14 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook zo maar ze doet het vooral wanneer ze boos is of iets niets mag. Het enige wat ik hier doe is haar er op aanspreken, of dit werkt geen idee maar benoem het wel elke keer wanneer ze het doet en dat het pijn doet.
2 jaar geleden
Hier ook een tijdje gehad. Ik zei altijd nee, slaan doen we niet, doe maar aaien. En dan met z'n handje aaien.
Maar wat vooral belangrijk is om te onthouden, is dat kinderen op deze leeftijd vaak slaan of gillen oid als uiting hebben van elk soort emotie. Dat is de enige manier nog om zich te uiten, ze kunnen het nog niet verwoorden. Het gaat weer over :)
2 jaar geleden
Dit is ook opeens een fase hier, vooral richting mij en anderen niet echt. Ik probeer duidelijk en consequent te zijn en dat dan maar volhouden tot het klaar is
2 jaar geleden
O hier ook. Lijkt soms op complete mishandeling van de mama. Haren eruit trekken ondanks dat het in een staart of knot zit. Slaan, bijten, schoppen.
En als ik au zeg dan lacht ie.
Ik blijf het benoemen maar jeetje. Soms de tranen over de wangen omdat het zo zeer doet als die weer aan mijn haar trekt.
Anderen niks aan de hand maar mij ppfff ik denk maar steeds fase..komt wel.
Hij kan zich nog slecht uiten. Taalachterstand door zijn constant zere oren en wachten op nieuwe buisjes. Maar soms...ppfff het is een fase...
2 jaar geleden
Ik denk dat het zowizo wel een fase is. Als hij dit bij mij doet dan zet ik hem van mijn schoot af en draai mij om en zeg heel duidelijk: " nee dat doen we niet". Dit helpt toch wel in de meeste gevallen. Hij begint dan te huilen en trekt dan aan mijn hand. Dan draai ik mij terug om en zeg ik heel lief: " dat mag Pietertje niet dat doet pijn". En dan volgd er meestal altijd een knuffel en is hij rustiger.
2 jaar geleden
Zo herkenbaar! Mijn zoontje deed dat ook veel, maar ‘gelukkig’ is het minder geworden. Ze hebben niet door dat ze er iemand pijn mee doen. Ik blijf zeggen dat het niet mag (handjes vastpakken) en dat het au doet. En verder ‘onderga’ ik het maar een beetje in de hoop dat deze fase snel afgelopen is. Hij deed/doet het ook voornamelijk bij mij en minder bij zijn vader.. ik snap dat het heel frustrerend is.
2 jaar geleden
Zo herkenbaar! Mijn zoontje deed dat ook veel, maar ‘gelukkig’ is het minde ...
Ja, precies!
Ben blij dat ik niet de enige ben.
Dat er volgens de berichten meerdere kindjes het doen.
Hij doet het ook inderdaad minder bij zijn vader.
Nouja hopenlijk is deze fase snel voorbij😅
2 jaar geleden
Bijten en slaan is een emotie verwerkende reactie. Waarschijnlijk heeft hij op dat moment zoveel emoties en dat moet er uit. Maar hoe is nog te vraag. En in dit geval op een negatieve manier. Uitleggen welke handeling je wel wil zien en met de tijd word dat dan minder.. succes hopelijk is de fase snel voorbij.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op DaniëlleS
Nou dat werkte echt heel goed😁 Dankjewel!!
Slaan en bijten is wel 80% verm ...
Waaw thnks voor complimenten! Fijn dat het ook werkt bij jullie!
Ik benoem eigenlijk bij al zijn "slecht gedrag" wat hij wel mag doen. Dus als hij bijv zijn autotje op de grond smijt, "daar kun je mee spelen, kijk maar". Of "doe de deur maar dicht, dat kun jij ook"
Lekker ombuigen dus. Sfeer blijft er vooral gezellig door merk ik ;)
En ja, mijn kind krijgt ook wel eens een Nee te horen hoor. Maar door hem iets anders aan te bieden is hij snel tevrede. En zo niet, ook goed. Mag best even boos/teleurgesteld zijn.
2 jaar geleden
Bij ons in slaap en knijpen ook aan de orde. Echter doet hij dat alleen bij mij en niet bij iemand anders (zover ik weet) want mij sinds kort enorm heeft geholpen is hem vertellen dat als hij wil slaan en knijpen dat hij dit in een kussen moet doen en niet bij mama want die heeft dan ‘au’. Sinds ik dit toepas is de ‘strijd’ van het knijpen en slaan voorbij.