20 Reacties
2 jaar geleden
Pffff ik ben gelukkig niet de enige. Mijn kind is echt rete koppig. En helaas herken ik iets teveel van mezelf in haar terug. Tegelijkertijd zijn we hier ook nog flessen aan het afbouwen. Ivm een groeiachterstand moest ze weer aan de flessen die ik had afgebouwd en nu dus die weer afbouwen. Wat een hel! Alleen maar schreeuwen en super moe. Buren zullen wel denken... ik ben gek op der en ze heeft echt een lief leuk eigen karaktertje. Maar dat koppige kwade... 😅
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Heeft onze dochter een twee weken geprobeerd en heel af en toe nog eens. Ik ...
Overigens is ze nu in de fase gegaan dat ze zelfs grenzen opzoekt door met haar hoofd overal tegenaan te bonken. Huisarts heeft gecheckt of er geen andere oorzaak is, maar die heeft haar een tijdje geobserveerd en het is echt grenzen opzoeken. En we hebben echt geen makkelijke wat dat betreft😅 Ze is enorm eigengereid en een pittige tante, maar ze lijkt qua karakter dan ook echt op mij🤭 Ik ben dus nu al enorm consequent.
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Overigens is ze nu in de fase gegaan dat ze zelfs grenzen opzoekt door met ...
Veel herkenning hier! Wat ik doe is benoemen dat ze verdrietig of boos mag zijn. Der in der waarde laten maar wel bij mn eigen standpunt blijven. En als ze echt kwaad is laat ik haar nooit alleen.
2 jaar geleden
Hier begint de koppige peuter ook serieus naar boven te komen. Niet alleen als is niet mag maar ook soms uit het niets. In zijn hoofd is er misschien wel een reden maar ik kan tijdens zo een bui niet bedenken wat het is 🙈 ik probeer kalm te blijven en bij hem te blijven zolang hij niet te boos wordt of begint te slaan. Dan negeer ik hem gewoon even tot het terug op een normaler niveau komt
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Hier zelfs ook slaan, knijpen en krabben als hij z'n zin niet krijgt. Hij is echt zo'n innemend lief mannetje die heel veel liefde, vrolijkheid en gezelligheid te delen heeft..maar oh wee als deze momentjes er zijn.
Ik heb er veel over gelezen. Ik laat hem niet alleen, maar als hij het te bont maakt zet ik hem even in de box en negeer hem, maar blijf wel in de buurt. Ik probeer rustig te blijven, te zeggen dat hij mij pijn doet en dat hij boos mag zijn maar mamma niet pijn mag doen.
Maar soms raakt het mij echt. En ik ben veel bij hem en manlief iets minder. Dus die krijgt alle knuffels en kusjes. En ik ook wel, maar wel veel minder afgewisseld met deze acties. Hoe erg ik mij ook schaam, soms ben ik dan toch een beetje jaloers. Erg hè?! 😔
2 jaar geleden
Ja letterlijk stampvoeten als iets niet mag is hier ook opeens sinds een week een ding. Of dramatisch op zijn knieën zakken. We proberen het een beetje te negeren als hij dat doet.
2 jaar geleden
Ja en hier doet mijn zoontje 'de aal'. Zo noemen we dat tenminste. Als je hem optilt omder zijn oksels (dat lukte vroeger), maakt hij een soort knak waardoor zijn armen recht omhoog zijn en hij 'wegglibbert' en je hem niet meer kan optillen. Zoooo irritant. En ook vaak hoge tonen en stampvoeten 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Joe joe
Ja en hier doet mijn zoontje 'de aal'. Zo noemen we dat tenminste. Als je h ...
Haha de aal😂😂
2 jaar geleden
Hier is ze vaak boos als ze iets niet mag van mij. Ik geef haar dan altijd de mogelijkheid om een knuffel te halen. Dat doet ze vaak en dan wordt ze rustig. Als ze dat niet direct wil, laat ik haar uitrazen. Soms komt ze later voor een knuffel en soms gaat ze wat anders doen. Met die bui haar zin krijgen, lukt haar trouwens niet.
2 jaar geleden
Hier net zo... Heel hard huilen, pruillip erbij.. vind zichzelf heel zielig dan ook. Rent weg en krijst, heel leuk ook in de winkel haha. Ik negeer het meestal en soms zeg ik dat dat niet is hoe we communiceren. Maar op dat moment heeft het toch geen nut. Alles is een fase 😂
2 jaar geleden
Toevallig dat ik er om aan zoeken was, mijn dochter is de laatste dagen echt zo opstandig. Gaat op de grond liggen en echt brullen tot ze rood word. Enige wat ik er tegen doe wat tot nu toe nog werkt is het negeren. Merk als ik dat doe ze snel weer normaal doet en gewoon door gaat met wat ze aan het doen was.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Krijsen, gillen, vuurrood hoofd… hier werkt negeren meestal het beste. Ze schijnen nu die emoties van boosheid of teleurstelling nog niet te snappen, dus heb gelezen dat je er vooral voor ze moet zijn en moet erkennen dat ze best ff boos / teleurgesteld mogen zijn. Maar verder niet teveel aandacht aan schenken en laten uitrazen. Wij doen dat iig niet in bed, omdat daarmee haar bed de veilige en rustige plek blijft, kans is anders dat ze verkeerde associaties krijgt en niet meer wil slapen.
2 jaar geleden
Hier ook zon drifkikker inmiddels als hij staat wordt er ook nog even boos met een voet op de grond gestampt (het is heel lachwekkend). Ik zeg vaak goh ben je boos waarop hij nog meer begint te gillen krijsen etc dan negeer ik hem gewoon en meestal draait hij dan wel weer bij. Hoe meer aandacht je geeft hoe langer het duurt ben ik achter 🙈