9 Reacties

2 jaar geleden

Ik snap je heel goed! Onze dochter is gewoon ontzettend lomp en is ook al zo ontzettend vaak kei en keihard op haar hoofd gevallen... Maar bedenk dat die kleintjes echt veel meer kunnen hebben, dan je denkt. Gewoon achteraf steeds goed in de gaten houden of ze blijft huilen, overgeeft, suf wordt o.i.d. Onze dochter heeft ook heel vaak haar voorhoofd of slaap hartstikke blauw, bijna tegen het zwarte aan. Meer kun je er niet aan doen, denk ik. Mijn broer schijnt nog erger als onze dochter geweest te zijn en die heeft er ook niks aan over gehouden. 😊

2 jaar geleden

Ach, ja dat snap ik dat je je zorgen maakt. Dat lijkt mij ook heel naar. Wellicht even overleggen met een fysio of osteopaat? Mijn zoontje valt ook wel eens naar achteren maar landt dan op zijn billen. En anders valt hij altijd voorover. Succes! Laat je wel weten als je een oplossing hebt 🤷🏼

2 jaar geleden

Mijn zoontje deed dit ook. Nu kan hij inmiddels lopen en is het over gegaan maar toen hij nog niet zelf los kon staan hield hij ook uit het niets los en viel dan regelmatig op zijn achterhoofd. Het duurde maar een paar weken toen leerde hij te blijven staan of zelf weer naar de grond te gaan

2 jaar geleden

Reactie op Kleintjeonderweg

Ach, ja dat snap ik dat je je zorgen maakt. Dat lijkt mij ook heel naar. We ...
Ik was gisteren bij de osteopaat voor mezelf en ze zei dat ik onmogelijk elke keer dat ze viel langs kon gaan dus raadde ze me aan om elke 3 maanden eens langs te gaan ter controle. Maar ik weet het niet

2 jaar geleden

Herken het wel mijn dochter deed het ook voor dat ze nog niet echt los kon lopen, sinds een paar dagen loopt ze los en heb ik het niet meer gezien, als ze nu valt dan is het op haar handjes en knieën of op haar kont.

2 jaar geleden

Reactie op Cévh

Ik was gisteren bij de osteopaat voor mezelf en ze zei dat ik onmogelijk el ...
Oh maar dan maakt zij zich er dus ook niet echt zorgen om... Dat is wel een beetje geruststellend dan.. 🤷🏼

2 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook een paar weken gedaan. Doodeng want ze stuiterde met haar koppie gewoon op de vloer. Heel hard. Wij hebben haar toen een poos een soort zacht ‘bumper ‘ helmpje opgedaan als ze even los mocht kruipen of naar de opvang ging. Dit heeft heel vaak haar val gebroken! Ze viel alsnog hoor. Maar nu (naar mijn idee) zonder schedelbasisfractuur 🤣

2 jaar geleden

Het voelt misschien tegen intuïtief, maar ik zou proberen haar juist niet op te vangen. Zoals je zegt, je kan het niet altijd doen, dus ze moet leren dat je haar niet opvangt en dat ze het dus niet moet doen. Dat ze het nu dus misschien nog niet kan en nog wat langer moet oefenen terwijl ze zich vasthoudt. Dit risico kunnen kindjes echt inschatten, maar alleen als je ze niet opvangt, want als je haar 9/10 keer opvangt is het risico er niet en valt ze dus waarschijnlijk vaker

2 jaar geleden

Er zijn een soort rugzakjes die als kussen dienen. Ik heb er toen 1 op Ali express gekocht in de vorm van een uil. Zoek eens op valkussen baby op Google en je ziet verschillende mogelijkheden. :)