20 Reacties

2 jaar geleden

Sudocreme maakt het hier alleen maar erger, hier werkt zinkzalf, Dr leenarts billenzalf het beste. Wat ook verzacht is wat havermout in badje

2 jaar geleden

Susocreme zsm weggooien! Is echt rommel. Hier altijd Weleda calendula billenzalf. Wil niet anders meer. En als het een schimmel is Miconazol crème van kruidvat.

2 jaar geleden

Hier vorige week dezelfde ellende, zo zielig. Ik gebruik de billenbalsem van weleda. Werkt bij mijn dochter goed.

2 jaar geleden

Ons dochtertje heeft een tijdje geleden enorme last gehad van diaree. Hierdoor ook last van luieruitslag, het ging zelfs in de richting van wondjes, daktozin zalf heeft toen fantastisch geholpen. Om haar te verschonen heb ik liniment in combinatie met zachte zakdoekjes gebruikt. Heeft toen heel goed geholpen bij ons. Hopelijk ben je hier wat mee.

2 jaar geleden

Ik kreeg hier het advies tepelzalf, we zitten nu in dezelfde situatie, echt heel sneu, billen goed schoonmaken, savonds in bad en dan de tepelzalf, dan is het sochtends weer rustig. In de loop van de dag wordt het weer wat erger. Ook de luiers helpen iets, weet niet welke je normaal gebruikt, maar ik merk dat huismerk luiers in dit soort situaties het erger maakt en bij pampers heeft hij minder last

2 jaar geleden

Calendulan Billenbaslem van wedela had ik hier ergens als tip gelezen, verkrijgbaar bij etos echt heel fijn spul

2 jaar geleden

Wat mensen al zeggen idd; sudocreme is troep. Kwam ik ook pas veeeel later achter. Wij gebruiken nu ook Weleda billencreme en dat werkt goed.

2 jaar geleden

Bij ons hielp ook 3 of 4 keer per dag ff laten luchten geen pamper aan en sudo werkt inderdaad averechts. Succes het is echt hartverscheurend als ze zo pijn hebben aan die billetjes

2 jaar geleden

Deze doekjes zijn ook heel fijn en zacht voor de huid bij luieruitslag als ze gepoept heeft. Gaat er ook heel makkelijk mee af. En vervolgens insmeren met calendulan billenzalf van Weleda.

2 jaar geleden

Met luieruitslag gebruiken wij kokosolie en blote billen tijd (even zonder luier) helpt ook heel goed. Weleda gebruiken wij niet, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord.

2 jaar geleden

Toen Deamon rode billen had, waar dan bij het vegen bloed bij te pas kwam heb ik uiteindelijk ipv zinkzalf, talkpoeder (Zwitsal) gaan gebruiken. Ik had enkele dagen Zinkzalf, dun of dik aangelegd en dat hielp niet. Dus ik dacht, Kheb hier een potje talkpoeder staan.. Als dit niet werkt, ga ik verder horen. Maar na een dagje, bij elke pamper-verversing een redelijke talk-laag aangelegd, vooral rond de poep. Was er al resultaat.

2 jaar geleden

Die zalf van weleda werkt echt als een malle. En normaal na 1 keer smeren weg. Maar nu al sinds vrijdag uitslag en nu doet het niks. Ik moet even wat bedenken en haal ook even olie doekjes in iedergeval en vanmiddag in bad met een speciale zout met alleen zeezout erin en kalmerende kruiden die ik eens bij de Hema vandaan had

2 jaar geleden

Hier ook uitslag. Meneer is sinds dinsdag nacht ziek. Eerst overgeven en toen de zure waterige poep. Ik gebruik sudocreme een hele dikke laag. En billenzalf. Ze zeggen zoveel mogelijk zonder pamper laten lopen. Maar dat is een hele opgave met een kleine die niet zindelijk is en met elke hoest of poepje de broek vol heeft😊

2 jaar geleden

Maïzena erop. Elke wisseling. Is super zacht voor de billen.

2 jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat het hier komt door kiesjes die doorkomen en verkeerde luierzalf die gebruikt is op de opvang. Het wordt nou eindelijk wat rustiger. Toch even olie doekjes van de Kruidvat gehaald en dan doorzetten met de waterdoekjes die ik al had en goed smeren met weleda zalf. Hij reageert in ieder geval niet meer als ik de zalf erop smeer

2 jaar geleden

Reactie op my3thbaby

Hier ook uitslag. Meneer is sinds dinsdag nacht ziek. Eerst overgeven en ...
Reageert die van jou wel goed op sudocreme? Zou dat wel goed in de gaten houden namelijk…

2 jaar geleden

Reactie op Joanne0418

Maïzena erop. Elke wisseling. Is super zacht voor de billen.
Bron: luieruitslag.nl De Maizena kan voor een broeierig effect in de luier zorgen. Daarmee kunnen schimmelinfecties in de hand worden gewerkt, aangezien maiszetmeel schimmelgroei kan bevorderen. Schimmels ontstaan op vochtige plekken, dus je begrijpt dat de open huid van je kindje door de luieruitslag de plek bij uitstek is.

2 jaar geleden

Hier nu ook rode billen. Sudocreme werkt inderdaad niet. Wij gebruiken bepathen en dat werkt echt super.

2 jaar geleden

Zinkolie van Dr. Swaab. Als Vicky rode billetjes heeft smeer ik die extra dik, is het zo weg. Maar die oliedoekjes daar ga ik ook eens naar kijken.

2 jaar geleden

Ons mannetje had gisteren vuur rode billen en schreeuwde het uit met verschonen, zo zielig! Ben in de middag meteen naar de etos geweest om Weleda billenbalsem calendula te halen. Het is vandaag al een stuk beter gelukkig!