39 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon is nu 16 maanden en drinkt niet meer uit de fles maar uit een beker. Hij krijgt bij het ontbijt melk, bij de lunch en bij het avondeten. En als toetje een beetje yoghurt. En al heel lang geen nachtvoeding meer.
2 jaar geleden
Dat vind ik wel vrij veel nog, wat krijgt je kindje daarnaast aan vaste voeding?
Hier 1 a 2 flesjes per dag. 1 voor het slapen plus schepjes pap van 250. En soms smiddags een flesje van 150ml beetje afhankelijk hoe veel hij gegeten heeft en hoe moe hij is.
2 jaar geleden
Sochtends fles van 150+5 opvolgmelk met granen (papfles)
Tussen de middag halfvolle melk 120 ml
Voor het slapen 120+4 opvolgmelk, soms minder als ze goed gegeten heeft.
Snachts geen voeding
2 jaar geleden
Vind 5x per dag heel veel en het zijn ook nog eens hele grote flessen. Eet je kindje al goed vaste voeding?
2 jaar geleden
Mijn dochtertje drinkt voor het slapengaan één flesje van 220cc melk. Ze wordt 's nachts niet meer wakker voor een fles! Eigenlijk al sinds ze 10 maanden niet meer.. Vijf flessen op een dag lijkt mij wat veel! Lijkt mij ook dat je baby daardoor minder vaste voeding binnenkrijgt omdat hij/zij al vol zit van de melk? En krijgt je baby ook iets anders te drinken?
2 jaar geleden
Onze zoon krijgt in de ochtend een klein flesje melk, vaak met een beetje water er door. Eet dan 1 of 2 broodjes. Rond 10 uur fruit . Rond 12 uur 2 broodjes . Tussendoor gewoon Ranja.
Na het avondeten altijd een toetje. Voordat hij naar bed gaat klein flesje melk met beetje water. Maar drinkt hem vaak niet meer leeg.
In de nacht krijgt hij geen melk meer
2 jaar geleden
Vanaf 1 jaar wordt maximaal 300cc melkproducten aangeraden, dus ook inclusief yoghurt. Mijn zoon krijgt ‘s avonds rond de 100/120 cc melk voor het slapengaan en overdag nog een keertje yoghurt. Ik vind jouw flessen wel heel veel als je vergelijkt met 300cc. Eet hij goed? Wellicht een idee om met consultatiebureau eens te kijken hoe je kunt minderen? Nachtvoeding ook sinds 10 maanden niet meer hier.
2 jaar geleden
Lijkt me echt teveel. Dan zit je zo al op een liter aan flesvoeding 😅 Zoals hier al is benoemd max. 300 cc incl. kaas en yoghurt.
Onze zoon krijgt 150 cc havermelk met granen in de ochtend en savonds nog een flesje groeimelk, 150+5
En af en toe yoghurt. Ik snap dat het heel lastig, zeker snachts. Wij zijn cold turkey snachts gestopt. Het was voor hem meer gewenning. We bieden nu water aan. Word hij soms nog boos over, maar verder gaat het wel redelijk goed.
2 jaar geleden
Reactie op lambi
Ik kan je alleen maar zeggen neem hem dit niet af omdat anderen het veel vi ...
Teveel eiwitten is niet goed voor het lichaam. Bron: CB
Hou je aan de aanbevolen hoeveelheid van 350 à 500 ml melkvoeding per dag, dit is voldoende, zo krijgt de baby niet te veel eiwitten binnen. Deze hoeveelheden zijn noodzakelijk voor een evenwichtig en gevarieerd eetpatroon. Meer is overdreven. Dan krijgt je kind te veel eiwit en calcium binnen. Als je kindje te veel melk drinkt, kan dat soms de oorzaak zijn dat hij of zij nog weinig honger heeft en geen zin meer heeft in andere noodzakelijke voedingsmiddelen zoals boterhammen e.d. waardoor er tekorten aan ijzer, zink en essentiële vetzuren kunnen voorkomen.
2 jaar geleden
Sja wat is normaal?
Maar bij zoveel flesvoeding vraag ik me af of je kindje wel genoeg eet en drinkt. Na 1 jaar mag je flesvoeding gaan afbouwen. De voedingsstoffen uit groente/fruit etc hebben ze harder nodig.
2 jaar geleden
Mijn dochter krijgt 3 flesjes per dag van 180+4 schep (ja die indeling klopt niet maar ik doe er meer water bij) omdat madam elke ander vorm van drinken nog steeds weigert..
De nachtfles was een paar maanden weg maar sinds twee weken wil ze hem weer en anders gaat ze echt niet slapen 😊
2 jaar geleden
Ons meisje krijgt bij haar ontbijt een beker melk (150ml) en bij haar lunch ook (150ml). 's Nachts heeft ze een antilekbeker met een dikke 200ml water in haar bed staan en die is 's ochtends meestal leeg. Geen idee of ze dat 's nachts of 's ochtends of beide drinkt.
2 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Ons meisje krijgt bij haar ontbijt een beker melk (150ml) en bij haar lunch ...
Oh, en melk is havermelk. Ze dronk tot 1 jaar moedermelk en sindsdien havermelk.