40 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter nu al 3 x, waarvan ik 2 nachten zelf ook heb geslapen bij me ouders ivm gezellige avond. Ze krijgt flessenvoeding maar komt ook nog in de nacht 😋 over pijn aan tieten kan ik nie mee praten.

3 jaar geleden

Nee, mijn baby’tje blijft ‘s nachts bij mij. Hier is het niet zo’n probleem, maar als mijn man niet goed kan slapen, dan moet hij maar een nachtje op de bank of bij zijn ouders op de bank. Nee, mijn dochtertje blijft behalve de gastouderopvang verder gewoon bij mij.

3 jaar geleden

Ik logeer samen met me dochter 3x p maand bij me moeder. Ze slaapt dan samen met me moeder zodat ik dieper in slaap kan vallen en geen zorgen maak om haar snachts. Als ze wakker wordt voor de nachtvoeding komt me moeder haar brengen. Daarna neem ik haar over. Voordeel is dat ik dan het eerste deel van de nacht echt diep slaap. Na een paar maanden mis je dit echt.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze dochter is door omstandigheden (oa ik ziek geworden en geopereerd) al best vaak wezen logeren bij de opa's en oma's. Ook wel eens samen bij hen gelogeerd zodat ik wel in buurt was maar wel meer rust kreeg. Ik vond het toen ik kolfde ook wel rust geven (inmiddels al tijdje over op kv).

3 jaar geleden

Maar heeft je dochter al wel eens uit een flesje gedronken of alleen live bv? Als ze goed uit een flesje drinkt zou ik het wel doen. Kolven snachts zonder daarna nog te moeten voeden geeft al wel een stuk meer rust denk ik. Ik sliep vaak half tijdens het kolven😅. En je kan daarna zo weer hup je bed in zonder dat je nog bezig bent met een half uur voeden. Gewoon een wekkertje zetten op het tijdstip van de voeding(en). En daarna draai je je weer lekker om en slaap je (hopelijk) weer snel. Mocht ze nog nooit uit een flesje hebben gedronken dan zou ik het niet meteen doen in combinatie met logeren.

3 jaar geleden

Ik kolfde voor het slapen gaan volledig leeg. Dit hielp bij mij wel en Deamon dronk gemakkelijk uit een flesje gekolfde melk.

3 jaar geleden

Bij ons is het nog niet zo ver gekomen. Mijn mama is 3 jaar geleden overleden en heb niet zo’n hechte band met mijn schoonouders. Vanacht zijn mijn 2 oudste zoontjes daar wel gaan slapen maar mijn kleintje houdt ik graag nog een tijdje dicht bij mij. Heb ik met de grote broers ook gedaan

VRIEND

3 jaar geleden

Ons zoontje is 1x wezen logeren bij zijn oom & tante. Die hebben zelf ook 2 kids. Ging hartstikke goed! Hij krijgt ook flessenvoeding, dus daar kan ik niet over meepraten!

3 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Ik kolfde voor het slapen gaan volledig leeg. Dit hielp bij mij wel en Deam ...
Ok. Ja gelukkig drinkt ze ook al lang uit n flesje.

3 jaar geleden

Maar heeft je dochter al wel eens uit een flesje gedronken of alleen live b ...
Ja dat wel. En dat klinkt ook wel beter voor mij dan savonds.. dan komt er meestal veel meer uit. Hmmja toch maar proberen dan :)

3 jaar geleden

Snap het heel erg, en wakker worden om te kolven moet dan zoiezo en word je waarschijnlijk ook 😅 maar nachtje proberen kan altijd he het is niet dat in een dag meteen je melkproductie terug loopt. hier kan meneer zoiezo niet uit logeren hij weigerd te fles 😬 maar slaat sinds kort af en toe 1 nacht voeding over 😄

3 jaar geleden

Hier elke week wel een keer logeren bij mijn ouders, vaak slaap ik er dan ook, nemen ze wat taken over. Maar ook wel eens alleen als we echt even bij moeten bijtanken en weer een avondje met zun tweeën nodig hebben. Gaat super goed en de band die hij nu al met opa en oma heeft is echt geweldig. Hij krijgt wel flesvoeding.

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 3 keer ergens gaan logeren; twee keer doordeweeks omdat mijn ouders anders wel heel vroeg opmoesten om hem te halen (ze passen op) en dit weekend voor het eerst bij zijn oom en tante zodat wij een avondje samen hadden. Dat beviel prima. S nachts hoef ik niet af te kolven, maar kan ik het houden tot de ochtend. Het was voor ons meer fijn om uitgebreid te dineren zonder hem erbij die ons stoort.

3 jaar geleden

Voor ons is het wat makkelijker want wij geven fles voeding. Maar onze kleine is al 3 keer uit logeren geweest. Een x oefenen en 2 x omdat we vroeg moesten werken. Wel gewacht tot hij de nachten door sliep met de eerste keer logeren. Is en blijft spannend vind ik, loslaten is ook een proces. Maar bij oma en of tante wordt hij ook goed verzorgd en verwend dus weet dat het goed gaat. 😅🙈

3 jaar geleden

Hier nog niet zover gekomen, maar ben dan ook niet echt oververmoeid. Ze Komt nog wel vaak 1x per nacht kv.

3 jaar geleden

T ging allemaal goed! Toch maar savonds gekolfd en werd wel wakker snachts, maar heb t ‘gered’ tot de ochtend met kolven. Mn ouders vonden t ook top; ze heeft prima geslapen daar. Ook 1x dromerig een afgekolfde voeding gehad in de nacht; zoals ze ook aan mn borst ligt. Vond t wel moeilijk, maar k ga dit geloof ik vaker doen, haha 😅

3 jaar geleden

Reactie op sirisuov

T ging allemaal goed! Toch maar savonds gekolfd en werd wel wakker snachts, ...
Wat fijn dat je even bij hebt kunnen tanken!

3 jaar geleden

Ik zou zelf de baby nog niet uit logeren doen, maar gewoon vroeger naar bed gaan. Bijvoorbeeld om 21:00 uur (dat die ik ook als het me te veel wordt). De eerste keer dat m'n oudste ging logeren was met 4 jaar, omdat ik met spoed naar het ziekenhuis moest ivm dreigende vroeggeboorte. Het was zo laat dat we hem toen maar hebben laten liggen bij oma. Ik vind en vond het echt helemaal niks dat hij niet bij me was.

3 jaar geleden

Reactie op sirisuov

T ging allemaal goed! Toch maar savonds gekolfd en werd wel wakker snachts, ...
Fijn dat het goed is gegaan. Belangrijk om even die tijd voor jezelf te nemen. Happy mom, happy baby. 😉

3 jaar geleden

Ja als wij een leuk feestje hebben of samen date night plannen blijft hij op de zaterdag logeren . Hij is daar overdag al omdat wij allebei werken op de zaterdag (overdag) . Ik haal hem uit het werk op en leg hem hier op bed of we zien hem de ochtend erna 😅 dus het is nu denk ik 4 keer voor gekomen dat hij lekker gebleven is . hij heeft daar ook zijn eigen kamer . Win win 🙃 wij geven wel kunstvoeding