12 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou proberen om het middagdutje in stapjes wat te verkorten. Onze dochter, ook 2, maak ik altijd na 1.5u wakker anders is t snachts ook drama
2 jaar geleden
Ons ritme is:
Ongeveer 6 uur wakker
Van 12:45 - 15.00 uur slapen
Tussen 19.00 - 19.30 uur slapen (de nacht in)
Zou je het middagslaapje misschien wat later kunnen doen? Misschien een week proberen te rekken en elke keer een kwartiertje later op bed.
Geen idee of dit de oplossing is hoor, maar misschien het proberen waard 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Misschien het middagslaapje iets later doen, want nu is het wel een hele lange ruk voor haar. Dan is ze waarschijnlijk erg oververmoeid met als gevolg dat ze heel vroeg wakker is. Maar van 5 tot 13u is ook al erg lang, misschien kun je in de ochtend een rondje auto doen of kinderwagen als ze moe is, dat ze toch even een half uurtje dut bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Hier ook een vroege vogel! Laatste week inderdaad ook om 5 uur standaard. Wij proberen haar niet uit bed te halen voor 6 uur. Soms lukt dat als we even een knuffel geven en een lampje aandoen, soms zet ze een keel op en nemen we haar bij ons in bed, maar dan slapen we eigenlijk allemaal niet meer. Echte tip heb ik niet voor je helaas.. Bij ons maakt het ook geen verschil of we haar middag dutje inkorten
2 jaar geleden
Bibi slaapt vaak van 1230-1430. En dan ligt ze er tussen 1830-1900 weer in! Ze is vaak tussen 0600-0630 weer wakker! Ik zou proberen het middagslaapje later te doen en misschien wat eerder naar bed. Slapen doet slapen. Klinkt alsof ze oververmoeid naar bed gaat 's avonds omdat ze lang wakker is overdag. Succes!❤️ Advies geven is altijd makkelijk. Ritme doorbreken is moeilijk..
2 jaar geleden
Hier ook een vroege vogel. Zou het toch wat tijd proberen te geven, gezien je aangeeft dat ze voor de wintertijd tot 6 u sliep. Hier helpt het om gewoon het vaste schema vol te houden zoals gewend. Niet schuiven met slaapjes etc. Geef het even een week of twee.
Onze zoon werd altijd 5u wakker, sinds de wintertijd 4u 😵😵 met een fulltime baan is dat best pittig 😂 we houden gewoon vast aan het ritme dat hij gewend is overdag, het lijkt nu al beter te gaan. Wordt tussen 4.30 en 4.45 wakker. Denk dat we volgende week weer op de normale tijd zitten
2 jaar geleden
Van 13u tot 1930 in de avond is misschien wat lang wakker? Oververmoeid naar bed betekend ook vroeg wakker worden
2 jaar geleden
Hier hele vorige week ook om 5 uur wakker. Eerste ochtenden hebben we haar een telefoon in bed gegeven zodat ze filmpje kon kijken en wij nog even slapen. Vrijdag hebben we haar om en om gewiegd en terug gelegd totdat ze om 6 uur in slaap viel tot 7 uur. Was even krijsen en niet blij, maar viel dus wel in slaap want was zelf ook heel moe. En sinds zaterdag is het weer half 7, 7 uur gelukkig! Weet natuurlijk niet of dit geholpen heeft, maar ik denk wel dat doorzetten het enige is wat werkt..
2 jaar geleden
Ik inmiddels ook wanhopig ; hier ook elke ochtend sinds tijdwissel 5 uur.
Wat wij wel hebben aangepast (hebben het probleem eerder gehad) en het dus zien werken is: middag slaap niet voor 12 uur en kortste wakkertijd dan tussen middagslaap en nachtslaap. Tussen 18.30-19 naar bed.
Ik ga proberen om middagslaap in te korten (staat hier ergens verderop in topic)
2 jaar geleden
Hier heeft ze vorige week een nachtje bij opa en oma geslapen en vanaf dat moment slaap ze ineens weer tot 06.30 uur ongeveer. Dus misschien is even een nachtje uit de normale omgeving wel de oplossing? Geen idee of dit het echt is geweest, maar het is misschien het proberen waard..
2 jaar geleden
Ik denk dat je het middagdutje beter later kunt starten… Dat betekent even een paar dagen vechten tegen de slaap tussen 10.30 en 12.30u (give or take), en ect pas rond 12.00/12.30u naar bed. Dan gooi je het ritme echt om. Ze gaat vanzelf tot later doorslapen (verwacht ik) als het middagdutje weer meer op de normale tijd valt! Minder oververmoeid naar bed en dus langer doorslapen.
Haar ritme maakt haar nu om 5u wakker, ook omdat haar lijfje ‘weet’ dat het om 10.30u weer gaat slapen. Probeer het eens een paar dagen!