoe ik het zelf kon voelen (onderscheid tussen kontje en hoofdje) gezien ons eerste kindje is. Er is momenteel nog genoeg ruimte om te ‘zwemmen’, een x aantal weken voor de uitgerekende datum behoren ze wel goed te liggen heeft ze mij uitgelegd.

3 jaar geleden

Hier ligt ze al vanaf een week of 12 in een stuit. Ze ligt ‘op haar buik’ en zo zal ze het liefste liggen haha net als haar ouders. Ze kan idd nog tot de dag van de bevalling gaan draaien.

3 jaar geleden

Hier telkens om de 2a3 dagen een volledige switch van positie. Soms zelfs zo erg dat hij de dag erna bijna niks laat voelen. Tijdens het draaien en tuimelen. Heel erg veel harde buiken. Mijn buik heeft het blijkbaar niet graag. Ben er al eens extra voor op controle geweest. Maar volgens de gynaecoloog is dit allemaal normaal en komt het ook door mijn leeftijd ik ben namelijk 38jaar.

3 jaar geleden

Bij mij is ze vorige week helemaal gedraaid. Lag nu al met r hoofdje meer naar beneden links en r beentjes liggen rechts. In het begin was dit andersom 😅 Heb r die dag dat ze draaide ook echt super veel last van gehad, ik was enorm bezorgd maar bleek dus gewoon onze kleine juffrouw te zijn dat zich aan het verleggen was 😅

3 jaar geleden

Heel eerlijk ik weet ook niet wat ik allemaal waar voel, vind dat wel een goeie om de volgende keer te vragen aan de vk... Maar maak me geen zorgen volgens mij gaat ze alle kanten nog op...

3 jaar geleden

Ik ben 28+3 en ik denk dat ze een paar dagen geleden is gedraaid, met haar hoofdje naar beneden. Ik voel zacht gekriebel van haar handjes nu bij m'n heupbotjes en flinkere schoppen bij m'n ribben. Ze hebben nog wel een flinke tijd dat ze rond kunnen draaien hoor.

3 jaar geleden

Ik kom net van de verloskundige, ze ligt met haar hoofdje naar beneden, maar de verloskundige gaf ook aan dat ze nog alle ruimte heeft om te draaien dus dat dat ook nog kan veranderen. Ik ben morgen 28 weken. Wel loopt ze iets voor qua lengte en gewicht, maar dat is maar een weekje, maar je zag om haar ribbetjes wel een verlaagje ontwikkelen 🥰

3 jaar geleden

Laatste controle was met 27 weken en toen lag ze met haar hoofdje naar beneden. Maar ze beweegt echt zoveel en heb echt het gevoel dat ze draait dus geen idee of het weer andersom is of niet. 😅

3 jaar geleden

Hier een dwarsligger. Maar ben pas 29 weken dus geen zorgen. Ze draaien en doen van alles nog, zegt nu helemaal niks!

VRIEND

3 jaar geleden

Heel de dag door draait hij in mn buik. Ik voel hem ooit helemaal draaie